💰 Business

As of today, travel abroad has become available to Kuwaiti on “Qatar Airways” on the condition that the authorities agree

اعتباراً من اليوم السفر للخارج أصبح متاحاً للكويتيين على “القطرية” بشرط موافقة السلطات 

Doha – Al-Sharq:

Kuwait’s Al-Qabas newspaper revealed that travel has become available for Kuwaitis and residents of Kuwait on Qatar Airways to its various destinations around the world after the approval of the Kuwaiti authorities first. Al-Qabas quoted an official source at Qatar Airways as saying that the national carrier does not mind the travel of Kuwaiti nationals via Qatar Airways to any Of the European, Asian or American destinations announced on the official website, but only on condition that the Kuwaiti authorities first agree.

According to Al-Qabas, Qatar Airways allowed Kuwaitis and residents to travel from Kuwait to Qatar from today to various European, Asian and American destinations, taking into account health procedures that confirm that the passenger is free of Coronavirus, such as checking the temperature before boarding, wearing face masks, gloves and physical distancing.

In the same vein, al-Qabas quoted a Kuwaiti civil aviation official as saying that there were three cases in which citizens were allowed to travel except for tourism. The source explained that the three cases include: “Patient who needs treatment abroad, patient’s companion, and student to study”.

“Those wishing to travel on any of the lines operating at Kuwait International Airport, according to the cases mentioned, must first review the Ministry of Interior to sign the undertaking, taking into account the health procedures that confirm that the passenger is free of Coronavirus, such as temperature checks, and wear face masks and gloves before boarding, taking into account the physical distancing,” he said.

According to the official national carrier’s website, it operates destinations from around the world, including London and Frankfurt, from various airports including Kuwait International Airport and Tehran only within the Middle East, with some changes to its flight schedule due to the current situation where many governments impose restrictions on access to their land to reduce the spread of the Coronavirus.

source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

كشفت صحيفة “القبس” الكويتية عن أن السفر أصبح متاحاً للكويتيين والمقيمين بالكويت على متن الخطوط الجوية القطرية إلى وجهاتها المختلفة في العالم بعد موافقة السلطات الكويتية أولا.

ونقلت “القبس” عن مصدر مسؤول في الخطوط القطرية أن الناقلة الوطنية لا تمانع في سفر المواطنين الكويتيين عبر الخطوط القطرية إلى أي من الوجهات الأوروبية، أو الآسيوية، أو الأمريكية التي أعلنت عنها عبر الموقع الرسمي، لكن بشرط موافقة سلطات الكويت أولاً. 

ووفق “القبس”، أتاحت الخطوط الجوية القطرية للكويتيين والمقيمين السفر ابتداءً من اليوم على متنها من الكويت إلى قطر ثم إلى وجهات أوروبية وآسيوية وأمريكية مختلفة مع الأخذ بعين الاعتبار الإجراءات الصحية التي تؤكد خلو الراكب من فيروس كورونا مثل فحص درجة الحرارة قبل الصعود على الطائرة وارتداء الكمامات والقفازات والتباعد الجسدي. 

وفي السياق نفسه، نقلت “القبس” عن مصدر مسؤول في الطيران المدني الكويتي أن هناك 3 حالات يُسمح فيها للمواطنين بالسفر باستثناء السياحة. 

وأوضح المصدر أن الحالات الثلاث تشمل: “المريض الذي يحتاج إلى العلاج في الخارج، مرافق المريض، و الطالب للدراسة”. 

وتابع “يجب على الراغب للسفر على أي من الخطوط العاملة في مطار الكويت الدولي، وفق الحالات المذكورة مراجعة وزارة الداخلية أولاً للتوقيع على التعهد، مع الأخذ في الاعتبار الإجراءات الصحية التي تؤكد خلو الراكب من فيروس كورونا، مثل فحص درجة الحرارة، وارتداء الكمامات والقفازات قبل الصعود على متن الطائرة مع مراعاة التباعد الجسدي”. 

وأفاد الموقع الرسمي للناقل الوطني أنها تشغل وجهات من مختلف أنحاء العالم بما فيها لندن وفرانكفورت من مختلف المطارات من بينها مطار الكويت الدولي، وطهران فقط ضمن منطقة الشرق الأوسط، مع بعض التغييرات على جدول رحلاتها نظراً للأوضاع الراهنة حيث تفرض العديد من الحكومات قيوداً على دخول أراضيها للحد من تفشي فيروس كورونا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close