👮‍♂️ Government

Indonesian officials praise QC’s Ramadan projects

مسؤولون إندونيسيون يشيدون بمشاريع قطر الخيرية الرمضانية

The Peninsula – Doha:

Indonesian local officials and underprivileged beneficiaries praised Qatar Charity (QC) for distributing food baskets, thorough its office in Jakarta, as part of its Ramadan campaign. 

The beneficiaries extended thanks to benefactors in Qatar for their support that contributed to meeting their food needs in the blessed month of Ramadan, especially at a time when the coronavirus (COVID-19) has brought further difficulties to the vulnerable. 

The mayor of Banda Aceh, Aminullah Usman, said: “On behalf of the local authorities in the city of Banda Aceh, and in the name of its residents, I thank the benefactors in Qatar for their generous donations, and Qatar Charity for distributing food baskets in Ramadan, which have benefited 4,500 families of orphans and needy families in the city. 

The mayor noted that the coronavirus pandemic has contributed to increasing the suffering of these weaker sections of society, and they are need of more assistance to lighten their hardship.

Haji Sami Weil, another local official in Indonesia, has praised Qatar Charity for distributing 6,500 Ramadan baskets in his area to those affected by the coronavirus pandemic, noting that this aid from Qatar reflects the deep brotherly ties between the Indonesian and Qatari people

For his part, the president of the Cleaners Association Eddy in South Jakarta expressed his thanks and appreciation to the philanthropists in the State of Qatar for the food baskets, adding that this assistance will support the cleaners to meeting their families’ food needs in Ramadan.  

Qatar Charity has distributed 12,750 food baskets in many Indonesian provinces and regions during the holy month of Ramadan, benefiting nearly 70,000 people, and is expected to distribute Zakat Al Fitr and the Eid clothing to its sponsored children soon.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

لاقت السلال الغذائية الرمضانية التي وزعتها قطر الخيرية عبر مكتبها في جاكرتا في إطار مشروع إفطار الصائم وضمن حملتها “بالخير اطمئن” تقديرا عاليا من المسؤولين المحليين والمستفيدين من الفئات الفقيرة في اندونيسيا خصوصا في ظل المعاناة الإضافية للمستهدفين بسبب آثار وباء كورونا، وقد توجهوا بشكرهم ودعائهم للمتبرعين من أهل الخير في قطر على دعمهم الذي أسهم في تلبية احتياجاتهم الغذائية في هذا الشهر الفضيل.

والي بندا آتشيه

وفي هذا الصدد قال والي مدينة بندا آتشيه، السيد أمين الله: باسم الجهات المحلية في مدينة بندا آتشيه وباسم سكانها أتقدم بالشكر للمحسنين الكرام في قطر على تبرعاتهم السخية، ولقطر الخيرية على السلال الرمضانية التي تم توزيعها خلال شهر رمضان الحالي، واستفادت منها 4500 أسرة من الأسر الفقيرة وأسر الأيتام والمحتاجين في بندا آتشيه، ونوه والي المدينة بأن جائحة كورونا أسهمت في زيادة معاناة هذه الفئات لذا فهم محتاجون لمزيد من المساعدات للتخفيف من معاناتهم المعيشية.

وعلى نحو متصل عبرت حكومة بانجوران المحلية على لسان رئيس المنطقة الحاج سامي ويل، عن شكرها لقطر الخيرية بقوله: نقدر قيام قطر الخيرية بتوزيع 6500 سلة رمضانية في المنطقة، على المتضررين من جائحة كورونا لأنها جاءت في الوقت المناسب، بسبب توقف العمالة عن العمل، والتزامهم بيوتهم مراعاة لإجراءات السلامة.

وأضاف: إن هذه المساعدات القطرية تعكس عمق الروابط الأخوية التي تربط بين الشعبين الاندونيسي والقطري الشقيقين، منوها بأن السلطات المحلية سخرت كل إمكانياتها مع فرق عمل قطر الخيرية للوصول للمستفيدين في بيوتهم في أسرع وقت ممكن، مع مراعاة الإجراءات الوقائية المناسبة أثناء التوزيع.

عمال النظافة

من جانبه عبر رئيس جمعية عمال النظافة السيد / إيدي في جاكرتا الجنوبية عن شكره وتقديره لفاعلي الخير في دولة قطر على المساعدات التي تمثلت بالسلال الغذائية، وقال: تمثل هذه السلال دعما مهما للعمال وتسهم في تلبية احتياجات أسرهم التموينية و ندعو الله أن يتقبل من المتبرعين الكرام ويكتب أجرهم ويوسع في رزقهم.

يذكر أن قطر الخيرية قامت بتوزيع 12,750 سلة غذائية في عدد من المحافظات والمناطق الاندونيسية خلال شهر رمضان المبارك استفاد منها حوالي 70,000 شخص، وينتظر أن تقوم بتوزيع زكاة الفطر، وكسوة العيد على مكفوليها من الأيتام خلال الأيام القادمة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close