💉 Health🦠Coronavirus

Percentage of critically ill is very low in Qatar: official

مصدر رسمي: نسبة الحالات الحرجة منخفضة جداً في قطر

Gulf Time – Doha:

Preventive measures such as physical distancing have reduced the spread of the novel coronvirus in Qatar and enabled the healthcare system to provide high-quality care to patients who require intense medical treatment, a senior official told a press conference on Thursday.

“The healthcare sector has rapidly activated significant capacity to house Covid-19 patients in suitable facilities and has the capacity for many more if needed,” explained Dr Abdullatif al-Khal, chair of the National Strategic Group on Covid-19 and head of the Infectious Diseases Division at Hamad Medical Corporation.

“The number of daily cases continues to increase and this is expected to continue for some time. Most countries around the world are seeing a steeper rise in daily numbers before they see a levelling off.

“While the number of cases continues to increase, it is encouraging that the percentage of critically ill/deceased is very low.

“The overwhelming majority of people with Covid-19 in Qatar experience only mild, flu-like symptoms and make a full recovery. This week a significant milestone was reached with more than 1,000 patients having fully recovered and this number will continue to increase,” he said.

“Life will return to normal as soon as it is safe to do so, but this will be a gradual return. Only when we are certain that we are past the peak of Covid-19 in Qatar can we begin to consider removing some of the restrictions currently in place,” Dr al-Khal said.

“It is essential that people continue to play their part and follow preventive recommendations,” Dr al-Khal added at the Ministry of Public Health press conference.

source: gulf-times

قال مسؤول كبير في مؤتمر صحفي يوم الخميس أن الإجراءات الوقائية مثل التباعد الجسدي قللت من انتشار فيروس كورونا الجديد في قطر ومكنت نظام الرعاية الصحية من توفير رعاية عالية الجودة للمرضى الذين يحتاجون إلى علاج طبى مكثف .

وأوضح الدكتور (عبد اللطيف الخال)، رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية للكوفيد-19 ورئيس شعبة الأمراض المعدية في مؤسسة حمد الطبية، أن قطاع الرعاية الصحية قد فعل بسرعة مقدرات كبيرة من أجل احتواء مرضى كوفيد-19 في مرافق مناسبة ولديه القدرة على استيعاب المزيد من المرضى إذا لزم الأمر.

“يستمر عدد الحالات اليومية في التزايد ومن المتوقع أن يستمر هذا لبعض الوقت. تشهد معظم البلدان في جميع أنحاء العالم ارتفاعًا أكثر حدة في الأعداد اليومية قبل أن تشهد انخفاضًا.

“وفي حين أن عدد الحالات لا يزال في ازدياد، فمن المشجع أن النسبة المئوية للحالات الحرجة/المتوفين منخفضة جدا.

“الغالبية العظمى من الأشخاص المصابين بكوفيد-19 في قطر يعانون فقط من أعراض خفيفة شبيهة بالإنفلونزا ويتعافون تمامًا. حققنا هذا الأسبوع إنجازاً عظيماً بتعافي أكثر من 1000 مريض بشكل كامل وهذا العدد سوف يستمر في الزيادة ،”.

قال الدكتور (الخال): ” ستعود الحياة إلى طبيعتها بمجرد أن تتيح لنا الظروف ذلك، ولكنها ستكون عودة تدريجية. ولا يمكننا البدء في النظر في إزالة بعض القيود القائمة حالياً إلا عندما نكون متأكدين من أننا تجاوزنا ذروة كوفيد-19 في قطر.”

وأضاف الدكتور (الخال) في المؤتمر الصحفي لوزارة الصحة العامة أنه من الضروري أن يستمر الناس في تنفيذ الواجب عليهم واتباع التوصيات الوقائية.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close