🥅LEAGUES

Cologne waste two-goal lead in draw with Mainz

كولونيا يفرط في تقدمه بهدفين ويتعادل مع ماينتس

Reuters

COLOGNE, Germany: Cologne squandered a two-goal lead and had to sweat to rescue a point in their 2-2 draw with visitors Mainz 05 on Sunday in their first Bundesliga game back after a two-month suspension due to the COVID-19 virus.

Cologne, looking for their fourth straight league win, thought they had wrapped up the match played without spectators after early goals in each half.

Despite the lack of fans, Cologne had some support as about 1,300 season-ticket holders sent in their favourite club items — team shirts, scarves or stuffed animals — which were draped over the empty seats

Mark Uth converted a sixth-minute penalty he won himself and Florian Kainz headed in a perfect Dominick Drexler cross at the far post in the 52nd minute.

But Mainz, led by former Cologne coach Achim Beierlorzer, cut the deficit through Taiwo Awoniyi in the 61st and levelled 11 minutes later thanks to Kunde Malong’s 30-metre solo run and fine finish from inside the box. They also went close to scoring a third in the final minutes.

Cologne remained 10th in the standings on 33 points while Mainz moved four points above the relegation playoff spot.

Leaders Bayern Munich, top on 55 points, play Union Berlin later on Sunday. Borussia Dortmund are a point behind after Saturday’s 4-0 victory over Schalke 04.

The Bundesliga on Saturday became the first major league in the world to restart amid the pandemic.

A set of strict health regulations are governing the matches, including a ban on spectators in or around the stadiums to minimise the risk of infection. (Reporting by Karolos Grohmann, editing by Ed Osmond)

كولونيا (ألمانيا) (رويترز) – فرط كولونيا في تقدمه بهدفين واكتفى بنقطة واحدة بعدما تعادل 2-2 مع ضيفه ماينتس يوم الأحد في أول مباراة له في دوري الدرجة الأولى الألماني لكرة القدم بعد استئناف النشاط عقب التوقف لمدة شهرين بسبب فيروس كورونا المستجد.

واعتقد كولونيا، الذي كان يتطلع لتحقيق انتصاره الرابع على التوالي، أنه حسم الانتصار في المباراة التي أقيمت بدون جماهير بعدما هز الشباك في بداية كل شوط.

ورغم غياب الجماهير، حصل كولونيا على بعض الدعم إذ أرسل حوالي 1300 مشجع من حاملي التذاكر الموسمية مقتنياتهم المفضلة المتعلقة بالنادي، ومن بينها قمصان الفريق، ليتم وضعها على المقاعد الخالية في المدرجات.

وسجل مارك أوت من ركلة جزاء حصل عليها بنفسه في الدقيقة السادسة وهز فلوريان كاينتس الشباك برأسه بعد تمريرة عرضية متقنة من دومينيك دريكسلر عند الزاوية البعيدة في الدقيقة 52.

لكن ماينتس، بقيادة آخيم بايرلورتسر مدرب كولونيا السابق، انتفض وقلص الفارق عن طريق تايو أونيي في الدقيقة 61 وعادل النتيجة بعد 11 دقيقة أخرى عقب انطلاقة فردية من كوندي مالونج وتسديدة من داخل منطقة الجزاء. واقترب ماينتس أيضا من إضافة هدف ثالث في الدقائق الأخيرة.

وقال ماركوس جيسدول مدرب كولونيا الذي تولى المسؤولية خلفا لبايرلورتسر ”لا أقول إنني راض لكن يمكننا قبول النقطة. هذا الهدف (في الشوط الثاني) لم يكن جيدا بالنسبة لنا. جعلنا في غاية السلبية. تركنا الكثير من المساحات لكن هذا ربما يكون طبيعيا بعد فترة الإعداد القصيرة قبل العودة“.

وبقي كولونيا في المركز العاشر في الترتيب برصيد 33 نقطة بينما ابتعد ماينتس بأربع نقاط عن منطقة الهبوط.

ويحتل بايرن ميونيخ الصدارة برصيد 58 نقطة بعد فوزه 2-صفر على أونيون برلين في وقت لاحق يوم الأحد. ويتأخر بروسيا دورتموند بأربع نقاط وراء بايرن بعد فوزه 4-صفر على شالكه يوم السبت.

وأصبح الدوري الألماني يوم السبت أول بطولة كبيرة في العالم تستأنف نشاطها في خضم الجائحة.

وتقام المباريات في ظل مجموعة من الإجراءات الصارمة، بما في ذلك حظر وجود الجماهير داخل وخارج الاستادات من أجل تقليل مخاطر العدوى.

اعداد أحمد ماهر للنشرة العربية

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close