👮‍♂️ Government

Raising poultry production locally to 10 million annually

رفع إنتاج الدواجن محلياً الى 10 ملايين سنوياً

The Peninsula – Doha:

Hassad, Qatar’s premier investor in the food sector, announced yesterday that it has expanded and developed the company’s poultry production sector (Arab Qatari Company for Poultry Production- Al Waha).

The operation of the second phase of Al Waha’s expansion will increase the local poultry production to 16 million in a year, said a release. The additional 6 million chicken will be allocated to frozen poultry production lines and cuts. Furthermore, the company’s production from table eggs will reach 130 million in a year. Hassad owns 46 percent of Al Waha and supervises on its operations.

Post the blockade, Hassad developed an expansion plan that consists of two phases of operations, in order to develop Al Waha’s operations and increase its production. 

The company successfully concluded operations phase one of the expansion, which led to an increase in local poultry production from 7 million to 10 million chilled chicken per year. 

Moreover, the company finalised the expansion of the layer section, which increased the table eggs production from 55 million to 110 million eggs in a year.

Eng. Mohamed Al Sadah, Hassad CEO, said “It is our pleasure to announce the completion of the first operations phase in Al Waha’s expansion, where we were able to cover 70 percent of the market demands from chilled poultry, as well as cover 40 percent of the table eggs needs. We are currently working in full capacity to operate the second phase of the expansion, which will see a noticeable increase in local poultry production levels”.

Al Sadah also explained that since Hassad took over the process of supervising on Al Waha’s operations post the blockade, the senior management has developed an expansion plan to increase the company’s capacity and develop its production processes, to meet the market needs from poultry and table eggs, in order to support the country in achieving self-sufficiency.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة ـ الشرق

أعلنت شركة حصاد الرائدة في مجال الاستثمار الغذائي عن قيامها بتطوير وتوسعة عمليات الإنتاج بشكل ضخم في قطاع الدواجن المحلي التابع لها من خلال الشركة العربية القطرية لإنتاج الدواجن “الواحة”، والتي تمتلك شركة حصاد نسبة 46% منها وتقوم بالإشراف على عملياتها. وأوضحت الشركة أنها وضعت في فترة ما بعد الحصار، خطة لتطوير العمليات وزيادة الإنتاج في شركة الواحة مقسمة على مرحلتين للتشغيل

وقد تمكنت الشركة الانتهاء من تشغيل المرحلة الأولى من التوسعة، والتي أدت إلى زيادة الإنتاج المحلي من الدواجن المبردة من 7 ملايين إلى 10 ملايين دجاجة سنويًا، وكذلك انتهاء توسعة قسم البياض حيث وصل الإنتاج إلى 110 ملايين من بيض المائدة، مقارنة بـ 55 مليونا قبل التوسعة، ومع تشغيل المرحلة الثانية من التوسعة من المخطط أن يرتفع الإنتاج المحلي من الدواجن إلى 16 مليون دجاجة سنويا، وسيتم تخصيص الـ 6 ملايين دجاجة الإضافية سنويًا، لخطوط إنتاج الدواجن المجمدة والمقطعات، هذا بالإضافة إلى زيادة إنتاج الشركة من بيض المائدة إلى 130 مليونا سنويًا.

وبهذه المناسبة، صرح المهندس محمد السادة، الرئيس التنفيذي لشركة حصاد، قائلا “يسعدنا أن نعلن عن انتهاء تشغيل المرحلة الأولى من التوسعة في شركة الواحة، حيث تمكنا من تغطية نسبة 70% من احتياجات السوق من الدواجن المبردة، و40% من احتياجات بيض المائدة، ونعمل حاليًا بكل طاقتنا لتشغيل المرحلة الثانية من التوسعة، والتي ستشمل زيادة ملحوظة في إنتاج الدواجن، كما أوضح السادة انه منذ تولي شركة حصاد عملية الإشراف على عمليات شركة الواحة في فترة ما بعد الحاصر، قامت الإدارة العليا بوضع خطة لزيادة الطاقة الاستيعابية وتطوير عمليات الإنتاج في الشركة، بهدف توفير احتياجات السوق المحلي من الدواجن وبيض المائدة، وذلك لدعم جهود الاكتفاء الذاتي للدولة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close