World🦠Coronavirus

India announces 21 repatriation flights from Doha to 10 cities from June 9

الهند تعلن عن 21 رحلة إعادة إلى الوطن من الدوحة إلى 10 مدن اعتباراً من 9 يونيو

The Peninsula Online – Doha:

Indian External Affairs Ministry has published on their website the list of flights from Doha to various Indian cities as part of repatriation efforts by the Indian government to get stranded Indians back home.

As per the website there will be 21 flights starting from June 9 to June 19 to 10 airports in 5 states of India.

The airports serviced by the Air India Express flights are Kannur (3), Trivandrum (4), Kozhikode (4), Kochi (4), Trichy, Delhi, Lucknow, Mumbai, Madurai and Coimbatore.

Indian Embassy has not listed the flights details yet and it is the embassy which finalizes the passenger lists for the flights on the basis of registrations made on the Embassy website for this purpose. They have also setup special committee for different regions of India to come up with the list of passengers.  

Till today, 17 flight have left Doha to various Indian cities bringing the total number of repatriated passengers to 2828, plus 76 infants, Indian Embassy said in a Tweet.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين:

الدوحة: نشرت وزارة الشؤون الخارجية الهندية على موقعها على الانترنت قائمة الرحلات الجوية من الدوحة الى مختلف المدن الهندية في إطار جهود الإعادة التي تبذلها الحكومة الهندية لإعادة الهنود الذين تقطعت بهم السبل الى بلادهم .

وفقاً للموقع سيكون هناك 21 رحلة تبدأ من 9 يونيو إلى 19 يونيو إلى 10 مطارات في 5 ولايات في الهند.

المطارات التي تخدمها رحلات الخطوط الجوية الهندية اكسبرس هي كانور (3) ، تريفاندروم (4) ، كوزيكود (4) ، كوتشي (4) ، تريشي ، دلهي ، لوكناو ، مومباي ، مادوراي وكويمباتوري.

لم تقم السفارة الهندية بتوضيح تفاصيل الرحلات بعد، السفارة هي التي تضع اللمسات الأخيرة على قوائم الركاب للرحلات على أساس التسجيل في موقع السفارة لهذا الغرض. كما قاموا بإعداد لجنة خاصة لمناطق مختلفة من الهند للتوصل إلى قائمة الركاب. 

وحتى اليوم، غادرت 17 رحلة من الدوحة إلى مدن هندية مختلفة ليصل إجمالي عدد الركاب العائدين إلى 2828، بالإضافة إلى 76 رضيعاً، وفقاً لما ذكرته السفارة الهندية في تغريدة على تويتر.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close