💉 Health🦠Coronavirus

Qatar tests 3.64% of population for Covid-19 as of Saturday

إجراء فحوصات للكشف عن الإصابة بكوفيد-19 على 3.64% من سكان قطر بحلول السبت الماضي 

Gulf Times – Doha: 

Qatar has tested roughly about 3.64% of the total population for novel coronavirus (Covid-19) as of May 2, disclosed an official Sunday.

“So far, we have a total infection rate of 0.53% of the population which can be taken as one in every 189, tested positive,” said Dr Mohamed Ayoub, senior research director, Environment and Sustainability Centre, Qatar Environment and Energy Research Institute (Qeeri), part of Hamad Bin Khalifa University.

Dr Ayoub was speaking at a webinar organised by Qeeri on ‘Demystifying the links between Covid-19 Response and Local Air Quality.’ Dr Ayoub also noted that some of the tests could be repetitive on the same person and therefore the percentage of people could vary a bit accordingly.

source: gulf-times

جوزيف فارغيس – جولف تايمز:

كشف مسؤول يوم الأحد أن قطر قد فحصت ما يقارب نسبة 3.64 بالمئة من التعداد السكاني العام للكشف عن فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) بحلول الثاني من مايو. 

قال الدكتور (محمد أيوب)، مدير كبار الباحثين في مركز البيئة والاستدامة التابع لمعهد قطر لبحوث البيئة والطاقة من جامعة حمد بن خليفة “إلى الآن، نسبة الإصابة هي 0.53 بالمئة من السكان وهذا الرقم يعبر عن إصابة شخص من بين كل 189 شخص.”

كان الدكتور (أيوب) يتكلم في حلقة دراسية شبكية نظمها معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة عن “تبديد الغموض الذي يحيط بالروابط بين مواجهة (كوفيد-19) ونوعية الهواء المحلي.” أشار الدكتور (أيوب) أن بعض تلك الفحوصات من الممكن أنها قد أجريت على الشخص نفسه ولذلك قد تختلف نسبة الأشخاص قليلاً وفقاً لتلك المعطيات.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close