💰 Business

Qatar Airways to resume services to Brisbane from Wednesday

القطرية تستأنف رحلاتها إلى بريزبن إبتداءً من الأربعاء

The Peninsula – Doha:

Qatar Airways announced yesterday that it would be resuming services to Brisbane, with three-weekly flights starting from Wednesday, May 20. The flights will be operated by an Airbus A350-1000 offering 46 seats in Business Class and 281 seats in Economy Class with flights connecting through the airline’s state-ofthe-art hub at Hamad International Airport, voted “Third Best Airport in the World” and “Best Airport in the Middle East” this week by Skytrax.

The airline is resuming services after previously receiving short-term approval to operate to Brisbane from late-March to early April. During this period Qatar Airways helped reunite over 5,000 stranded travellers with their loved ones and transported over 270 tonnes of cargo, including Australian agriculture exports. By maintaining 24/7 operations throughout the crisis, including almost 200 charter flights, Qatar Airways’ has become the leading airline in taking people home, repatriating over one million people worldwide and in the process receiving widespread praise and thanks from passengers and governments, including Australia, Canada, and the United Kingdom, among others.

Qatar Airways Group Chief Executive, H E Akbar Al Baker, said: “In these difficult times, customers are looking for an airline they can trust, our commitment and willingness to get people home continues to provide assurance. We have built a strong level of confidence with passengers, governments, trade partners, and airports as a reliable partner during this crisis and we intend to continue delivering on this mission.”

“Qatar Airways received exceptional approval to operate short term services to Brisbane to repatriate the many tourists, students and diplomats who wanted to go back to their home countries. Our flights also provided Australians with an opportunity to come back home from various parts of the world including Europe, the Gulf and Middle East, Asia, and others. We successfully completed this task, but now there are more travelers wanting to get home,” he said.

“We know this is an anxious time for many stranded travellers around the world who want to be with their families and loved ones during this difficult time. With the resumption of these threeweekly flights, we are supporting critical passenger movements, and aiming to alleviate some of those anxieties,” he added.

With the resumption of flights to Brisbane, Qatar Airways will operate 21 passenger flights per week to Australia Qatar Airways continues to fly to 16 destinations in Europe, including London, Frankfurt, Paris and Amsterdam, with plans to add an additional seven European destinations by the end of June. Passengers travelling to and from Australia will enjoy a seamless connection through Hamad International Airport.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

القطرية تسير 21 رحلة أسبوعياً إلى أستراليا

أعلنت الخطوط الجوية القطرية استئناف خدماتها إلى مدينة بريزبن في أستراليا مع ثلاث رحلات أسبوعياً اعتباراً من 20 مايو، على طائرة من طراز إيرباص A350-1000، التي تضم 46 مقعداً على درجة رجال الأعمال، و281 مقعداً على الدرجة السياحية. وستسيّر الخطوط القطرية هذه الرحلات عبر مطار حمد الدولي الحائز مؤخراً على لقب “ثالث أفضل مطار في العالم” وجائزة “أفضل مطار في الشرق الأوسط” من جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات 2020.

وكانت الخطوط الجوية القطرية قد حصلت على موافقة استثنائية مسبقاً لتشغيل رحلات طيران إلى بريزبن، من أواخر شهر مارس وحتى مَطلع شهر أبريل. وخلال هذه الفترة القصيرة، ساعدت القطرية أكثر من 5000 مسافر عالقين في الخارج على العودة إلى عائلاتهم وأحبائهم، ونقلت أكثر من 270 طناً من البضائع، بما في ذلك المنتجات الزراعية الأسترالية.

وحرصت الخطوط الجوية القطرية خلال هذه الأزمة على المحافظة على استمرارية عملياتها على مدار الساعة وفي كافة أيام الأسبوع، بالإضافة إلى تشغيل ما يقارب 200 رحلة خاصة غير مجدولة، للعودة بأكثر من مليون مسافر إلى بلدانهم. وتقدَّم المسافرون والحكومات العالمية – بما في ذلك حكومات أستراليا والمملكة المتحدة وكندا – بجزيل الشكر والتقدير للخطوط القطرية نظراً لأنها أكثر شركات الطيران التي ساهمت في تمكين المسافرين من العودة إلى بلدانهم، حيث اتخذت الناقلة على عاتقها مهمة إجلاء رعايا الدول بالرغم من العديد من التحديات التي مثلت في الأفق.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “في هذه الأوقات العصيبة يتطلّع المسافرون إلى شركة طيران يمكنهم الوثوق بها، حيث أننا سنستمر بكسب هذه الثقة من خلال التزامنا وسعينا إلى إعادة المسافرين إلى أوطانهم. لقد بنينا جسوراً من الثقة مع المسافرين وشركاء الأعمال والحكومات والمطارات حول العالم كشريك موثوق كان متواجداً في هذه الأزمة من أجلهم، ونتطلع إلى الاستمرار بأن نكون أهلاً لهذه الثقة دائماً”.

وتابع الباكر: “لقد تلقت الخطوط الجوية القطرية موافقة استثنائية لتسيير رحلات لفترة قصيرة إلى بريزبن لإجلاء السياح والطلاب والدبلوماسيين وغيرهم من الذين يرغبون في مغادرة بريزبن والعودة إلى بلدانهم. كما مكنت رحلاتنا الأستراليين المتواجدين في أوروبا والشرق الأوسط والخليج وآسيا ومختلف أنحاء العالم من العودة إلى بلادهم، نعلم أن هذه الأوقات تعدّ عصيبة بالنسبة للعديد من المسافرين العالقين في الخارج حول العالم، والذين يودّون العودة إلى عائلاتهم وأحبائهم. ومع استئناف خدماتنا إلى بريزبن بواقع ثلاث رحلات أسبوعياً، فإننا سنسهّل حركة السفر أمام هؤلاء المسافرين، وسنبدد بعضاً من القلق الذي يشعرون به”.

ومع استئناف الرحلات إلى بريزبن، سيزداد عدد رحلات الخطوط الجوية القطرية إلى أستراليا إلى 21 رحلة أسبوعياً وتواصل الخطوط الجوية القطرية تسيير رحلاتها إلى 16 وجهة في أوروبا من ضمنها لندن وفرانكفورت وباريس وأمستردام، وتخطط لإضافة سبع وجهاتٍ أوروبيةٍ إضافيةٍ قبل نهاية شهر يونيو. وسيستمتع المسافرون من وإلى أستراليا برحلة سلسة عبر مقر عملياتها الحديث؛ مطار حمد الدولي، الحائز على لقب ” ثالث أفضل مطار في العالم” من جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات 2020. كما حاز مطار حمد الدولي على جائزة “أفضل مطار في الشرق الأوسط” للعام السادس على التوالي، وجائزة “أفضل خدمة للموظفين في الشرق الأوسط” للعام الخامس على التوالي؛ وذلك من خلال التصويت الذي تمّ طرحه أمام الجمهور.

وانضمت القطرية للشحن الجوي الشهر الماضي إلى “آلية المساعدة الدولية للشحن” في أستراليا لدعم الصادرات الزراعية الأسترالية؛ وتوفّر حالياً أكثر من 850 طناً من سعة الشحن في كل اتجاه من وإلى أستراليا. وتشغّل القطرية للشحن الجوي طائرتي شحن من طراز بوينغ 777، و11 طائرة ركاب من طراز بوينغ 777 لنقل البضائع فقط، بالإضافة إلى توفير خدماتها ضمن المساحة المخصصة للشحن على طائرات الركاب إلى مختلف وجهاتها في أستراليا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close