💉 Health🦠Coronavirus

3 reasons for the high numbers of people infected with Coronavirus in Qatar

٣ أسباب لارتفاع أعداد المصابين بكورونا في قطر

Abdulmajeed Hamdy – Al Raya:

Dr. Mona Al-Muslimani, Medical Director of the Center for Transitional Diseases of Hamad Medical Corporation, attributed the marked increase in the number of people infected with the new Coronavirus (Coved-19) recently to three reasons, including the expansion of the work of swabs and analyses for the detection of the virus, the expansion of research and investigation and the intensification of medical teams for tests to track the transmission chains of the virus, as well as the entry of the virus into the peak stage of spreading.

Dr. Al-Muslimani said in an interview with al-Raya that the peak phase, the highest wave of the spread of the virus, may continue to increase before the numbers gradually begin to decline. She pointed out that the expansion of the work of swabs led to increased detection of cases of virus infection, and the intensification of the Ministry of Public Health and its medical teams efforts to track the transmission of the virus and expand the scope of research, through intensive examinations of groups of contacts of people diagnosed with the disease previously, also led to the early detection of many cases and contributed to the reduction of the spread of the virus further.

She added that it is reassuring that the disease is tracked and not waited to appear, as the discovery of the infection in the pre-onset of symptoms leads to the reduction of the spread of the disease among members of the community, as the infected person who has no symptoms is less contagious than the infected person showing symptoms, and therefore the discovery of the disease at an early stage leads to the isolation of cases early and reduces the chances of an outbreak.

She stressed that cases detected early may not require treatment or need treatment for a shorter period of time than other conditions, relieving pressure on different hospitals and health facilities.

source: raya

عبدالمجيد حمدي – الراية:

عزت الدكتورة منى المسلماني، المدير الطبي لمركز الأمراض الانتقالية التابع لمؤسسة حمد الطبية، الزيادة الملحوظة في أعداد المصابين بفيروس كورونا المستجد «كوفيد -19» مؤخراً إلى ثلاثة أسباب، في مقدمتها التوسع في عمل المسحات والتحاليل الخاصة باكتشاف الفيروس، وتوسيع دائرة البحث والتقصي وتكثيف الفرق الطبية للفحوصات لتتبع السلاسل الانتقالية للفيروس، فضلاً عن دخول الفيروس مرحلة الذروة في الانتشار.

وقالت د. المسلماني، في حوار مع الراية  إن مرحلة الذروة، التي تُعد أعلى موجة لانتشار الفيروس، قد تستمر في الزيادة قبل أن تبدأ الأعداد في الانخفاض تدريجياً.. مشيرة إلى أن التوسع في عمل المسحات أدى إلى زيادة اكتشاف حالات مصابة بالفيروس، كما أن تكثيف وزارة الصحة العامة والفرق الطبية التابعة لها جهود تتبع السلاسل الانتقاليه للفيروس وتوسيع دائرة البحث، من خلال إجراء فحوصات مكثفة لمجموعات من المخالطين للأشخاص الذين تم تشخيص إصابتهم بالمرض سابقاً، أدى كذلك للكشف المبكر عن العديد من الحالات وساهم في الحد من تفشي الفيروس بشكل أكبر. وأضافت أن المطمئن في هذا الأمر أنه يتم تعقب المرض وعدم انتظار ظهوره، حيث إن اكتشاف الإصابة في مرحلة ما قبل ظهور الأعراض يؤدي إلى التقليل من انتشار المرض بين أفراد المجتمع، إذ إن الشخص المصاب الذي ليست لديه أعراض تكون قابليته لنقل العدوى أقل من ذلك الذي ظهرت عليه الأعراض، وبالتالي فإن اكتشاف المرض في مراحل مبكرة يؤدي إلى عزل الحالات مبكراً والتقليل من فرص تفشي المرض.

وأكّدت أن الحالات التي يتم اكتشافها مبكراً قد لا تحتاج للعلاج أو تحتاج للعلاج فترة أقصر من غيرها من الحالات، ما يخفف الضغط عن المستشفيات والمرافق الصحية المختلفة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
53
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close