👮‍♂️ Government

Meteorology Department warns of thundery rain, strong winds

إدارة الأرصاد تحذر من أمطار رعدية ورياح قوية 

QNA – Doha:

Weather inshore tonight until 6 am on Sunday will be partly cloudy to cloudy at times with a chance of scattered rain maybe thundery at times, the Department of Meteorology said in its daily weather report.

Thundery rain and strong wind are expected at places, warned the department in its report.

Offshore, it will be partly cloudy to cloudy at times with a chance of scattered rain maybe thundery at times, the reported added, warning of expected thunder rain associated with strong wind and high sea.

Wind inshore will be mainly southeasterly to southwesterly at speed of 08 to 18 KT, reaches later more than 28 KT at some places during the thundery rain.

Offshore, it will be mainly northeasterly to southwesterly at speed of 08 to 18 KT, gusting to 28 KT with thunder rain.

Visibility will be 4 to 8 kilometers, decreases to 3 KM or less at some places

Sea state inshore will be 1 to 3 FT, rises to 4 FT with thunder rain. Offshore, it will be 3 to 5 FT rises to 9 FT with thunder rain.

الدوحة – قنا

حذرت إدارة الأرصاد الجوية من أمطار رعدية ورياح قوية متوقعة على بعض مناطق الساحل، ومن أمطار رعدية مصحوبة برياح قوية وأمواج عالية في البحر.. وتوقعت أن يكون الطقس حتى الساعة السادسة من مساء اليوم، حارا نسبيا، ويكون غائما جزئيا إلى غائم أحيانا، مع فرصة لأمطار متفرقة قد تكون رعدية على بعض المناطق لاحقا، وغبار خفيف إلى غبار مثار أحيانا على الساحل.. ويكون غائما جزئيا إلى غائم أحيانا، مع فرصة لأمطار متفرقة قد تكون رعدية لاحقا في البحر.

وتكون الرياح على الساحل أغلبها جنوبية شرقية إلى شمالية شرقية، بسرعة تتراوح بين 8 و18عقدة، تصل لاحقا إلى أكثر من 28 عقدة على بعض المناطق مع الأمطار الرعدية.. وفي البحر تكون الرياح أغلبها شمالية شرقية إلى جنوبية شرقية بسرعة تتراوح بين 8 و18 عقدة، مع هبات تصل إلى 28 عقدة مع الأمطار الرعدية.

ويتراوح مدى الرؤية الأفقية بين 4 و8 كيلومترات، تصل إلى 3 كلم أو أقل على بعض المناطق أحيانا.

ويتراوح ارتفاع الموج على الساحل بين قدم واحدة و3 أقدام، يرتفع إلى 4 أقدام مع الأمطار الرعدية.. وفي البحر يتراوح بين 3 و5 أقدام يرتفع إلى 9 أقدام مع الأمطار الرعدية.

أقصى درجة حرارة متوقعة في الدوحة 35 درجة مئوية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close