💉 Health🦠Coronavirus

MoPH reports three more deaths from coronavirus and 1751 new cases

وزارة الصحة العامة تسجل ثلاث حالات وفاة بسبب فيروس كورونا و١٧٥١ حالة إصابة جديدة 

The Peninsula Online – Doha:

Ministry of Public Health today announces the registration of 1751 new confirmed cases of coronavirus (COVID-19), and 1193 new recovered patients in the last 24 hours, bringing the total number of recovered cases in the State of Qatar to 10363. The Ministry today also announces 3 deaths due to the virus.

Over the last 24 hours, 22 people were admitted to intensive care due to the virus, bringing the total number of cases in intensive care to 202.

The Ministry stated that the new deaths recorded today belong to people aged 52, 62 and 65 years old who were suffering from chronic diseases and received treatment in intensive care. The Ministry of Public Health extends its sincere condolences and great sympathy to the families of the deceased.

The total number of positive COVID-19 cases recorded in Qatar till now stands at 45465 and there are 35076 active cases under treatment. So far, 26 people died from the coronavirus in Qatar. Ministry conducted 4341 tests in last 24 hours taking the total tests done so far to 192484 tests.

The Ministry states that the new cases are due to expatriate workers who were infected with the virus as a result of contact with individuals who were previously infected, in addition to recording new cases of infection among groups of workers in different regions. The new cases have been identified after conducting investigations by the research and investigation teams of the Ministry of Public Health that contributed to early detection of cases.

Cases of infection have also increased among citizens and residents as a result of contact with infected family members who had been infected in the workplace or through visits and family gatherings. The new confirmed cases of infection have been introduced to complete isolation in the various medical facilities in the country, where they receive the necessary healthcare according to the health status of each case.

The Ministry revealed that the number of positive cases between citizens and residents witnessed a significant rise, with the number of infections relating to family gatherings, visits and sharing meals together with relatives and extended families.

The Ministry of Public Health states that Qatar is still in the peak phase of the virus outbreak, which is seeing a rise in the number of infections recorded daily, and therefore it is necessary to adhere to, more than ever before, the preventive measures and social measures recommended.

The Ministry also stresses the importance for the elderly or those suffering from chronic diseases and their family members to follow strict measures to reduce the chances of infection, including refraining from social visits during Eid al-Fitr and beyond.

Anyone who has symptoms of COVID-19 should either quickly contact the 16000 helpline or go directly to one of the designated health centers for testing the virus. This is important as the earlier the disease is detected the easier it will be to receive the right treatment and recover from it.
​ ​
The four main testing centers are:
Muaither Health Centre
Rawdat Al Khalil Health Centre
Um Slal Health Centre; and
Al Gharafa Health Centre

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أعلنت وزارة الصحة العامة اليوم عن تسجيل 1751 حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا (كوفيد-19)، وتعافي 1193 من المصابين بالفيروس وذلك في الأربع والعشرين ساعة الأخيرة، ليصل إجمالي عدد حالات الشفاء في دولة قطر إلى 10363 حالة بالإضافة إلى تسجيل 3 حالات وفاة بسبب الفيروس.

كما سجلت الوزارة خلال الـ24 ساعة الأخيرة، إدخال 22 حالة للعناية المركزة بسبب المضاعفات الصحية الناتجة عن الإصابة بالفيروس، ليصل بذلك مجموع الحالات التي تتلقى الرعاية الطبية في العناية المركزة إلى 202 حالة.

وأوضحت وزارة الصحة في بيان لها، أن الحالات الجديدة المصابة بالفيروس تعود لأشخاص من العمالة الوافدة كانوا قد أصيبوا نتيجة مخالطتهم لأفراد تم اكتشاف إصابتهم سابقا بالإضافة لتسجيل حالات إصابة جديدة بين مجموعات من العمالة في مناطق مختلفة وذلك خلال إجراء فحوصات استقصائية من قبل فرق البحث والتقصي التابعة لوزارة الصحة الأمر الذي أسهم في الكشف المبكر عن الحالات.

كما ارتفعت حالات الإصابة والعدوى بالفيروس بين المواطنين والمقيمين وذلك نتيجة مخالطتهم لمصابين من أفراد أسرهم الذين كانوا قد أصيبوا بدورهم في مكان العمل أو من خلال الزيارات والتجمعات العائلية.

وتم إدخال الحالات المؤكد إصابتها بالفيروس للعزل الصحي التام في مختلف المرافق الطبية بالدولة، حيث يتلقون العناية الصحية اللازمة حسب الوضع الصحي لكل حالة.

وكشفت الوزارة أن الإصابات بين المواطنين والمقيمين شهدت ارتفاعا حيث تضاعفت أعداد المصابين نتيجة العدوى التي انتقلت بين الأفراد بسبب التجمعات العائلية والتزاور بين الأصدقاء والأسر الممتدة وتجاهلهم الإجراءات والتدابير الوقائية الموصى بها من قبل الجهات المعنية بالدولة وأهمها البقاء في المنزل وعدم التزاور والحفاظ على التباعد الاجتماعي.

وأفادت وزارة الصحة بأن حالات الوفاة الجديدة المسجلة اليوم تعود لأشخاص يبلغون من العمر 62 عاما و52 عاما و65 عاما على التوالي، حيث كانوا يعانون من أمراض مزمنة وتلقوا الرعاية الطبية اللازمة في العناية المركزة.. وتتقدم وزارة الصحة العامة بخالص العزاء وعظيم المواساة لأسر المتوفين.

وحثت الوزارة أي شخص لديه أعراض الإصابة بفيروس (كوفيد-19) إلى سرعة الاتصال بخط المساعدة الموحد ( 16000)، أو التوجه لأحد مراكز الفحص عن الفيروس، حيث إنه كلما كان الكشف عن المرض مبكرا كان العلاج أسهل وفرص التعافي منه أكبر وأسرع.

وتشمل مراكز الفحص الرئيسية كلا من مركز معيذر الصحي، ومركز روضة الخيل الصحي، ومركز أم صلال الصحي، ومركز الغرافة الصحي.

وذكرت وزارة الصحة العامة أن دولة قطر لا تزال حاليا في مرحلة ذروة تفشي الفيروس والتي تشهد عادةً ارتفاعاً في عدد الإصابات المسجلة يوميا، ولذلك فإنه من الضروري التقيّد أكثر من أي وقت مضى بالتدابير الوقائية وإجراءات التباعد الاجتماعي الموصى بها.

كما أكدت على أهمية أن يقوم كبار السن أو الذين يعانون من أمراض مزمنة وأفراد أسرهم باتباع سبل وإجراءات الوقاية المشددة لتقليل احتمال خطر الإصابة بالفيروس لدى فئتي كبار السن وأصحاب الأمراض المزمنة والعمل على حمايتهم من العدوى وذلك من خلال الامتناع عن الزيارات الاجتماعية فيما تبقى من أيام عيد الفطر وما بعده.

وشددت وزارة الصحة على أنه مع وصول تفشي فيروس كورونا مرحلة الذروة في دولة قطر، فإنه من الضروري عدم الخروج من المنزل إلا للضرورة القصوى مع التأكيد على أهمية الالتزام بكافة الإجراءات والتدابير الوقائية لحماية أنفسهم من عدوى الفيروس ومنها المحافظة على البعد الاجتماعي والمسافة الآمنة من الآخرين بما في ذلك في مكان العمل والأماكن العامة واستخدام الكمام الطبي وتجنب الزيارات الاجتماعية للتقليل من احتمال الإصابة بالفيروس.

يشار إلى أن الوزارة خصصت صفحة على موقعها الإلكتروني للاطلاع على آخر المعلومات والإرشادات المتعلقة بفيروس (كوفيد-19) .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close