🏆2022🏟2022 Stadiums

The third stadium is ready for the 2022 World Cup

ثالث الاستادات جاهز لمونديال 2022

QNA/The Peninsula

The Supreme Committee for Delivery & Legacy and Qatar Foundation have announced that the FIFA World Cup Qatar 2022 stadium located in Education City has been completed on schedule.

It is the third tournamentready venue for Qatar 2022 to be completed, following the successful redevelopment of Khalifa International Stadium in 2017 and the inauguration of Al Janoub Stadium in 2019.

The stadium’s completion will be marked on June 15 with a live programme which celebrates the contribution of frontline workers during the coronavirus pandemic. The show will also discuss the future of sport, mental health, and fan experience in a post-COVID-19 world. O

ther Qatar 2022 venues including Al Bayt Stadium, Al Rayyan Stadium, Al Thumama Stadium, Ras Abu Aboud Stadium and Lusail Stadium are also taking shape.

All of these state-of-the art stadiums are expected to be officially opened as per schedule.

Source: thepeninsulaqatar

قنا:

أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث ومؤسسة قطر عن إتمام جاهزية ثالث استادات بطولة كأس العالم 2022 لكرة القدم، والذي يقع في المدينة التعليمية وذلك وفق الجدول الزمني. وقالت اللجنة العليا، في بيان لها أمس، إن هذا الإعلان يأتي بعد إنجاز استاد خليفة الدولي، الذي تم الانتهاء من أعمال تطويره في 2017، واستاد الجنوب الذي استضاف نهائي بطولة كأس الأمير 2019.

ومن المقرر أن يشهد يوم الاثنين الموافق الخامس عشر من يونيو الحالي بث تغطية رقمية خاصة للإعلان عن جاهزية ثالث ملاعب المونديال والاحتفاء بالفرق العاملة في الخطوط الأمامية لمكافحة انتشار فيروس كورونا المستجد «كوفيد – 19».

كما سيتم استعراض التأثيرات المحتملة لهذه الأزمة العالمية مستقبلاً على صناعة الرياضة، والصحة النفسية، وتجربة الجماهير الرياضية حول العالم.

مواصلة العمل

وتواصل اللجنة العليا للمشاريع والإرث، العمل في بناء استادات بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، بوتيرة تسبق الجداول الزمنية المقررة.

يُعدّ استاد خليفة الدولي أول استادات المونديال جاهزية، بعد خضوعه لعملية تجديد شاملة، اكتملت في العام 2017، كما شهد مايو 2019 استضافة استاد الجنوب لنهائي بطولة كأس الأمير، ليكون بذلك أول استاد يجري تشييده بالكامل خصيصاً لاستضافة منافسات المونديال.

ومن المقرر الإعلان عن افتتاح ثلاثة استادات أخرى في العام 2020 هي: استاد البيت، واستاد الريان، وثالث استادات مونديال 2022 في المدينة التعليمية، على أن يكتمل العمل في الاستادات الثلاثة المتبقية قبل انطلاق البطولة في 21 نوفمبر 2022 بوقت كافٍ.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close