👮‍♂️ Government

QRCS treats 124 with chronic diseases last week

الهلال الأحمر القطري يوفر العلاج لـ١٢٤ حالة مرض مزمن خلال الأسبوع الماضي

The Peninsula

Doha: Qatar Red Crescent Society’s (QRCS) Patient Support Fund has continued to cover the costs of treatment for poor patients. Last week, 124 patients with chronic diseases received the much-needed treatment, to avoid any serious health complications in case of delay.

These included follow-up patients with heart disease, kidney failure, cancer, rheumatism, and autoimmune disorders. All the necessary precautions were strictly taken to prevent Coronavirus infection risks.

This year, the Fund is planned to reach out to 2,000 patients, in addition to providing social health support and other charitable services for up to 12,000 persons, with a total budget of QR11,230,000.

Over the past year, 1,605 poor patients were covered, 9,000 persons received social health support, and 3,395 persons benefited from the Cordiality Iftar implemented at hospitals during the holy month of Ramadan.

Under the bilateral strategic partnership, the Fund works in cooperation with Hamad Medical Corporation (HMC). Other partners include AbbVie Biopharmaceuticals GmbH, Qatar Center for Organ Transplantation (QCOT), HMC Department of Gastroenterology, and Roche (a Swiss-based health care company).

The Patient Support Fund is a humanitarian program that addresses the needs of poor patients whose lives are badly affected by health problems. By providing the necessary medications and medical services, it helps to promote solidarity and compassion among the rich and the poor, with no discrimination on the basis of color, race, or religion.

Funded mainly from the revenue of charity paid by individual and institutional donors in Qatar, it ultimately seeks to enhance public health in Qatar, in light of the national health strategies, towards the human development goals of Qatar National Vision 2030.

source: thepeninsulaqatar


الدوحة – قنا

واصل صندوق إعانة المرضى التابع للهلال الأحمر القطري نشاطه الخيري لرعاية الحالات المرضية غير القادرة، حيث قام خلال الأسبوع الماضي بتوفير العلاج لصالح 124 حالة مرضية، وذلك في ظل الإجراءات الوقائية التي اتخذتها الدولة لمواجهة فيروس كورونا (كوفيد – 19).

وأوضح الهلال الأحمر القطري أن جميع هذه الحالات تحتاج لمتابعة العلاج من أمراض مزمنة مثل أمراض القلب والكلى والسرطان والروماتيزم واضطرابات المناعة الذاتية، ما استدعى عدم تأخير العلاج لتجنب حدوث أي مضاعفات صحية خطيرة، مع اتخاذ كافة الإجراءات الاحترازية لضمان الوقاية من العدوى .

ولفت إلى أنه من المستهدف أن يغطي الصندوق ما لا يقل عن 2,000 حالة مرضية خلال العام الجاري، بالإضافة إلى تقديم الدعم الصحي الاجتماعي لما لا يقل عن 12,000 شخص، وتوزيع التمور على 5,000 مستفيد خلال شهر رمضان المبارك، بميزانية إجمالية تتجاوز 11 مليونا و 230 ألف ريال قطري.

وساهم الصندوق على مدار العام الماضي في تغطية تكاليف علاج 1,605 مرضى من غير القادرين، إلى جانب تقديم الدعم الصحي الاجتماعي لصالح 9,000 شخص، وتنفيذ إفطار المودة لصالح 3,395 شخصاً من المرضى وأسرهم أثناء تواجدهم في المستشفيات خلال وقت الإفطار.

ويعمل صندوق إعانة المرضى بالتنسيق والتعاون مع مؤسسة حمد الطبية، في ظل علاقة الشراكة الاستراتيجية بين الجانبين في العديد من المجالات. كما أبرم عدة اتفاقيات تعاون مع كلٍّ من شركة “أبفي” العالمية للصناعات الدوائية، ومركز قطر لزراعة الأعضاء، ووحدة المناظير والجهاز الهضمي بمؤسسة حمد الطبية، وشركة “روش” السويسرية للصناعات الدوائية.

يذكر أن صندوق إعانة المرضى هو برنامج إنساني مستمر يلامس احتياجات المرضى غير القادرين ممن أقعدهم المرض عن مزاولة حياتهم الطبيعية، فيوفر الدواء والخدمات الطبية اللازمة لهم، بما يحقق التكافل الاجتماعي ويرسخ معاني التآخي والترابط بين أفراد المجتمع من القادرين وغير القادرين.

ويعتمد الصندوق في تمويله بشكل أساسي على تبرعات القادرين من الأفراد والمؤسسات والشركات، انطلاقاً من روح البذل والعطاء التي يتميز بها المجتمع القطري، ويسعى إلى تحسين مستوى الصحة العامة في المجتمع، بما يتماشى مع الاستراتيجيات الصحية العامة للدولة، وبما يساهم في تحقيق أهداف رؤية قطر الوطنية 2030 في مجال التنمية البشرية.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close