💰 Business

QNB Group Wins Best Trade Leader Award

مجموعة QNB تحصد جائزة أفضل شركة رائدة في التجارة

The Peninsula – Doha:

QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa, has been named this year’s Leader in Trade for Qatar by Global Trade Review (GTR) magazine. QNB received the award based on the efficiency of its efforts to enhance the banking experience of its corporate customers, by launching a range of digital products and innovative services to enhance its market share in the Domestic Corporate, Commercial and SME sector.

QNB’s Trade Finance products are designed to meet the needs of local, as well as multinational corporations, allowing customers to run their companies with greater efficiency.

The online Trade Portal platform, offers a single window for customers seeking access to trade finance products, all in one place, enabling the facilitation and origination of transactions, simply and securely.

Under recent environment, impacted by the Covid-19 pandemic, QNB has successfully launched a campaign to provide online services to all Corporate customers minimizing the need for original paperwork or physical visits to branches.

Through the platform, customers can manage, download and upload relevant documents electronically without the need for physical interaction.

This award also reflects QNB’s leadership in the Qatari banking market and its latest strong financial performance and successful strategy, as its Total Assets reached QR964bn, in addition to diversifying funding sources by issuing bonds in new regions and markets and expanding its international network.

The GTR Leaders in Trade awards and GTR Best Deals highlight and recognize excellence in the trade, commodity, supply chain, export finance and Fintech markets.

Each year GTR recognizes the market’s pioneering institutions and top performers from around the world.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب:

حصلت مجموعة QNB، أكبر مؤسسة مالية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا، على جائزة أفضل شركة رائدة في التجارة في قطر لعام 2020، من قبل مجلة «GTR» المتخصصة في الأسواق العالمية الناشئة وتمويل التجارة والخدمات المصرفية. ويأتي الحصول على هذه الجائزة تقديراً لدور المجموعة في تطوير التجربة المصرفية لعملائها في قطاع الشركات، بإطلاق منتجات مبتكرة وخدمات رقمية، بما يعزّز حصتها السوقية في قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة.

تم تصميم منتجات QNB للتمويل التجاري لتلبية احتياجات الشركات المحلية والدولية، مما يسمح للعملاء بإدارة شركاتهم بكفاءة أفضل.

نجاح

وللتعامل مع التأثيرات الناتجة مؤخراً عن جائحة «كوفيد – 19»، أطلق QNB بنجاح حملة لتقديم الخدمات عبر الإنترنت لجميع عملاء الشركات، مما يقلل من الحاجة إلى الأوراق والمستندات الأصلية أو زيارات الفروع، ويمكن للعملاء إدارة المستندات وتحميلها إلكترونياً من خلال منصّة البوابة التجارية الإلكترونية، التي توفر نافذة واحدة للعملاء الذين يسعون إلى الوصول إلى منتجات تمويل التجارة، مما يتيح القيام بالمعاملات بسهولة وأمان.

وتعكس هذه الجائزة أيضاً، ريادة البنك في السوق المصرفي القطري، وقوة أدائه المالي واستراتيجيته الناجحة، حيث ارتفع إجمالي الموجودات خلال الربع الأول لهذا العام، ليصل إلى 964 مليار ريال قطري، فضلاً عن حرصه على تنويع مصادر التمويل، بإصدار سندات في مناطق جغرافية وأسواق جديدة وتوسع شبكته الدولية.

تميز

وتسلط جوائز «GTR» الضوء على التميز في أسواق التجارة والقطاع المصرفي وتكريم المؤسسات المالية الرائدة في جميع أنحاء العالم، حيث تتخصص المجلة في نشر الأخبار والتحليلات حول اتجاهات الأسواق العالمية الناشئة، في تمويل التجارة والخدمات المصرفية.

وتتواجد مجموعة QNB حالياً في أكثر من 31 بلداً، وثلاث قارات حول العالم، حيث تقدم أحدث الخدمات المصرفية لعملائها، ويعمل في المجموعة ما يزيد عن 29,000 موظف في أكثر من 1,100 فرع ومكتب تمثيلي، بالإضافة إلى شبكة واسعة من أجهزة الصراف الآلي تزيد عن 4,200 جهاز.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close