👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

New entry and exit procedures for Street 34 to Street 54 in Industrial Area

تطبيق إجراءات تنظيم الدخول والخروج الجديدة من شارع 34 إلى 54 بالصناعية

The Peninsula – Doha:

The Government of Qatar will apply new entry and exit procedures to the remaining parts of the Industrial Area, from Street 34 to Street 54 from Monday 11 May. The decision is a continuation of the precautionary measures taken by Qatar to protect the health and safety of all citizens and residents and ensure that businesses are able to function without exposing the community to risk of infection.

The new procedures will allow entry and exit for vehicles and individuals, including employers, employees and residents, provided that all precautionary measures set by relevant government bodies are followed, including those from the Ministry of Public Health, the Ministry of Commerce and Industry and the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs.

The new procedures include adhering to social distancing measures, wearing masks, operating 50 per cent capacity on worker transportation, and continuous sanitisation. In addition, employers will be required to ensure that all workers who are entering and exiting the area are able to download and use the Ehteraz mobile application.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا :

 استكمالاً للإجراءات الاحترازية التي اتخذتها دولة قطر للحفاظ على صحة وسلامة جميع أفراد المجتمع، وضمان سير الأعمال في مناطق العمل والمنشآت الاقتصادية في الدولة بشكل طبيعي ودون تعريض المجتمع لخطر الإصابة بفيروس كورونا (كوفيد-19)، فقد تقرر ابتداء من أمس، تطبيق إجراءات تنظيم الدخول والخروج على بقية المنطقة الصناعية من شارع 34 إلى شارع 54.

وأكد مكتب الاتصال الحكومي، في بيان، أن الإجراءات لا تشمل إغلاق أو منع دخول وخروج أي من المركبات أو الأشخاص، بل تتعلق هذه الإجراءات بتنظيم عملية الدخول والخروج لأصحاب العمل والعاملين في المنطقة الصناعية وقاطني المنطقة الصناعية، مع الالتزام بالإجراءات الاحترازية واشتراطات الجهات المعنية المتمثلة في وزارة الصحة العامة، ووزارة التجارة والصناعة، ووزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية.

وتشمل الإجراءات الالتزام بالمسافة الآمنة ولبس الكمامات وخفض عدد العمال الذين يتم نقلهم بواسطة الحافلات إلى نصف السعة الاستيعابية للحافلة مع ضرورة التعقيم المستمر، بالإضافة إلى إلزام أصحاب الشركات بالتأكد من تحميل تطبيق احتراز لدى جميع العاملين لديها وتوفير ما يلزم لتفعيل التطبيق وتشغيله. 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close