World🦠Coronavirus

Japan will detail plans on Monday for restarting its economy

اليابان تعلن الأثنين عن تفاصيل خطط إعادة فتح الاقتصاد

Yuko Takeo | Bloomberg

Japan will release details on Monday of its plan to restart economic activity hit by the coronavirus pandemic, Economy Minister Yasutoshi Nishimura said Saturday.

The 34 prefectures that aren’t designated as “special alert” will see a partial easing of restriction requests once spread of the virus comes under better control, Nishimura said in a video conference with the governors of Tokyo and Osaka. The 13 prefectures that do have that status can expect a more concrete explanation on Monday, he said.

Prime Minister Shinzo Abe said yesterday he is leaning toward extending the country’s national virus emergency into June with a final decision on any such move likely on Monday. Japan has confirmed 14,305 people as infected with the coronavirus and 455 deaths, far below levels seen in the U.S. and parts of Europe.

The state of emergency, which enables regional governors to instruct businesses to close down and ask people to stay at home as far as possible, was initially set to end May 6.

Tokyo Governor Yuriko Koike and Osaka Governor Hirofumi Yoshimura asked Nishimura for the national government to swiftly put support measures into law, including assistance for businesses’ rent payments. They also asked that regional governments be given more power to seek cooperation on responding to the pandemic.

طوكيو – د ب أ:

قال وزير الاقتصاد الياباني ياسوتوشي نيشيمورا اليوم السبت، إن بلاده ستكشف النقاب بعد غد الإثنين عن تفاصيل خطط إعادة فتح الاقتصاد الذي تضرر بقوة جراء تداعيات تفشي وباء كورونا.

ونقلت وكالة أنباء “بلومبرغ” الأمريكية عن الوزير قوله إن “المقاطعات اليابانية الـ 34 التي ليست مصنفة إنذاراً خاصاً، ستشهد تخفيفاً جزئياً في القيود عندما يتحقق مزيد من الاحتواء للفيروس”.

وأوضح في مؤتمر مع محافظي مقاطعتي طوكيو وأوساسكا، عبر دائرة تلفزيونية مغلقة (فيديو كونفرانس)، أن “على المقاطعات الـ 13 التي تحمل تصنيف إنذار خاص، أن تتوقع تفسيراً أكثر وضوحاً يوم الإثنين”.

وكان رئيس الوزراء الياباني شينزو آبي قال أمس الجمعة، إنه يميل إلى تمديد حالة الطوارئ العامة في أنحاء البلاد، في إطار مكافحة تفشي فيروس كورونا، ومن المقرر اتخاذ قرار نهائي في هذا الشأن يوم الإثنين.

وسجلت اليابان 14 ألفاً و305 حالات إصابة مؤكدة بفيروس كورونا، و455 حالة وفاة، في معدل يقل كثيراً عن مثيله في الولايات المتحدة وأجزاء من أوروبا.

وكان من المقرر بشكل أولي أن تنتهي حالة الطوارئ التي تعطي حكام المقاطعات صلاحية إصدار أوامر إغلاق للشركات، وأن تطلب من المواطنين البقاء في المنزل بالقدر المستطاع، في 6 مايو(أيار) الجاري.

وطالبت مُحافِظة طوكيو كويكى يوريكو، ومحافظ أوساكا هيروفومي يوشيمورا، من الحكومة الإسراع بإصدار قانون يتضمن إجراءات الدعم الحكومي في مواجهة كورونا، وبينها مساعدات للشركات لدفع الإيجار، كما طالب الاثنان بمزيد من الصلاحيات للحكومات المحلية في السعي لتعزيز التعاون فيما بينها في مكافحة الوباء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close