World🦠Coronavirus

WHO retracts and rectifies.. Patients who recover from Coronavirus develop immunity against the virus in the future

الصحة العالمية تتراجع وتصحح.. المتعافون من كورونا يطورون مناعة ضد الفيروس مستقبلا

Samah Al-Khalayli – Al Sharq

The World Health Organization (WHO) said in a tweet on its official Twitter account that The Coved 19 disease gives the patient immunity to the virus in the future.

The organization added that the new scientific summary on immunity passports published earlier in the day said that there is no scientific evidence that those recovering from Coved-19 and have developed antibiotics are not immune from a second infection, which caused turmoil and anxiety, and therefore a clarification was needed.

WHO said it expects that most people infected with Covid-19 will develop a response to antibodies that provide some form of protection, but what WHO does not yet know is the level or duration of this protection.

WHO said it is working with scientists around the world to gain an understanding of how bodies respond to the epidemic, adding that there are many important questions that the studies have yet to find answers to.

Global Health has indicated that it will update its statement on immunity passports with new evidence and will delete its statement on its Twitter page to avoid further confusion on the subject.

Earlier this day, the organization had warned against issuing them “immunity passports” or “risk safety certificates”, saying that this could increase the risk of spreading , as these people may be ignoring the guidelines.

“Some governments have suggested that the discovery of new Coronavirus antibodies should be the basis for a “passport” or “risk-free certificate” enabling individuals to travel or return to work on the assumption that they are protected from reinfection, who can travel or return to work on the assumption that they are protected from reinfection.

source: al-sharq

سماح الخلايلي – الشرق

قالت منظمة الصحة العالمية في تغريدة على حسابها الرسمي في تويتر أن الإصابة بمرض كوفيد 19 تمنح المصاب مناعة ضد الفيروس مستقبلاً.

وأضافت   المنظمة ان  الموجز العلمي الجديد  حول جوازات الحصانة الذي  نشرته في وقت سابق من اليوم نفسه  وقالت فيه انه لا يوجد دليل علمي ان المتعافين من كوفيد -19 وكونوا  أجسام حيوية مضادة   ليسوا محصنين من  عدوى ثانية  اثأر لغطا وقلقا  ولذا اقتضى التوضيح.

وأوضحت   المنظمة أنها تتوقع أن معظم الأشخاص المصابين  كوفيد 19  سيطورون استجابة للأجسام المضادة التي توفر نوعا من الحماية،لكن ما لا تعرفه المنظمة بعد هو هو مستوى هذه  الحماية أو مدة استمرارها . 

وأشارت المنظمة أنها تعمل  مع العلماء حول العالم  للوصول الى فهم  مدى استجابة الأجسام مع الوباء  وأضافت انه هناك  الكثير من  التساؤلات الهامة التي لم تجد  الدراسات  إجابات عليها بعد.

ونوهت الصحة العالمية أنها ستقوم  بتحديث  بيانها عن جوازات المناعه  مع توفر أدلة جديدة  كما انها ستحذف بيانها عن صفحتها عن تويتر لتجنب مزيد من اللغط حول الموضوع.

وكانت المنظمة حذرت في وقت سابق من اليوم نفسه من إصدار “جوازات حصانة” أو “شهادات أمان من المخاطر” لهم، وقالت إن هذا الأمر قد يزيد من خطر الانتشار، لأن هؤلاء الأشخاص ربما يتجاهلون الإرشادات.

وقالت المنظمة “إن بعض الحكومات اقترحت أن يكون اكتشاف الأجسام المضادة لفيروس كورونا المستجد أساسا لـ ” جواز حصانة” أو ” شهادة خالية من المخاطر ” تمكن الأفراد من السفر أو العودة إلى العمل على افتراض أنهم محميون من إعادة العدوى

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close