💉 Health🦠Coronavirus

COVID-19 cases will continue to rise in Qatar before beginning to fall: Dr Khal

د. الخال: سيستمر عدد الإصابات بكوفيد-19 بالارتفاع في قطر قبل أن يبدأ بالانخفاض 

Tribune News Network – Doha:

COVID-19 cases will continue to rise for a certain period in Qatar before it begin to recede, Dr Abdullatif al Khal, Co-chair of the National Epidemic Preparation Committee said in Doha on Thursday.

Addressing a press conference, he said the number of people who got infected by coronavirus went up in the past three weeks and that Qatar was still in the peak stage of the infection.

“Since last Thursday, there has been a fluctuation in the number of cases and the numbers are almost equal. In some days, more infections were recorded than in other days,” Dr Khal said.

According to the Ministry of Public Health, as many as 18,890 people have been tested positive for COVID-19 in Qatar, with 16,592 of them being active cases. While, 2,286 people recovered so far, 12 have died.

Most of the active COVID-19 cases are aged between 29 and 34 years, Dr Khal added. 

The transmission rate among the elderly, who are at greater risk for complications once infected, is very low and this is reassuring, he said.

Dr Khal noted that some children were among the infected but they generally exhibit mild or no symptoms at all.

Currently, 109 patients are in in intensive care units, while 208 have been shifted out of ICUs. 

Around eight to 10 patients were shifted to intensive care units everyday for the last six days and most of them are elderly, he said, adding that around 47 percent of those in ICU need ventilators. Lungs of five patients have collapsed and require equipment to compensate for the work of their lungs. 

Dr Khal said the recovery in COVID-19 cases also went up recently.

Recovery happens when the symptoms disappear and the smear test become negative. “Typically, two negative smear test result indicate full recovery.”

The recovery period, he added, could vary from two to five weeks.

source: qatar-tribune

شبكة (تريبيون) الإخبارية  – الدوحة:

قال الدكتور (عبد اللطيف الخال)، الرئيس المشارك للجنة الوطنية للإعداد للأوبئة في الدوحة، اليوم الخميس، إن حالات الإصابة بكوفيد-19 في قطر ستستمر في الارتفاع لفترة معينة قبل أن تبدأ في الانحسار.

وقال في مؤتمر صحفي إن عدد الأشخاص الذين أصيبوا بالفيروس التاجي ارتفع في الأسابيع الثلاثة الماضية وأن قطر لا تزال في ذروة انتشار الفيروس. 

قال الدكتور الخال: ” منذ يوم الخميس الماضي، كان هناك تذبذب في عدد الحالات والأرقام متساوية تقريباً. في بعض الأيام، تم تسجيل عدد أكبر من الإصابات مقارنة بالأيام الأخرى،”

أضاف الدكتور الخال: أنه وفقاً لوزارة الصحة العامة، تم تسجيل 18,890 إصابة بكوفيد-19 في قطر، بوجود 16,592 حالة نشطة منهم، وتعافي 2,286 إلى الآن، ووفاة 12. معظم حالات كوفيد-19 النشطة تعود لأشخاص تتراوح أعمارهم بين 29 و34 سنة.

وقال إن معدل انتقال العدوى بين كبار السن الذين هم أكثر عرضة للمضاعفات في حال الإصابة بالفيروس منخفض جداً وهذا يبعث على الاطمئنان .

وأشار الدكتورالخال إلى أن بعض الأطفال كانوا من بين المصابين ولكنهم عموماً تظهر عليهم أعراض خفيفة أو لا تظهر عليهم أي أعراض على الإطلاق.

ويوجد حالياً 109 مرضى في وحدات العناية المركزة، في حين تم تخريج 208 مرضى من وحدات العناية المركزة. 

وقال إنه تم نقل ما بين ثمانية إلى عشرة مرضى إلى وحدات العناية المركزة كل يوم خلال الأيام الستة الماضية، ومعظمهم من كبار السن، مضيفاً أن حوالي 47 في المائة من الموجودين في وحدة العناية المركزة يحتاجون إلى أجهزة تنفس اصطناعي. 

انهارت رئات خمسة مرضى وهم بحاجة لمعدات للتعويض عن عمل رئاتهم. قال الدكتور الخال أن نسبة التعافي من كوفيد-19 ارتفعت أيضاً في الآونة الأخيرة. يحدث التعافي عند اختفاء الأعراض وظهور نتيجة اختبار اللطاخة سلبية. 

“عادةً ما تشير نتيجتين سلبيتين لاختبار اللطاخة إلى التعافي الكامل.” وأضاف أن فترة التعافي قد تتراوح بين أسبوعين لخمسة أسابيع.

المصدر: qatar-tribune

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
31
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close