World

Giant lizards are invading America

السحالي العملاقة تغزو أمريكا

Doha – Al-Sharq:

The United States is facing a new threat at the moment, with Tegus lizards raiding the country . The species grows up to 1.2 meters long and weighs about 5 kilograms and threatens wildlife where it feeds on American alligator eggs and Gopher turtles. Tegus Lizards don’t attack humans, but they have sharp teeth and a huge tail that strikes hard. This type of lizard lives in Brazil, Paraguay, Uruguay and Argentina, and came to the United States through the pet trade.

“We’re trying to remove the lizards from the wild because they can have negative effects on other animals,” said John Jensen of the Ministry of Natural Resources. “they eat anything they wants. Plant and animal substances, and their favorite food are eggs of animals that nest on earth such as sea turtles.” Since these lizards have never existed in the United States, few animals prey on them, and they breed rapidly, as a female can lay about 35 eggs a year.

source: al-sharq

الدوحة – الشرق: 

تهديد جديد تواجهه الولايات المتحدة في الوقت الراهن، بغزو سحالي “تيغوس” العملاقة للبلاد.وينمو هذا النوع حتى يصل طوله إلى 1.2 متر كما يزن نحو 5 كيلوغرامات، وهو يهدد الحياة البرية حيث يتغذى على بيض التمساح الأمريكي، وسلاحف غوفر.سحالي “تيغوس” لا تهاجم البشر، لكنها تمتلك أسنان حادة وذيل ضخم توجه به ضربات قوية.ويعيش هذا النوع من السحالي في البرازيل وباراغواي وأوروغواي والأرجنتين، وجاءت إلى الولايات المتحدة عبر تجارة الحيوانات الأليفة.وقال جون جنسن، من وزارة الموارد الطبيعية: “نحاول إزالة السحالي من البرية؛ لأنها يمكن أن تكون لها آثار سلبية على حيوانات أخرى”.وأضاف “هي تأكل أي شيء تريده. المواد النباتية والحيوانية، ومن أغذيتهم المفضلة بيض الحيوانات التي تعشش في الأرض مثل السلاحف البحرية”.ونظرا لأن هذه السحالي لم تكن موجودة من قبل في الولايات المتحدة، فإن القليل من الحيوانات يقوم بافتراسها، كما أنها تتكاثر بسرعة حيث يمكن أن تضع الأنثى حوالي 35 بيضة سنويا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
11
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close