👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Qatar Charity continues to distribute food and preventive items worldwide

قطر الخيرية تواصل توزيع المواد الغذائية والوقائية عبر العالم

Gulf Times – Doha:

Qatar Charity (QC) has stressed that it continues to implement its Ramadan projects in many countries across the world, in conjunction with providing preventive and health assistance to combat the spread of Covid-19.

This is done in the presence of some ambassadors of Qatar to the targeted countries as well as some local officials.

Through its offices in Albania, Indonesia, Pakistan and Kyrgyzstan, food baskets and preventive materials were distributed to fight the spread of the coronavirus, benefiting dozens of thousands of people, QC said in a statement.

* Albania
In Albania, Qatar Charity distributed food baskets and protective supplies to 750 families of orphans and poor families in the presence of Ali bin Hamad al-Marri, Qatar’s ambassador to Albania.

The materials distributed included protective supplies such as sterilisation materials, hand sanitisers, cloth detergents, floor cleaners, gloves and masks, in addition to food baskets containing the essential food items.

On the occasion of the holy month of Ramadan, QC – through its office in Albania – distributed food baskets to 1,600 families sponsored
by Qatar Charity.

Al-Marri lauded QC for its humanitarian support and appreciated the efforts of donors in Qatar for the benefit of the Albanian people.

* Indonesia
Qatar Charity, through its office in Indonesia, also distributed 12,500 food parcels to the families of orphans and poor families who are sponsored by QC in different cities of the country.

Some 7,000 food baskets were distributed in Jakarta, while 4,500 food parcels were distributed in Aceh and 750 food baskets in Bogor. Besides, 250 food baskets were distributed in different mosques. It is also expected that Eid clothing will be distributed to 20 orphaned girls and boys.

* Kyrgyzstan
QC’s field team in the Kyrgyz Republic distributed 14,032 meals to poor families in four region of the country, in addition to security checkpoints, quarantine places and field hospitals. A number of relief and humanitarian projects are also being implemented during the holy month of Ramadan, including the distribution of food baskets, preventive materials and awareness leaflets.

* Pakistan
In Pakistan, Qatar Charity’s office, in co-ordination with the provincial governments, distributed 4,000 food baskets. This benefited nearly 24,000 people in Sindh, Punjab, Khyber Pakhtunkhwa and Balochistan.

source: gulf-times

الدوحة ـ الشرق

تواصل قطر الخيرية تنفيذ مشاريعها الرمضانية في عدد من دول العالم، بالتزامن مع تقديمها مساعدات وقائية وصحية لمكافحة انتشار فيروس كورونا، بحضور بعض سفراء دولة قطر المعتمدين في الدول المستهدفة وبعض المسؤولين المحليين.

ومن خلال مكاتبها في ألبانيا وإندونيسيا وباكستان وقيرغيزيا تم توزيع سلال غذائية ومواد وقائية لمكافحة فيروس كورونا استفاد منها عشرات الآلاف من الاشخاص.

ألبانيا

ومن منطلق اهتمامها المتواصل بشريحة الأيتام والحرص على رعايتهم الشاملة، قامت قطر الخيرية بتوزيع سلال غذائية ومستلزمات وقائية لمجابهة فيروس كورونا في العاصمة تيرانا، استفاد منها 750 أسرة من أسر الأيتام والأسر الفقيرة من غير المكفولين لديها، بحضور سعادة السيد علي بن حمد المري سفير دولة قطر بألبانيا، ومحافظ كامزا ومدير مكتب قطر الخيرية.

وشملت المواد التي تم توزيعها مستلزمات وقائية تتضمن مواد تعقيم ومطهرات للأيدي ومطهرات ملابس ومطهرات للأسطح وقفازات وكمامات إضافة إلى سلال غذائية تحتوي على المواد التموينية الأساسية. وتم التوزيع في كل من العاصمة تيرانا وكامزا وكافيا والباسان إضافة الى شكودرا.

كما قام مكتب قطر الخيرية في البانيا بمناسبة الشهر الفضيل بتوزيع سلال غذائية على 1600 أسرة من المكفولين لدى قطر الخيرية. وتم التوزيع في كل من تيرانا ودورس وكافيا والباسان بالإضافة إلى اشكودرا.

وثمن سعادة السيد علي بن حمد المري سفير دولة قطر بألبانيا دور قطر الخيرية وما تقدمه من دعم إنساني وما تنفذه من مشاريع تنموية وقال إنها يد الخير لأهل قطر ودائما سباقة في تقديم العون للمحتاجين في العالم، مقدرا الجهود الخيرية التي يبذلها المتبرعون من أهل قطر لصالح الشعب الألباني.

من جهته قدم محافظ كامزا شكره وتقديره للمتبرعين الكرام من أهل قطر وقطر الخيرية على ما قدموه ويقدمونه من مساعدات وقال إنهم يقفون دائما إلى جانب الشعب الألباني.

‏إندونيسيا

كما قام مكتب قطر الخيرية في إندونيسيا بتوزيع 12500 سلة غذائية على المستفيدين من أسر الأيتام والأسر الفقيرة من المكفولين لدى قطر الخيرية في عدد من المدن الاندونيسية، بتكلفة إجمالية تقدر بمليون وثلاثمائة ألف ريال.

وقد تم توزيع 7000 سلة غذائية في مدينة جاكرتا، فيما وزعت في مدينة اتشيه 4500 سلة غذائية بحضور عمدة المدينة، وفي مدينة بوجور وزعت 750 سلة. كما تم توزيع 250 سلة غذائية بأماكن متفرقة.

قيرغيزيا

وقام فريق قطر الخيرية الميداني في جمهورية قيرغيزيا بتوزيع 14,032 وجبة غذائية على الأسر في 4 مناطق هي العاصمة بيشكيك، طلاس، أوش وكركول، كما شمل التوزيع نقاط التفتيش والأمن في أماكن الحجر الصحي وبعض العاملين في المستشفيات الميدانية. كما يجري تنفيذ مجموعة من المشاريع الإغاثية والإنسانية خلال شهر رمضان المبارك منها توزيع سلال غذائية ومواد وقائية ونشرات توعوية.

باكستان

وفي باكستان قام مكتب قطر الخيرية بالتنسيق مع حكومات المقاطعات، بتوزيع 4000 طرد من المواد الغذائية استفاد منها حوالي 24 ألف شخص في كل من منطقة تاندو خان وبدين في إقليم السند، ومنطقة راجنبور ومظفرقره وشوركوت وديرا غازي خان في إقليم البنجاب، ومنطقة بيشاور في إقليم خيبر بختونخوا بالإضافة إلى منطقة مويتا في إقليم بلوشستان.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close