World

5 places around the world where strange things happen

٥ أماكن حول العالم تحدث فيها أشياء غريبة

There are many places on the planet where strange and surprising things happen, science has been able to explain some, while others have remained a mystery and here we present 5 strange things on our planet

The Overton Bridge in Dumbarton, Scotland, is one of the places where strange things happen. Most people know it as the “bridge of suicide dogs”, because more than 50 years ago, many dogs were released there and ended up at the bottom of the valley. So far, science has failed to explain why this phenomenon occurs, with dogs reaching the bridge and suddenly it seems like something is pushing them to jump off the top of the bridge.

Marva is a small town located in Texas. Mysterious lights usually appear in different basketball-like colors moving from place to place. It is a wonderful phenomenon that no one has ever been able to explain. Many myths and legends have long revolved around the Bermuda Triangle, but the fact that some of the events that took place there remains unexplained cannot be denied. Some tools such as compasses have been shown to not work in this area. Perhaps most surprisingly, many ships and aircraft have disappeared in this area.

The exotic town of Mohingo Darrow, located in the Hindu Valley of the Republic of Pakistan, is one of the most mysterious places on earth. The city is located under the desert and is about 4,600 years old. Everything indicates that its inhabitants disappeared overnight. A series of bodies were found hugging each other, many of which appear to be radioactively toxic.

Surprising things happen in Antarctica, but this time there is a plausible explanation: the Antarctic blood falls originate mainly from the Taylor Glacier, which is covered in a thick red blood-like color. This phenomenon is simply due to the fact that the water source is very salty and contains a large concentration of iron oxide, which gives the water this special color that stands out more when it contrasts with the color of white ice.

source: al-sharq

هناك العديد من الأماكن على كوكب الأرض تحدث فيها أمور غريبة ومثيرة للدهشة، تمكّن العلم من شرح بعضها، في حين ظل البعض الآخر لغزا محيرا ونقدم هنا 5 أمور غريبة على كوكبنا

ويعد جسر أوفرتون في دمبارتون بأسكتلندا، من الأماكن التي تحدث فيه أمور غريبة. يعرفه معظم الناس بأنه “جسر الكلاب المنتحرة”، لأنه منذ أكثر من 50 عاما، وقع إطلاق العديد من الكلاب هناك وانتهى بها المطاف في قاع الوادي. حتى الآن، فشل العلم في تفسير سبب حدوث هذه الظاهرة، حيث تصل الكلاب إلى الجسر وفجأة يبدو كأن شيئا ما يدفعها للقفز من أعلى الجسر.

ومارفا مدينة صغيرة تقع في ولاية تكساس. وعادة ما تظهر أضواء غامضة بألوان مختلفة تشبه كرة السلة تتحرك من مكان إلى آخر. إنها ظاهرة رائعة لم يتمكن أحد من شرحها على الإطلاق حتى الآن. ولطالما تمحورت العديد من الأساطير والخرافات حول مثلث برمودا، ولكن لا يمكن نفي حقيقة أن بعض الأحداث التي وقعت هناك لا تزال دون تفسير. وقد ثبت أن بعض الأدوات مثل البوصلات لا تعمل في هذه المنطقة. ولعل الأمر الأكثر إثارة للدهشة أن العديد من السفن والطائرات اختفت في هذه المنطقة.

وتعد مدينة موهينجو دارو الغريبة، تقع في وادي هندوس بجمهورية باكستان من أكثر الأماكن غموضا على وجه الأرض. توجد المدينة تحت الصحراء ويبلغ عمرها حوالي 4600 عام. كل شيء يشير إلى أن سكانها اختفوا بين عشية وضحاها. وقد عُثر على سلسلة من الجثث التي كانت تعانق بعضها بعضا، ويبدو أن الكثير منها مصاب بالتسمم الإشعاعي.

وتحدث في أنتاركتيكا أشياء مثيرة للدهشة، لكن هذه المرة هناك تفسير معقول لها، إن شلالات الدم في القطب الجنوبي تنبثق بالأساس من نهر تايلور الجليدي الذي يكسوه لون أحمر كثيف يشبه الدم. تعود هذه الظاهرة ببساطة إلى أن مصدر المياه ملحي للغاية ويحتوي على تركيز كبير من أكسيد الحديد، مما يضفي على الماء هذا اللون الخاص الذي يبرز أكثر عند تباينه مع لون الثلج الأبيض.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
111
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close