👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Despite blockade Qatar provided urgent medical aid to 21 countries: Lolwah Al Khater

لولوة الخاطر: قطر أرسلت مساعدات عاجلة إلى 21 دولة لمكافحة كورونا رغم الحصار

QNA – Doha:

The Assistant Foreign Minister and Spokesperson for the Ministry of Foreign Affairs HE Lolwah Al Khater participated in a virtual panel discussion titled A Gulf Apart The Geopolitics of European-Gulf Relations hosted by the European Council on Foreign Relations.

In her opening remarks, Al khater underscored Qatars global efforts to repatriate stranded citizens and ship medical and humanitarian aid during the COVID-19 pandemic, despite the illegal airspace blockade. Qatar has provided urgent medical shipments to 21 countries, and over 1.8 million passengers were transported safely to their homes by Qatar Airways.

On the consequences of the blockade, she asserted that it is a lose-lose situation, and while Qatar is able to sustain economically, it understands that the lack of communication and cooperation will have a negative impact on other issues.

The Assistant Foreign Minister stated that the accumulated issues in the region require regional ownership and a holistic approach, as the issues are interconnected in their nature.

HE Al khater was joined by HE Alistair Burt, Former Minister of State for the Middle East at the Foreign and Commonwealth Office, and a number of ECFR members.

الدوحة – قنا:

مساعد وزير الخارجية تشارك في جلسة نقاشية أقامها المجلس الأوروبي للعلاقات الخارجية

شاركت سعادة السيدة لولوة بنت راشد الخاطر، مساعد وزير الخارجية، في جلسة نقاشية عن بعد حول العلاقات الخليجية الأوروبية والوضع الجيوسياسي في منطقة الشرق الأوسط ككل، أقامها المجلس الأوروبي للعلاقات الخارجية.

وفي كلمتها الافتتاحية، أشارت سعادة مساعد الوزير إلى جهود دولة قطر الدولية لمحاربة وباء كورونا على الرغم من الحصار والتضييق على المعابر الجوية، حيث أرسلت دولة قطر شحنات طبية وإنسانية عاجلة إلى 21 دولة، وقامت الخطوط الجوية القطرية بنقل 1.8 مليون راكب إلى أوطانهم سالمين في الوقت الذي توقفت فيه معظم شركات الطيران في العالم عن العمل.

وعن عواقب الأزمة الخليجية، أكدت سعادتها أن دولة قطر تجاوزت كافة الآثار الاقتصادية وكيفت نفسها على الاستدامة بهذا الوضع، ولكنها تدرك أن لا رابح في هذه الأزمة وبأن غياب التعاون والتنسيق سيكون له أثر سلبي على ملفات أخرى في المنطقة.

وقالت سعادة السيدة لولوة الخاطر إن قضايا المنطقة المتراكمة تتطلب قيادة إقليمية صادقة من المنطقة ونهجا شموليا دون إقصاء لطرف أو تجاهل لتاريخ القضية.

شارك في الجلسة سعادة السيد أليستير بيرت، وزير الدولة السابق للشرق الأوسط في وزارة الخارجية البريطانية، وعدد من أعضاء المجلس الأوروبي للعلاقات الخارجية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close