😎 LifeStyle🍕F&B

Foods that don’t cause weight gain

أطعمة لا تتسبب في زيادة الوزن

Many prefer certain types of foods and they eat too much of them, and of course if they are high in calories, they will cause weight gain. According to medical news today, there are 7 foods that can be eaten regularly without gaining excess weight, because they contain a small percentage of calories.

Boiled potatoes contain carbohydrates, vitamins, fiber and important nutrients, and they contain a certain type of starch called resistant starch that contains half the calories of a normal starch, which helps you feel full, unlike French fries that lead to weight gain. Eggs are a great source of nutrients and protein, and also contain a few calories, so it does not lead to weight gain when over-eating.

Fish contains omega-3 acids, high level of high quality proteins, and tomatoes contain lycopene, which helps fight chronic diseases, as well as a high percentage of vitamins, potassium and fiber, and contains only 25 calories. Cucumber consists of water and contains 16 calories, so over-eating does not lead to weight gain.

Strawberries contain polyphenols, an antioxidant, and are also a good source of fiber and potassium, in addition to containing 50 calories, while the cottage cheese contains vitamin “B”, calcium, phosphorus, selenium and proteins, in addition to low calories, so overeating does not cause weight gain.

source: al-sharq

يفضل كثيرون أنواعا معينة من الأطعمة عن غيرها ويفرطون في تناولها، وبالطبع إذا كانت هذه الأطعمة تحتوي على نسبة عالية من السعرات الحرارية، فسوف تتسبب في زيادة الوزن.وبحسب موقع “ميديكال نيوز توداي” الطبي، هناك 7 أطعمة يمكن تناولها باعتياد دون اكتساب الوزن الزائد، لأنها تحتوي على نسبة قليلة من السعرات الحرارية.

وتحتوي البطاطس المسلوقةعلى الكربوهيدرات والفيتامينات والألياف والعناصر الغذائية المهمة، كما أنها تحتوي على نوع معين من النشا يسمى النشا المقاوم الذي يحتوي على نصف السعرات الحرارية للنشا العادي، ما يساعدك على الشعور بالشبع، على عكس البطاطس المقلية تؤدي إلى زيادة الوزن.والبيض هو مصدر كبير للعناصر الغذائية والبروتين، ويحتوي أيضا على عدد قليل من السعرات الحرارية، لذلك لا يؤدي إلى زيادة الوزن عند الإفراط في تناوله.اما الأسماك ففتحتوي على أحماض أوميغا 3، ونسبة عالية من البروتينات العالية الجودة، وتحتوي الطماطم على اللايكوبين، الذي يساعد على مكافحة الأمراض المزمنة، بالإضافة إلى نسبة عالية من الفيتامينات والبوتاسيوم والألياف، وتحتوي على 25 سعرة حرارية فقط.ويتكون الخيارمن الماء

ويضم 16 سعرة حرارية، لذلك فإن الإفراط في تناوله لا يؤدي إلى زيادة الوزن.تحتوي الفراولة على “بالبوليفينول” وهي مادة مضادة للأكسدة، وتعتبر أيضا مصدرا جيدا للألياف والبوتاسيوم، بالإضافة إلى انها تحتوي على 50 سعرة حرارية اما الجبن القريش فتحتوي على فيتامين “ب” والكالسيوم والفوسفور والسيلينيوم والبروتينات، إضافة إلى السعرات الحرارية المنخفضة، لذلك الإفراط في تناولها لا يسبب زيادة الوزن.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close