💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways resumes flights to over 40 destinations

القطرية تستأنف رحلاتها إلى أكثر من 40 وجهة

The Peninsula – Doha:

Qatar Airways gradual rebuilding of its network continues with flights resuming to Bangkok, Barcelona, Islamabad, Karachi, Lahore, Peshawar, Singapore and Vienna this week, growing the airline’s global network to over 170 weekly flights to more than 40 destinations.

The airline also announced the upcoming resumption of flights to Berlin, Dar es Salaam, New York, Tunis and Venice while also increasing services to Dublin, Milan and Rome to daily flights. By maintaining a global network that never fell below 30 destinations, Qatar Airways has led the industry during these challenging times becoming the largest international carrier in the last two months both in terms of available seat capacity and passenger kilometres transported.

This has enabled carrier to accumulate unrivalled experience in carrying passengers safely and reliably during these uncertain times, especially in comparison to those airlines that have fully grounded their operations.

Qatar Airways wide network of flights to over 40 destinations across six continents has ensured it has stayed up to date with the latest in international airport procedures and implemented the most advanced safety & hygiene measures on board its aircraft and in Hamad International Airport, recently voted the Best Airport in the Middle East for the sixth year in a row.

To ensure travellers can plan their travel with peace of mind, the airline has also extended its booking policies to offer even more choice to its passengers. The airline will allow unlimited date changes, and passengers can change their destination as often as they need if it is within 5,000 miles of the original destination.

The airline will not charge any fare differences for travel completed before 31 December 2020, after which fare rules will apply. All tickets booked for travel up to December 31, 2020 will be valid for two years from the date of issuance.

Passengers flying Business Class on Qsuite equipped aircraft can avail of the enhanced privacy this award-winning suite provides, including sliding privacy partitions and fully closing doors that create a private sanctuary.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

تواصل الخطوط الجوية القطرية إعادة بناء شبكة وجهاتها تدريجياً مع استئناف رحلاتها هذا الأسبوع إلى بانكوك وبرشلونة وإسلام آباد وكراتشي ولاهور وبيشاور وسنغافورة وفيينا، لتسيّر بذلك أكثر من 170 رحلة إلى 40 وجهة حول العالم أسبوعياً. كما أعلنت الناقلة القطرية عن خططها لاستئناف رحلاتها الجوية إلى برلين ودار السلام ونيويورك وتونس والبندقية، بالإضافة إلى زيادة عدد رحلاتها إلى رحلة يومياً إلى كل من دبلن وميلان وروما.

ومع حرصها على عدم انخفاض عدد الوجهات على شبكة وجهاتها إلى أقل من 30 وجهة، تبوأت الخطوط الجوية القطرية موقعاً ريادياً خلال هذه الأزمة بفضل جهودها الحثيثة للعودة بالمسافرين إلى بلدانهم بأمان وسلام، ولتصبح أكبر شركة طيران في العالم في الشهرين الماضيين من حيث سعة المقاعد المتاحة وعدد المسافرين لكل كيلومتر، وسيّرت الناقلة أكثر من 15 ألف رحلة طيران إلى العديد من الوجهات، للعودة بأكثر من 1.8 مليون مسافر إلى بلدانهم، في وقت قامت فيه العديد من شركات الطيران الأخرى بإيقاف عملياتها. لقد ساهمت هذه الرحلات التي سيرتها الناقلة إلى أكثر من 40 وجهة في 6 قارات، في تمكينها من البقاء على اطلاع بآخر الإجراءات الدولية المطبقة في المطارات، مع تطبيق أحدث تدابير الأمان والسلامة والتنظيف والتعقيم سواءً على متن رحلاتها أو في مقر عملياتها، مطار حمد الدولي الذي حاز مؤخراً على جائزة أفضل مطار في الشرق الأوسط للعام السادس على التوالي.

وأعلنت الخطوط الجوية القطرية مؤخراً عن تحديث سياستها التجارية من أجل منح المسافرين المزيد من المرونة والخيارات عند التخطيط لرحلاتهم. وسوف يحظى المسافرون بإمكانية تغيير تاريخ سفرهم لعدد غير محدود من المرات، كما سيتمكنون من تغيير وجهة السفر طالما أنها تبعد مسافة أقل من 5000 ميل من الوجهة الأصلية، وذلك بدون رسوم إضافية للسفر قبل تاريخ 31 ديسمبر 2020. وستطبّق الشروط والأحكام للتذاكر بعد هذا التاريخ. وستكون جميع تذاكر السفر التي تمّ حجزها للسفر حتى تاريخ 31 ديسمبر 2020 صالحة لمدة عامين من تاريخ الإصدار.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1181
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close