additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HGH and Al Wakrah Hospital Emergency Departments see 651 cases on the first day of Eid

طوارئ «حمد العام» و«الوكرة» يستقبلان 651 حالة في أول أيام عيد الفطر

Catherine W Gichuki – Qatar Tribune

Doha: Emergency Departments at Hamad Medical Corporation’s (HMC) Hamad General Hospital (HGH) and Al Wakrah Hospital received a total of 651 cases on the first day of Eid Al-Fitr.

Most of the cases were related to gastrointestinal tract as a result of change in food habits, following Ramadan. 

Of the cases HGH attended to 291 males and 140 females. Al Wakrah ED received a total of 220 cases including 186 males and 34 females.

Among these cases a total of 39 were admissions in both places.

It is worth to note that these cases are not related to coronavirus disease (COVID-19).

Speaking to Qatar Tribune HMC Consultant of Emergency Medicine, Medical Toxicologist and Vice Chairman for Corporate Affairs of HMC Department of Emergency Medicine Dr Galal Alessai said that all the cases were simple to moderate and there were no critical ones.

He reiterated that there were less of cases this year. “ Most of the people nowadays are at home following the directives of the MoPH to be safe and to limit the spread of the COVID-19. 

According to him, most of the cases were related to gastrointestinal system because of the changes in the food habits and the cases were so simple and were discharged.

These cases were such as abdominal distension, abdominal pain, gastroenteritis, joint pains, headache, chronic issues, follow-up for medication and minor injuries. “Headache cases were as a result of change in food habits. Around 3 cases were cardiac-related while six were for surgery.”

According to Dr Alessai some of the cases were moderate where the patients stayed in the hospital for a few hours for treatment and discharged. “There were only a few admissions and none of them were critical. Most of them were discharged after a few hours of staying in the hospital.”

HGH saw 16 admissions while Al Wakrah had 23.

He said there were a number of health centres and a few hospitals for the workers were open which decreased the number of people going to the to the Emergency Department on Sunday.

source: qatar-tribune

حامد سليمان – العرب:

أكد الدكتور جلال صالح العيسائي استشاري الطوارئ بمستشفى حمد العام، أن قسم طوارئ مستشفى حمد العام استقبل، أمس، أول أيام عيد الفطر المبارك، 431 مراجعاً من بينهم 291 حالة من الرجال و140 حالة من النساء. وأشار إلى أن طوارئ مستشفى الوكرة استقبلت 220، بينها 186 حالة من الرجال، واستقبل القسم 34 حالة من النساء. وقال د. جلال العيسائي إنه خلال أول أيام عيد الفطر المبارك كانت فترة الذروة في استقبال المراجعين هي ما بعد الظهر، لافتاً إلى أن معظم الحالات كانت بسيطة إلى متوسطة والغالبية العظمي منها تعاني من آلام المعدة والجهاز الهضمي، وذلك نتيجة لتغيير النظام الغذائي من بعد فترة الصيام، وعدم الحرص في الانتقال إلى نمط غذائي جديد.

ولفت إلى أنه تم إدخال 16 حالة في مستشفى حمد العام، كما تم إدخال 23 حالة لمستشفى الوكرة، لاحتياج هذه الحالات إلى مزيد من المتابعة والفحوصات الإضافية الأخرى، أما باقي الحالات فقد خرجت في اليوم نفسه بعد توفير الرعاية الطبية اللازمة لها.

وأضاف أن الطوارئ لم تشهد حالات حرجة أو حوادث خطيرة خلال اليوم الأول لعيد الفطر المبارك، مرجعاً ذلك إلى أن الكثير من الناس بقوا في منازلهم والتزموا بالإجراءات الاحترازية للوقاية من فيروس «كورونا» المستجد، وهو ما يفسر أيضاً انخفاض أعداد المراجعين لقسم الطوارئ.

وتابع د. العيسائي: آلية العمل في الطوارئ في ظل أزمة «كورونا» لم تتغير، ولكن ما تغير فقط هو استحداث عيادات خاصة للحالات المشتبه في إصابتها بفيروس «كورونا» المستجد، حيث يتم تصنيف الحالات في البداية ومن تكون لديه أعراض مشابهه للإصابة بالفيروس، أو من يثبت أنه خالط إحدى الحالات يتم تحويله إلى هذه العيادات حيث يوجد جناح خاص للسيدات وآخر للرجال بعيدا عن الاختلاط بالحالات العادية التي يستقبلها قسم الطوارئ يومياً.

علي درويش: 869 بلاغاً لـ «الإسعاف»

قال السيد علي درويش مساعد المدير التنفيذي لخدمة الإسعاف بمؤسسة حمد الطبية، إن خدمة الإسعاف استقبلت خلال أول أيام عيد الفطر المبارك حوالى 869 بلاغاً، بينهم 60 حادثاً، والباقي حالات مرضية معظمها ما بين متوسط إلى بسيطة ومن بينها الحوادث أيضاً، حيث لا توجد حوادث خطيرة.

وأضاف أنه خلال هذا العام ونظراً للإجراءات الاحترازية لمنع انتشار فيروس «كورونا»، ونظراً كذلك لقلة التجمعات والفعاليات خلال العيد، فإنه لا توجد خطة خاصة بالعيد، وبالتالي فإن قوة الإسعاف مخصصة للتصدي لجائحة «كورونا»، سواء لنقل المرضى ما بين المستشفيات أو إلى المستشفيات وخاصة المستشفيات الخاصة بحالات «كوفيد – 19» والحفاظ على مستوى العمليات اليومية المعتادة بشتي أنواعها، سواء كانت إصابات أو حالات مرضية.

وأوضح أن خدمة الإسعاف الطائر متوافرة وعلى استعداد لتوفير الخدمة خارج مدينة الدوحة وضواحيها أو الحقول البحرية، لافتاً إلى أن عدد أسطول الإسعاف يصل إلى 110 سيارات في الخدمة، فضلاً عن 6 سيارات مخصصة للحالات الحرجة، لافتاً إلى أن هناك تغطية مستمرة لمطار حمد الدولي، وكذلك للمستشفى الميداني بالصناعية ونقل المصابين إليه ومن خلاله.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button