💉 Health🦠Coronavirus

Ministry to continue COVID-19 Community Survey; encourages to respond if invited

الوزارة تستمر بإجراء الاستبيان المجتمعي حول كوفيد-19؛ وتحث من يتلقى دعوة على الاستجابة 

The Peninsula – Doha:

The Ministry of Public Health (MoPH) will continue the community survey based on COVID-19, which aims to better understand the transmission of the virus and thus adapt the response of stakeholders, said in a statement yesterday.  

The Ministry recently launched a community survey to learn more about how the virus is transmitted within the community and gain more understanding of cases of infection that do not show symptoms of the disease.

Initially, the Ministry invited participants to complete a questionnaire at drive through survey centers. Also some 2500 people who received an invitation to participate in the community questionnaire were tested for COVID-19 at swabbing hubs at three health centers for two days last week.  

“This questionnaire is expected to continue during the coming period, and the Ministry encourages people who receive an invitation to respond and participate in this initiative in order to contribute to the national efforts to combat the virus and to understand more about the epidemiology of transmission of infection between members of society,” said the Ministry yesterday.

The temporary drive-through swabbing hubs were operated in collaboration with the Primary Health Care Corporation, Hamad Medical Corporation’s Ambulance Service, laboratories and Qatar University.

The Ministry has also clarified that participants of the survey will be randomly selected based on age, gender and ethnicity and participation is entirely voluntary.

source: https://www.thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا:

وقال بيان أمس أن وزارة الصحة العامة ستستمر في إجراء الدراسات الاستقصائية المجتمعية حول كوفيد-19، الأمر الذي يهدف إلى فهم انتقال الفيروس بشكل أفضل وبذلك تكييف استجابة الجهات المعنية. 

وقد أطلقت الوزارة مؤخراً دراسة استقصائية مجتمعية لمعرفة المزيد عن كيفية انتقال الفيروس داخل المجتمع المحلي واكتساب المزيد من الفهم لحالات العدوى التي لا تظهر عليها أعراض المرض.

في بادئ الأمر، دعت الوزارة المشاركين لملء استبيان في مراكز الاستطلاع الخاصة باستقبال المشاركين من عرباتهم. تم أيضاً فحص حوالي 2500 شخص ممن تلقوا دعوات للمشاركة في الاستبيان المجتمعي للكشف عن الإصابة بكوفيد-19 في مراكز المسح ضمن ثلاثة مراكز صحية على مدى يومين من الأسبوع الماضي. 

وقالت الوزارة أمس إنه “من المتوقع أن يستمر هذا الاستبيان خلال الفترة المقبلة، وتشجع الوزارة الأشخاص الذين يتلقون دعوة للاستجابة والمشاركة في هذه المبادرة من أجل المساهمة في الجهود الوطنية لمكافحة الفيروس وفهم المزيد عن انتشار الأوبئة وانتقال العدوى بين أفراد المجتمع”.

تم تشغيل مراكز المسح المؤقتة الخاصة باستقبال المشاركين من عرباتهم بالتعاون مع مؤسسة الرعاية الصحية الأولية وخدمة الإسعاف التابعة لمؤسسة حمد الطبية والمختبرات وجامعة قطر.

وأوضحت الوزارة أيضاً أن المشاركين في الدراسة الاستقصائية سيتم اختيارهم بشكل عشوائي على أساس العمر والجنس والعرق وأن المشاركة طوعية تماماً.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
20
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format