💰 Business

Qatar Airways ranks first in Middle East passenger confidence

القطرية الأولى في ثقة المسافرين بالشرق الأوسط

Doha – Al-Sharq:

Qatar Airways continues to reap more achievements even in these exceptional circumstances. It became the first global airline trusted by travellers in the Middle East and North Africa region in the Airline Index. Qatar Airways has been ranked second globally in the Airline Confidence Index compiled by the Flight Compensation App Colibra, and Qatar Airways also boasts an impressive on-the-job performance programme, Colibra said on its website: “Qatar Airways also has the highest customer review and staff service, and Qatar airways’ passenger confidence has increased further due to the multiple actions of award-winning companies in these difficult times.

By maintaining its operations including providing more than 200 charter flights worldwide, Qatar Airways’ efforts to repatriate more than a million people have received widespread acclaim and thanks from passengers and governments around the world, as the first airline to repatriate people.

Qatar Airways has also announced the introduction of additional on-board safety measures for passengers and crew alike, and Qatar Airways is implementing several changes including the introduction of personal protective equipment allowances for cabin crew while on board, as well as a modified service that reduces interaction between passengers and crew. As well as wearing protective face masks for passengers before flights take off, Colibra analyzed the world’s leading airlines through several factors including on-time performance, customer satisfaction reviews, staff service, baggage allowance, free seat selection and social media.

“We’ve studied data for more than 80 of the best airlines from around the world to rank the most airlines,” Colybra said. “The Airline Confidence Index ranks airlines with the most trusted and least confident airlines around the world by analysing factors including on-time performance, customer experience and service,” Colibra said. “We then ranked airlines through their trust scoring points to create the final rating result,” Colibra added.

source: al-sharq

الدوحة – الشرق: 

تواصل الخطوط الجوية القطرية حصد المزيد من الإنجازات حتى في هذه الظروف الاستثنائية. حيث أصبحت أول خطوط جوية عالمية موثوق بها من قبل المسافرين في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في مؤشر خطوط الطيران. وتم تصنيف الخطوط الجوية القطرية في المرتبة الثانية عالمياً في مؤشر ثقة شركات الطيران الذي تم تجميعه بواسطة تطبيق تعويض الرحلات Colibra، وتفتخر الخطوط الجوية القطرية أيضا ببرنامج الأداء في الوقت المحدد المثير للإعجاب، وقال كوليبرا على موقعه على الإنترنت: “سجلت الخطوط القطرية أيضا أعلى نسبة في مراجعة العملاء وخدمة الموظفين، وارتفع مستوى ثقة المسافرين على الخطوط الجوية القطرية بشكل أكبر بسبب الإجراءات المتعددة التي اتخذتها الشركات الحائزة على جوائز في هذه الأوقات الصعبة. من خلال الحفاظ على عملياتها بما في ذلك توفير أكثر من 200 رحلة طيران مستأجرة على مستوى العالم، وتلقت جهود الخطوط الجوية القطرية لإعادة أكثر من مليون شخص إشادة واسعة النطاق وشكرا من الركاب والحكومات في جميع أنحاء العالم، باعتبارها أول شركة طيران تنقل الأشخاص إلى ديارهم.

كما أعلنت الخطوط القطرية عن إدخال إجراءات أمان إضافية على متن الطائرات للركاب ولطاقم الطائرة، على حد سواء، وتقوم الخطوط القطرية بتنفيذ العديد من التغييرات بما في ذلك إدخال بدلات معدات الحماية الشخصية لطاقم المقصورة أثناء وجودهم على متن الطائرة، بالإضافة إلى خدمة معدلة تقلل من التفاعل بين الركاب وطاقم الطائرة. فضلا عن ارتداء الكمامات الواقية للمسافرين قبل بدء الرحلات وقامت كوليبرا بتحليل شركات الطيران الرائدة في العالم عبر العديد من العوامل بما في ذلك الأداء في الوقت المحدد، ومراجعات رضا العملاء، وخدمة الموظفين، ونظام الأمتعة المسموح بها، واختيار المقاعد مجانا ووسائل التواصل الاجتماعي.

وقال كوليبرا: “قمنا بدراسة البيانات لأكثر من 80 من أفضل شركات الطيران من جميع أنحاء العالم لتصنيف أكثر شركات الطيران “. وأضاف أن “مؤشر ثقة شركات الطيران يصنف شركات الطيران الأكثر ثقة والأقل ثقة حول العالم من خلال تحليل عوامل تشمل الأداء في الوقت المحدد، وتجربة العملاء والخدمة، وقال كوليبرا: “لقد قمنا بعد ذلك بتصنيف شركات الطيران من خلال نقاط الثقة الخاصة بها لإنشاء نتيجة التصنيف النهائي”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close