additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

Qatari study proves Type 2 diabetes can be treated without medication

دراسة قطرية تتوصل إلى إمكانية علاج “السكري من النوع الثاني” بدون أدوية

QNA – Doha:

The findings of a new research study will change how patients with Type 2 diabetes are cared for in Qatar, with a new diabetes reversal clinic set to open at Hamad Medical Corporation (HMC) in the coming months. 

The study, led by teams at HMCs Qatar Metabolic Institute (QMI), Primary Health Care Corporation (PHCC), Qatar Diabetes Association (QDA), and Weill Cornell Medicine-Qatar (WCM-Q), was funded by the Qatar National Research Fund (QNRF) and found that Type 2 diabetes could be reversed in more than 60% of participants through dietary change, physical activity, and behaviour change, and without medication or weight loss surgery. 

The study, which was recently published in the internationally renowned medical journal, The Lancet Diabetes and Endocrinology, is believed to be the first intensive lifestyle intervention trial in the Middle East and North Africa region and is the country’s first clinical trial in primary care. 

“The research targeted patients who developed Type 2 diabetes within the past two years. One group of study participants received optimal diabetes care with diabetes medications, education, and dietary consultation. 

The other group received meal replacement for three months targeting weight reduction, followed by a weight maintenance regular diet. 

They received no diabetes medication at all. Diabetes was reversed, or cured in the majority of patients in the second group – the group who received no medication,” said Professor Abdul-Badi Abou-Samra, Director, Qatar Metabolic Institute (QMI), and one of the studys principal investigators.

“In the coming months we are planning to open a Diabetes Reversal Clinics for patients who are motivated to treat their diabetes through lifestyle modification,” added Professor Abou-Samra.

Dr. Shahrad Taheri, Senior Consultant at HMC, Chair of the QMI Research Committee, and a Professor at WCM-Q said the findings of the study are exciting and could revolutionize the way Type 2 diabetes is treated. 

“This study proves that it is possible to reverse diabetes through lifestyle modification and that this course of treatment results in a better outcome than diabetes medications or bariatric surgery. 

The research study was a success because of a close partnership between HMC-QMI, PHCC, QDA, and WCM-Q. We are now going to take the findings from the research into the clinic. 

The planned clinics and future research will benefit from state-of-the-art facilities, including wellness centers in primary care,” said Dr Taheri, who was the lead principal investigator of the study.

Dr Samya Al Abdulla, Senior Consultant and Executive Director of Operations at PHCC, and a principal investigator of the study said that many of the studys participants were recruited from the PHCCs Rawdat Al Khail Health Center. She called the initiative a very productive collaboration between PHCC, QMI-HMC, QDA, and WCM-Q. 

“The results of the study are important because they will have a significant, positive impact on the lives of people affected by Type 2 diabetes. As the majority of Type 2 diabetic patients are cared for in the primary care setting, PHCC fully supports this collaborative initiative which we know will help benefit our patients and reduce the health burden of diabetes in the community,” said Dr. Al Abdulla.

Dr Abdullah Al Hamaq, Executive Director of the Qatar Diabetes Association (QDA), a member of Qatar Foundation (QF), and a principal investigator of the study, said diabetes is one of the greatest health challenges facing Qatar and the world today and he noted that this research will pave the way for new treatment modalities

“As an integral part of the Qatar National Diabetes Strategy, diabetic research such as this study enhance our understanding of not only the disease, but also therapeutic interventions. Research that focuses on the local population is instrumental in developing effective and specialized treatments for people with Type 2 diabetes, both in Qatar and region,” says Dr. Al Hamaq.

Professor Abou-Samra added that the research is highly relevant to Qatar because Type 2 diabetes is prevalent in the country and the findings provide treating physicians with evidence that supports an effective, alternative method for disease management.

“These findings are evidence that Type 2 diabetes does not have to be a progressive and irreversible disease. 

It is a treatable disease when an effective lifestyle intervention is used, particularly in patients with recent diabetes development. 

Through lifestyle intervention, there can be no progression of the disease and no progression of complications, and that is very significant for current and future generations,” said Professor Abou-Samra.

الدرحة – قنا:

أظهرت نتائج دراسة بحثية قطرية جديدة إمكانية عكس مسار الإصابة بسكري النوع الثاني دون استخدام الأدوية أو جراحات إنقاص الوزن .

وقد أجرت الدراسة فرق من المعهد الوطني للسكري والسمنة وأمراض الأيض بمؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية والجمعية القطرية للسكري وكلية طب وايل كورنيل في قطر حيث من المتوقع أن تؤدي نتائجها إلى إحداث تغيير في منهجية رعاية مرضى السكري من النوع الثاني في دولة قطر.

وخلصت الدراسة إلى أنه من الممكن عكس مسار الإصابة بسكري النوع الثاني لدى أكثر من 60% من المشاركين فيها من خلال تغيير نظامهم الغذائي وممارسة الرياضة والنشاط البدني وتغيير عاداتهم السلوكية ودون اللجوء لاستخدام الأدوية أو لجراحات إنقاص الوزن.

واعتمادا على نتائج هذه الدراسة التي مولها الصندوق القطري لرعاية البحث العلمي، تعتزم مؤسسة حمد الطبية خلال الأشهر المقبلة افتتاح عيادة جديدة متخصصة لعلاج داء السكري من النوع الثاني عن طريق تغيير نمط الحياة.

وتم نشر الدراسة في مجلة “ذي لانسيت” المتخصصة في مجال السكري والغدد الصماء وهي مجلة طبية عالمية مرموقة.

وتعتبر الدراسة البحثة أول تجربة مكثفة في مجال التدخل العلاجي في نمط حياة المرضى بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، وأول تجربة سريرية من نوعها في دولة قطر على مستوى الرعاية الأولية.

وقال البروفيسور عبد البديع أبو سمرة مدير المعهد الوطني للسكري والسمنة وأمراض الأيض وأحد الباحثين الرئيسيين في الدراسة البحثية ان الدراسة استهدفت المرضى الذين أصيبوا بداء السكري من النوع الثاني خلال العامين الماضيين، حيث حصلت مجموعة من المشاركين في الدراسة على الرعاية النموذجية المعتادة التي يتم تقديمها لمرضى السكري والتي تتضمن أدوية علاج السكري والتثقيف الصحي والاستشارات الغذائية، بينما تم مع المجموعة الأخرى استخدام نظام يعتمد على بدائل الوجبات لمدة ثلاثة أشهر بهدف إنقاص الوزن وبعد ذلك تم تطبيق نظام غذائي منتظم يهدف إلى المحافظة على وزن صحي حيث لم يحصل المشاركون من المجموعة الثانية على أي أدوية لعلاج السكري.

وأضاف أنه نتج عن ذلك تراجع لمسار داء السكري أو بمعنى آخر “الشفاء منه” لدى غالبية المرضى المشاركين من المجموعة الثانية التي لم تحصل على أي علاج دوائي.

واشار البروفيسور أبو سمرة إلى وجود خطط خلال الأشهر القادمة لافتتاح عيادة تهدف إلى علاج السكري من النوع الثاني يتم تخصيصها للمرضى الراغبين في علاج إصابتهم بالسكري عن طريق إجراء تغييرات في نمط حياتهم.

وأوضح أن هذا البحث يعد ذا أهمية كبيرة لدولة قطر بسبب معدلات انتشار داء السكري من النوع الثاني في البلاد، وتوفر نتائجه أدلة للأطباء المعالجين تدعم هذه المنهجية البديلة والفعالة لعلاج هذا المرض.

وأكد أن هذه النتائج دليل على أنه لا يجب بالضرورة اعتبار داء السكري من النوع الثاني مرضا تفاقميا لا يمكن تغيير مساره والشفاء منه، حيث يمكن في الواقع علاج داء السكري من النوع الثاني عند إجراء تدخل فعال في نمط الحياة اليومي، وخاصة لدى الأشخاص المصابين حديثا بهذا المرض عن طريق اجراء تغييرات في نمط الحياة تؤدي إلى عكس مسار المرض وإعادته إلى مرحلة ما قبل داء السكري أو حتى التخلص منه تماما وبدون أدوية عند كثير من المرضى المصابين به حديثا وهذا يعني منع تفاقم المرض ومضاعفاته.

بدوره، قال الدكتور شاهراد طاهري استشاري أول بمؤسسة حمد الطبية ورئيس لجنة الأبحاث بالمعهد الوطني للسكري والسمنة وأمراض الأيض والأستاذ بكلية طب وايل كورنيل في قطر إن نتائج هذا البحث مثيرة جدا للاهتمام وقد تسهم في إحداث ثورة في أسلوب علاج داء السكري من النوع الثاني.

وأضاف الدكتور طاهري وهو أيضا الباحث الرئيسي المشرف على الدراسة البحثية أن هذه الدراسة تثبت أنه من الممكن تغيير مسار الإصابة بداء السكري من خلال إدخال تعديلات على نمط الحياة وأن هذا المسار العلاجي يؤدي إلى نتائج أفضل من أدوية علاج السكري وجراحات إنقاص الوزن.

ولفت إلى أن التعاون الوثيق بين المعهد الوطني للسكري والسمنة وأمراض الأيض بمؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية والجمعية القطرية للسكري وكلية طب وايل كورنيل في قطر شكل عاملا رئيسيا في نجاح هذه الدراسة البحثية.

وأوضح انه يتم العمل حاليا على الانتقال بنتائج هذه الدراسة من مستوى البحث النظري إلى التطبيق العملي في حيث ستستفيد العيادات التي يتم التخطيط لافتتاحها والمشاريع البحثية المستقبلية من المرافق والتجهيزات الحديثة المتوفرة بما في ذلك مراكز الصحة والمعافاة التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية.

من جانبها، أوضحت الدكتورة سامية العبد الله استشاري أول والمدير التنفيذي لإدارة التشغيل بمؤسسة الرعاية الصحية الأولية وباحث رئيسي في الدراسة- أنه تم خلال الدراسة اختيار العديد من مراجعي مركز روضة الخيل الصحي للمشاركة في هذه البحث، مشيدة بهذه المبادرة وبالتعاون المثمر بين كل من مؤسسة الرعاية الصحية الأولية، والمعهد الوطني للسكري والسمنة وأمراض الأيض بمؤسسة حمد الطبية، والجمعية القطرية للسكري، وكلية طب وايل كورنيل في قطر.

وقالت إن أهمية نتائج هذا البحث سيكون لها آثار إيجابية كبيرة على حياة الأشخاص المصابين بداء السكري من النوع الثاني ونظرا لأن غالبية مرضى السكري من النوع الثاني يحصلون على الرعاية في مرافق مؤسسة الرعاية الصحية الأولية فإن المؤسسة تدعم بشكل كبير هذه المبادرة التعاونية التي ستعود بالنفع على المرضى وستسهم في الحد من الأعباء الصحية المترتبة على هذا المرض في المجتمع.

من جهته، قال الدكتور عبد الله الحمق المدير التنفيذي للجمعية القطرية للسكري (عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع) وباحث رئيسي في الدراسة إن داء السكري يعد أحد أبرز التحديات الصحية التي تواجه دولة قطر والعالم في الوقت الحالي، مشيرا إلى أن هذه الدراسة البحثية ستمهد الطريق لتطوير نماذج ومنهجيات علاجية جديدة.

وأضاف أن البحث العلمي في مجال السكري يعد أحد العناصر الرئيسية للاستراتيجية الوطنية لمكافحة مرض السكري، حيث تسهم الدراسات البحثية مثل هذه الدراسة في تعزيز الفهم لطبيعة هذا المرض وللتدخلات العلاجية المناسبة له.

وأكد أن الدراسات البحثية التي تركز على السكان في المجتمع المحلي تعد بالغة الأهمية للمساهمة في تطوير علاجات ملائمة وفعالة لمرضى السكري من النوع الثاني في قطر والمنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button