😎 LifeStyle

Windy, dusty conditions expected from Monday

غبار ورياح قوية متوقعة ابتداءً من الاثنين 

Gulf Times – Doha:

Northwesterly fresh to strong winds are expected to affect the country from Monday (May 11) until Thursday noon (May 14), the Qatar Met department has said.

The wind speed will range from 15-25 knots during this period, going up to more than 35 knots at times in some areas, especially during noon.

This, in turn, will cause dust and low visibility of below 3km at times, especially in open areas, the weather office has said in a report.

In addition, the wave height is expected to rise offshore between 4ft and 7ft, reaching 9ft at times during this period.

As for the temperature, the maximum is expected to range from 31-37C and the minimum from 20-26C across the country, he report states.

The Met department has urged everyone to be careful, avoid marine activities and follow latest updates through its official social media accounts.

source: gulf-times

الدوحة – الراية:

توقعت إدارة الأرصاد الجوية أن تتأثر معظم مناطق البلاد برياح شمالية غربية نشطة إلى قوية السرعة غداً الاثنين وحتى نهار يوم الخميس المقبل، حيث تتراوح سرعتها ما بين ١٥ إلى ٢٥ عقدة مع هبات تتجاوز ٣٥ عقدة أحياناً على بعض المناطق خاصة خلال ساعات النهار مما يؤدي إلى إثارة الغبار وتدني مدى الرؤية الأفقية لتصل لأقل من ٣ كم أحياناً، خاصة في المناطق المكشوفة. كما يرتفع الموج داخل البحر خلال هذه الفترة ليتراوح ما بين ٤ إلى ٧ أقدام ويصل إلى ٩ أقدام أحياناً، وعن درجات الحرارة من المتوقع أن تتراوح العظمى ما بين ٣١ إلى ٣٧ ْم والصغرى ما بين ٢٠ إلى ٢٦ ْم في مختلف مناطق البلاد. ودعت إدارة الأرصاد الجوية الجميع لضرورة توخي الحيطة والحذر وتجنب الأنشطة البحرية كما دعت لمتابعة كافة مستجدات الطقس عبر حساباتها الرسمية.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close