📚Education

Qatar University offers online courses for free

جامعة قطر تطلق دورات تعلم وتدريب عن بعد مجاناً

 

QNA

Doha: Qatar University’s Center of Community Service and Continuing Education (CCE) announced on its website that it is offering number of courses to public free of charge, in line with the precautionary efforts made by the university and the state to limit the spread of the Coronavirus.

These courses are a continuation of the universitys approach to meet the actual needs of society, individuals and institutions. The Center strives to develop their knowledge and skills, both at personal and professional level without leaving their homes during this period.

In a statement to him about these services provided by the Center, Director of CCE Dr. Rajab Abdulla Al Esmail, said: “These seven courses offered will cover several topics in finance, nutrition, disaster management, crisis management, emotional intelligence and family budget. Starting from 12 April for period of 2-3 hours per session. It is being offered free of cost to public by registering on Centers website. Through Zoom program which is accessible through mobile and computers.”

“The Community Service and Continuing Education Center continues to offer another set of programs through distance learning in cooperation with Cegos Company, which is one of the leading companies in the field of e-learning and includes more than 80 training courses in the fields of Varied, such as: management, leadership, customer service, finance, project management and etc, in multiple languages and are packages for government and private institutions,” Dr. Esmail added.

The Center also offers IELTS and TOEFL preparation courses online at affordable prices to help students to obtain high scores on these tests. The courses qualifies them to obtain admission to universities, whether at the undergraduate or graduate level.

The Community Service and Continuing Education Center is a link between Qatar University and the community through its provision of general and specialized training programs that meet the actual training needs of society, in addition to the preparatory programs for professional and international certification exams and admission exams for universities of all kinds, to provide the opportunity for the largest number of Community members to benefit from their expertise, experiences and resources available at the university. 

 

الدوحة -قنا

أعلن مركز خدمة المجتمع والتعليم المستمر بجامعة قطر عن تقديم سلسلة من دورات التعلم عن بعد ، وذلك تماشيا مع الجهود الاحترازية المبذولة للحد من انتشار فيروس كورونا (كوفيد – 19) .

وتعد هذه الدورات استمرارا للنهج الذي تسير عليه الجامعة لتلبية الاحتياجات الفعلية للمجتمع أفرادا أو مؤسسات، والسعي لتنمية المعارف والمهارات، سواء على المستوى الشخصي أو على المستوى المهني دون الحاجة لمغادرة منازلهم في هذه الفترة.

وقال الدكتور رجب عبدالله الإسماعيل مدير مركز خدمة المجتمع والتعليم المستمر في جامعة قطر إن “هذه الدورات المقدمة، وعددها سبع، ستغطي مواضيع عدة في المالية والتغذية وإدارة الكوارث وإدارة الأزمات والذكاء العاطفي وموازنة الأسرة، وذلك اعتبارا من 12 إبريل ولمدة ساعتين أو ثلاث ساعات للدورة الواحدة”.

وأوضح أنه يتم تقديم الدورات بشكل مجاني للجمهور من خلال التسجيل في الموقع الإلكتروني للمركز بشكل مريح وآمن في نفس الوقت، وعبر استخدام برنامج (zoom) الذي يمكن استخدامه وفتحه إما من خلال جهاز الكمبيوتر أو الهاتف المحمول بكل سهولة.

وأشار الدكتور الإسماعيل إلى أن مركز خدمة المجتمع والتعليم المستمر يواصل تقديم مجموعة أخرى من البرامج عن طريق التعلم عن بعد بالتعاون مع إحدى الشركات المتخصصة في مجال التعليم الإلكتروني وتشمل أكثر من 80 دورة تدريبية في مجالات متنوعة، مثل: الإدارة والقيادة، وخدمة العملاء، والمالية وإدارة المشاريع وغيرها، وبلغات متعددة وهي باقات خاصة بالمؤسسات والهيئات الحكومية والخاصة.

كما أشار إلى أن المركز يقدم أيضا دورات التحضير لبرامج (IELTS) و(TOEFL) عبر الإنترنت بأسعار مخفضة وفي متناول الجميع، لمساعدة الطلبة وتحسين أدائهم للحصول على درجات عالية في هذه الاختبارات، تؤهلهم للحصول على القبول في الجامعات، سواء على مستوى البكالوريوس أو الدراسات العليا.

جدير بالذكر أن مركز خدمة المجتمع والتعليم المستمر يعد حلقة ربط بين جامعة قطر والمجتمع من خلال اضطلاعه بتوفير برامج تدريبية عامة ومتخصصة تلبي الاحتياجات التدريبية الفعلية للمجتمع، بالإضافة إلى البرامج التحضيرية لامتحانات الشهادات المهنية والدولية وامتحانات القبول للجامعات على اختلاف أنواعها، وذلك لإتاحة الفرصة لأكبر عدد من أفراد المجتمع للاستفادة من الخبرات والتجارب والموارد المتاحة في الجامعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
41
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close