Health🦠Coronavirus

Coronavirus May Never Go Away: WHO

منظمة الصحة العالمية: كورونا قد لا ينتهي أبداً

Associated Press (AP)

The World Health Organization’s emergencies chief said it’s possible the new coronavirus may be here to stay, warning it’s impossible to predict when the pandemic might be controlled.

“This virus may never go away,” said Dr. Michael Ryan, in a news briefing on Wednesday. He said that the number of people infected by COVID-19 so far is relatively low.

Without a vaccine, he said it could take years for the population to build up sufficient levels of immunity to it. “I think it’s important to put this on the table,” he said.

“This virus may become just another endemic virus in our communities,” he said, noting that other previously novel diseases such as HIV have never disappeared, but that effective treatments have been developed to allow people to live with the disease.

Ryan said there remains hope that an effective vaccine will be developed, but even then, it would require a huge amount of work to produce the shots and distribute them worldwide to people willing to be immunized.

“Every single one of those steps is fraught with challenges,” he said.

Maria Van Kerkhove, WHO’s technical lead for COVID-19, added that she recognized some people were “in a state of feeling quite some despair,” but pointed out that stopping the virus even without medical interventions was possible.

“The trajectory of this outbreak is in our hands,” she said. “We have seen some countries bring the virus under control.”

جنيف – الأناضول

حذر مايك رايان، المدير التنفيذي لبرنامج الطوارئ بمنظمة الصحة العالمية، الأربعاء، أن “فيروس كورونا المستجد قد لا ينتهي أبداً، وقد ينضم إلى مزيج الفيروسات التي تقتل الناس في أنحاء العالم كل عام”.

وأضاف ريان، في مؤتمر صحفي عقده في مدينة جنيف السويسرية: “قد يصبح هذا الفيروس مجرد فيروس متوطن آخر في مجتمعاتنا، وقد لا يختفي أبدًا.. فيروس نقص المناعة المكتسبة HIV (المسبب لمرض الإيدز) لم يختف”.

وتابع قائلاً: “لا أقارن بين المرضين، ولكن أعتقد أنه من المهم أن نكون واقعيين.. لا أعتقد أن أي شخص يمكنه التنبؤ بموعد انتهاء أو اختفاء هذا المرض”.

وأوضح المسؤول الرفيع بمنظمة الصحة العالمية، أنه “مع اللقاح قد تكون لدينا فرصة للتخلص من هذا الفيروس، ولكن يجب أن يكون اللقاح فعالًا للغاية، ومتاحًا للجميع”.

وفي السياق نفس، وصف تقرير بعنوان “إحصاءات الصحة العالمية لعام 2020” نشرته منظمة الصحة العالمية، الأربعاء، وباء كورونا بأنه أخطر جائحة شهدها العالم على مدى 100 عام.

وشدد التقرير على “ضرورة التضامن الدولي لمواجهة الفيروس”.

وتهدد جائحة فيروس كورونا العالم بخسارة التقدم المحرز في مجال الصحة، والتسبب في خسائر فادحة بالأرواح، وتعطيل سبل العيش، وإعاقة التقدم نحو أهداف التنمية العالمية في مجال الصحة، بحسب المصدر نفسه.

وحتى مساء الأربعاء، أصاب كورونا أكثر من 4 ملايين و399 ألفا حول العالم، توفي منهم ما يزيد على 296 ألفا، وتعافى أكثر من مليون و644 ألفا، وفق موقع “Worldometer”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
9
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close