🏆 Sport

Klopp discusses COVID-19, Liverpool, Salah in interview with beIN Sports

كلوب يتحدث عن «كوفيد – 19».. وليفربول وصلاح في مقابلة حصرية مع beIN SPORTS

The Peninsula – Doha:

Jurgen Klopp makes his much-anticipated return to beIN Sports in an exclusive interview with the global sports channel. Scheduled to air today at 22:30 Mecca Time (GMT +3) on beIN Sports HD1, Klopp will discuss his adaptation to COVID-19, Mohamed Salah, Liverpool’s success in the FIFA Club World Cup in Qatar and much more.

After his highly successful appearance with beIN Sports alongside Arsene Wenger during the FIFA Club World Cup, the Liverpool manager takes part in an in-depth interview with beIN Sports’ Mohammed Saadon Al Kuwari to discuss exciting topics including his personal opinion on players, his team’s success in last year’s UEFA Champions League and the strategy behind bringing Mohamed Salah to Liverpool.

On what he thinks about Messi, Ronaldo, Mbappe and Aguero and if he would like to have one of them with Liverpool one day, Jurgen Klopp said: “Look I cannot answer these kinds of questions without creating headlines the next day. I love them all and there is a few more players out there. They are all exceptional players”. 

Jurgen Klopp’s Liverpool were on an exceptional run before the Premier League was put on hold due to the COVID-19 pandemic – with Liverpool leading comfortably with 82 points and Manchester City in second with 57. 

On how he is adapting to the current situation after a fantastic run in the Premier League and the FIFA Club World Cup in Qatar – where his team won in the final against Flamengo, Klopp said: “In these times we are dealing with a situation we never had before so that’s not too nice but that’s the world at the moment and I accept it. On a personal level I am fine – family and friends are healthy so all good, but we realised that we are in a difficult place at the moment, so we have to deal with it like everyone else”.

On Mohamed Salah and the strategy behind signing him from AS Roma, Klopp said: “Salah is an outstanding talent and we saw that at Roma. I knew him from the time he was at Basel and we played a friendly game and he was flying on the wing. He was nearly unstoppable but very young and thin which is normal at that age, so we did not really think about it at that time.”  Jurgen continued, “Then we saw him move to Chelsea before going to Roma and I saw him play in a very smart way with Eden Dzeko – as he does with Bobby Firmino here. So, we saw similar kind of players and knew that it was possible to get him”.

Jurgen Klopp is part of a long list of names from the footballing hall of fame who have appeared as part of beIN Sports’ premium guest list, including Arsene Wenger, Jose Mourinho, Zlatan Ibrahimović, Paul Scholes, Peter Schmeichel, Ruud Gullit, Marcel Desailly, Yaya Touré, Nemanja Vidić, Wesley Sneijder, Graeme Souness and others.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب

يعود يورجن كلوب إلى شاشة beIN SPORTS في مقابلة حصرية ستبث غداً الساعة 22:30 بتوقيت مكة المكرمة (جرينتش +3) على beIN SPORTS HD1. وسيتحدث كلوب في المقابلة عن تكيفه مع جائحة «كوفيد – 19»، ومحمد صلاح، ونجاح ليفربول في الفوز بكأس العالم للأندية FIFA قطر 2019، وغيرها من المواضيع.

فبعد ظهوره الناجح على beIN SPORTS إلى جانب آرسين فينغر خلال بطولة كأس العالم للأندية، يعود مدرب نادي ليفربول في مقابلة أجراها مذيع beIN SPORTS محمد سعدون الكواري ليناقش مواضيع مشوقة، بما في ذلك رأيه الشخصي في بعض اللاعبين وفوز فريقه في دوري أبطال أوروبا العام الماضي، والاستراتيجية خلف التعاقد مع محمد صلاح.

وحول رأيه في ميسي ورونالدو ومبابي وأغويرو، وما إذا كان يرغب في استقطاب أحدهم ليلعب مع ليفربول يوماً ما، قال يورجن كلوب: «في الحقيقة لا أستطيع الإجابة على هذا النوع من الأسئلة لأن الإجابة ستتصدر عناوين الصحف في اليوم التالي. أحبهم جميعاً بالإضافة إلى بعض اللاعبين الآخرين. إنهم جميعاً لاعبون استثنائيون».

وحول تكيّفه مع الوضع الحالي بعد المشوار الكروي المتميز في الدوري الإنجليزي الممتاز، وكأس العالم للأندية في قطر، حيث فاز فريقه في المباراة النهائية ضد فلامنجو، قال كلوب: «الآن نحن نتعامل مع وضع لم يسبق لنا التعامل معه من قبل. هذا ليس أمراً جيداً، ولكن هذا هو العالم في الوقت الحالي وعليّ أن أقبله. وعلى المستوى الشخصي، فأنا وعائلتي وأصدقائي بخير وبصحة جيدة. ولكننا أدركنا أننا نعيش وضعاً صعباً في الوقت الحالي وعلينا التعامل معه مثلنا مثل كل الآخرين».

وعن محمد صلاح واستراتيجية التعاقد معه من نادي روما، قال كلوب: «صلاح موهبة رائعة ورأينا ذلك خلال لعبه مع نادي روما. كنت أعرفه منذ أن كان في نادي بازل، حيث لعبنا مباراة ودية وكان متألقاً. كان لا يمكن إيقافه تقريباً ولكنه كان صغيراً جداً ونحيلاً، وهو أمر طبيعي في ذلك العمر، لذلك لم نفكر في الأمر في ذلك الوقت».

وتابع: «ثم رأيناه ينتقل إلى تشيلسي قبل الذهاب إلى روما، ورأيته يلعب بطريقة ذكية للغاية مع إيدن دجيكو، مثلما يلعب الآن مع بوبي فيرمينو هنا. إذن، رأينا أنواعاً مماثلة من اللاعبين وعرفنا أنه من الممكن الحصول عليه».

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close