💰 Business

Qatar Petroleum successfully integrates SEEF within QP Operations

قطر للبترول تعلن ضم أنشطة شركة السيف المحدودة الى عملياتها

The Peninsula

Doha: As part of the efforts to strengthen their competitive position in the downstream sector, Qatar Petroleum announced the successful completion of the integration of SEEF Limited’s (SEEF) operations into Qatar Petroleum ahead of the original deadline set at end of Q2, 2020. 

Starting today, and as a result of this integration, QP Operations (Refining) is fully operating SEEF’s facilities. Additionally, this integration will bring no change to SEEF’s brand, which will remain fully in place.

Our efforts to date have reconfirmed the benefits of integrating our two companies, which will allow us to build world-class operations by extracting synergies between QP refining operations and SEEF, and to strengthen our resources, talents and capabilities.

This integration marks another step towards achieving Qatar Petroleum’s vision to become one of the best national oil companies in the world, and to reinforce Qatar’s continued and sustainable economic growth.

source: thepeninsulaqatar


الدوحة – الشرق

أعلنت شركة  قطر للبترول ،اليوم الاحد ، عن ضم أنشطة شركة السيف المحدودة إلى عمليات الشركة قبل الموعد النهائي الأصلي المحدد في نهاية الربع الثاني من عام 2020.

وقالت قطر للبترول  في بيان لها على موقعها أنه في إطار جهودنا المستمرة لتعزيز مكانتنا التنافسية في قطاع الصناعات التحويلية، تعلن قطر للبترول الانتهاء بنجاح عن ضم أنشطة شركة السيف المحدودة إلى قطر للبترول قبل الموعد النهائي الأصلي المحدد في نهاية الربع الثاني من عام 2020.

وأضافت الشركة أنه اعتبارًا من اليوم، ونتيجة لضم الأنشطة، ستقوم إدارة شؤون العمليات بقطر للبترول (إدارة التكرير) بإدارة مرافق شركة السيف المحدودة بالكامل. بالإضافة إلى ذلك، لن يؤثر ضم الأنشطة على العلامة التجارية لشركة السيف المحدودة.

وأكدت الشركة على فوائد ضم الأنشطة، والتي ستساهم في بناء عمليات ذات مستوى عالمي من خلال الاستفادة من أوجه التآزر العديدة بين عمليات التكرير في قطر للبترول وشركة السيف المحدودة وتعزيز مواردنا، مواهبنا وقدراتنا.

ويمثل هذا الضم للأنشطة خطوة جديدة نحو تحقيق رؤية قطر للبترول لتصبح واحدة من أفضل شركات النفط الوطنية في العالم، ونحو المساهمة بتعزيز النمو الاقتصادي المستمر والمستدام في دولة قطر.

المصدر: al-sharq


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close