💉 Health🦠Coronavirus

Sheikh Thani bin Hamad Al-Thani participates in HMC’s elderly telephone reassurance service

الشيخ ثاني بن حمد آل ثاني يشارك في خدمة التوعية والاطمئنان التلفوني لإدارة كبار السن بحمد الطبية

QNA – Doha

In the framework of the State of Qatar’s efforts to combat Coronavirus (COVID-19), HE Sheikh Thani bin Hamad Al-Thani participated Tuesday in the elderly telephone reassurance service, launched by Hamad Medical Corporation (HMC).

Hamad Medical Corporation prepared a plan to protect the elderly from the threats of Coronavirus (COVID-19) in cooperation with the World Health Organization (WHO). His Excellency met with the teams working to provide services ranging from raising the awareness of the elderly to follow-up. His Excellency was briefed during his visit on the measures that are currently being implemented to face the Coronavirus crisis (COVID-19).

The National Lead for Healthy Aging in Qatar, Medical Director of Rumailah Hospital, and Qatar Rehabilitation Institute Dr. Hanadi Al Hamad participated in holding a number of calls to elderly patients to check on their physical, mental, and social health, as well as to ensure if they needed any kind of support.

His Excellency Sheikh Thani bin Hamad Al-Thani also briefed, during his visit today to the Qatar Rehabilitation Center, on the virtual activities of the elderly clinic, which aims to create video and audio communication between the consulting physician present in his clinic and the elderly patients in their homes who have appointments at the outpatient clinic. The doctor examines the general condition of the patient through visual communication instead of the traditional clinical examination as part of the precautionary measures against the spread of Coronavirus. The clinic was met with a great response from patients and their families alike.

During the visit to Qatar Rehabilitation Center, HE Sheikh Thani bin Hamad Al-Thani checked on a number of older persons who were receiving treatment at the center. His Excellency was updated on a number of rehabilitation sessions for older persons using the video call technology.

Al Hamad thanked HE Sheikh Thani bin Hamad Al-Thani for the visit and said it represents a psychological boost to the older person’s community. 

الدوحة – قنا

في إطار جهود دولة قطر والمجتمع لمواجهة أزمة فيروس كورونا (كوفيد-19)، شارك سعادة الشيخ ثاني بن حمد آل ثاني في خدمة التوعية والاطمئنان التلفوني التابعة لإدارة كبار السن بمؤسسة حمد الطبية، حيث قامت المؤسسة بإعداد خطة لوقاية كبار السن من مخاطر فيروس كورونا بالتعاون مع منظمة الصحة العالمية، وحرصت إدارة كبار السن على الوصول الى كل كبار السن عن طريق متابعة حالاتهم من خلال خدمات التوعية والتواصل الهاتفي التي أطلقتها إدارة كبار السن في مؤسسة حمد الطبية في الثامن عشر من إبريل الجاري.

   والتقى سعادته بالفرق العاملة التي تقدم خدمات الرعاية المختلفة بداية من التوعية لفئة كبار السن وحتى المتابعة، كما اطلع خلال زيارته على الإجراءات التي يتم تنفيذها حالياً لمواجهة أزمة فيروس كورونا (كوفيد-19).

   وقد شارك سعادته في مركز خدمة التوعية والاطمئنان التلفوني بحضور الدكتورة هنادي الحمد المدير الطبي لمستشفى الرميلة ومركز قطر لإعادة التأهيل، في إجراء عدد من الاتصالات الهاتفية مع المرضى كبار السن للاطمئنان على حالتهم من الناحية الصحية والنفسية والاجتماعية، ولمعرفة إذا كان المسن يحتاج الى أي تدخل في أي من هذه النواحي وتوفير التدخل المناسب. 

   كما اطلع سعادة الشيخ ثاني بن حمد آل ثاني أيضا خلال زيارته اليوم لمركز قطر لإعادة التأهيل على جانب من نشاط عيادة المسنين الافتراضية والتي تهدف الى خلق تواصل بالصوت والصورة المرئية عبر تقنية (الفيديو كول) بين الطبيب الاستشاري المتواجد في عيادته بالمركز والمرضى من كبار السن المتواجدين في منازلهم ممن لديهم مواعيد محددة مسبقاً بالعيادة الخارجية، حيث يقوم الطبيب بمعاينة الحالة العامة للمريض عبر الاتصال المرئي بدلاً من الكشف السريري التقليدي في ظل ظروف مواجهة فيروس كورونا، حيث لاقت هذه العيادة استجابة رائعة من المرضى وذويهم على حد سواء.

   وخلال زيارة سعادة الشيخ ثاني بن حمد آل ثاني لمركز قطر لإعادة التأهيل، اطمأن سعادته على عدد من كبار السن ممن يتلقون البرنامج العلاجي والتأهيلي في وحدة التأهيل اليومي بالمركز، كما تعرف سعادته على عدد من جلسات التواصل والتأهيل مع المرضى كبار السن في منازلهم عبر تقنية (الفيديو كول) أجراها الفريق الطبي ضمن متابعتهم لهذه الحالات.

  وتوجهت الدكتورة هنادي الحمد بالشكر إلى سعادة الشيخ ثاني بن حمد آل ثاني على زيارته، وقالت “تحمل هذه الزيارة العديد من الدلالات الهامة لما تمثله من دعم نفسي ومعنوي كبير لفئة كبار السن والتي تحظى بأهمية كبيرة في المجتمع، كما تقدم هذه الزيارة الدعم النفسي الكبير للفرق الطبية بكافة أدوارها في هذه المرحلة، وتشجعهم وتشد على أيديهم لما يقدمونه من جهود وأدوار متعددة في مواجهة جائحة فيروس كورونا (كوفيد – 19”.  

   وأضافت قائلة “سوف تستمر جهودنا بفضل الدعم اللامحدود الذي تقدمه الدولة للخدمات الصحية وبفضل تكاتف كافة فئات المجتمع حتى يتم التخلص من جائحة كورونا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close