World🦠Coronavirus

7 strains of coronavirus found in bats in Africa

اكتشاف 7 فيروسات كورونا جديدة في خفافيش أفريقيا

Seven new strains of the coronavirus have been found in bats that eat insects in caves in Gabon, Africa, according to a new study published in multiple reports.

According to NewScientist, 18 out of 1,000 bats living in caves across the country had coronaviruses.

Five of the new seven coronaviruses are connected to earlier strains that were linked to humans. It is not clear whether the new strains can spread to humans.

These new strains had been completely unknown previously.

More than 4.8 million people worldwide have been confirmed infected by COVID-19, and about 320,000 deaths have been recorded, according to a tally by Johns Hopkins University — which experts believe is on the low side of calculations.

President Trump said he’s seen evidence suggesting the virus came from a Chinese lab after Fox News asked if he knew of anything that gave him confidence that the outbreak originated in the Wuhan Institute of Virology.

CLICK HERE FOR COMPLETE CORONAVIRUS COVERAGE

“Yes, I have,” he replied at the time. “And I think that the World Health Organization [WHO] should be ashamed of themselves because they’re like the public relations agency for China.”

Multiple sources previously told Fox News that it is believed standards in Wuhan were disregarded before the virus leaked, prompting Beijing to initiate a cover-up. Sources also claimed the WHO was complicit from the beginning in helping China cover its tracks.

The WHO and China have denied any wrongdoing.

The Saturday Telegraph also reported that key figures at the Wuhan Institute of Virology previously worked or trained in Australian government labs where they conducted research on pathogens in live bats as part of an ongoing partnership with the Chinese Academy of Sciences.

According to a since-leaked dossier, the team’s work at the Wuhan lab involved discovering samples of coronavirus within a cave in the Yunnan province and synthesizing a bat-derived coronavirus that could not be cured.

source: foxnews

سماح الخلايلي – الشرق: 

اكتشف العلماء مؤخرا  سبعة سلالات  جديدة من  فيروسات كورونا في الخفافيش التي تتغذى على الحشرات والموجودة في الغابون بإفريقيا ووفقا لما نقلت صحيفة الميرور البريطانية عن موقع NewScientist.

واختبر العلماء من المركز الدولي للأبحاث الطبية في فرانسفيل بالغابون أكثر من ألف خفاش يعيشون في الكهوف في جميع أنحاء البلاد، ووجدوا أن 18 منهم مصابون بالفيروس التاجي. 

وترتبط  خمسة من الفيروسات التاجية السبعة الجديدة  بسلالات سابقة كانت مرتبطة بالبشر،ولكن لم   يتضح بعد  ما إذا كانت هذه السلالات الجديدة  يمكنها الانتقال إلى البشر والتسبب بالإصابة  أمراض مشابهة لمرض كوفيد 19.

وتشمل هذه السلالات الجديدة الفيروسات التاجية البشرية 229E  المنتشرة بين البشر منذ الستينيات، والتي عادة ما تتسبب فقط في أعراض البرد الخفيفة.

ودفع هذا  الكشف العلماء الى التكهن بأن فيروسات كورونا الجديدة يمكن أن تنتقل إلى البشر، وتتسبب في جائحة أخرى، لكنهم أضافوا أنه يجب إجراء المزيد من الأبحاث أولا.

وأظهر  التسلسل الجيني أن سبعة من هذه الفيروسات التاجية التي تم اكتشافها كلها في الخفافيش التي تتغذى على  الحشرات، لم تكن معروفة على الاطلاق قبل  الآن.

ورغم أن  مصدر نشأة فيه الفيروس التاجي، الذي تسبب في توقف العالم محط لا يزال محط شكوك وتكهنات الا أنه يعتقد أن جينوم كوفيد-19 أتى من الخفافيش التي وُجدت في كهوف في مدينة يونان الواقعة على بعد 1000 ميل من مدينة ووهان الصينية بؤرة تفشي وباء الفيروس التاجي العالمي. 

ويرجح العلماء أن “كوفيد-19” جاء أولا من الخفافيش، ولكنه مر قبل ذلك بحيوان وسيط قبل انتقاله  إلى البشر، ويعتقد على نطاق واسع أن الفيروس الشبيه بالإنفلونزا تفشى في البشر  أواخر عام 2019 بعد انتقاله من حيوان في سوق هوانان للمأكولات البحرية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close