additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📚Education

Rare Versions of Holy Qur’an Written Via Embroidery Showcased at 32nd Doha International Book Fair

مصاحف نادرة فنيا وتاريخيا بمعرض الدوحة الدولي للكتاب الثاني والثلاثين

QNA

Doha: The 32nd edition of Doha International Book Fair currently being held at Doha Exhibition & Convention Center (DECC) features a collection of a rare Holy Qu’ran versions at the artistic level, in terms of calligraphy, writing and historical value.

One of most outstanding series of the Holy Qu’ran is made by the Syrian artist Mohammad Mahir Hadri written on the black velvet cloth in a style of covering threads of the Holy Kaaba.

In statements to Qatar News Agency (QNA), Syrian calligrapher and embroider Mohammad Mahir Hadri said he has innovated a new style in writing using thread and sewing machine, a new method which is globally unknown in writing the Holy Qu’ran, adding that he had entirely completed the Holy Qur’an to be written by thread and sewing machine for the first time in the world. He pointed out that the overall weight of the Holy Qur’an is 200 kg with the dimension of a roughly one meter high and half a meter wide per page, and took 12 years to be accomplished, he said, with each volume containing two and half parts, while the page itself includes 15 paragraphs.

He added that the Holy Qu’ran is like the predominant copies that were written through Ottoman calligraphy, emphasizing that the value of the Holy Qu’ran prompted him to participate in many international book fairs, as its value is amounted to QR100,000, noting his interest in utilizing embroidery to decorate the frames of the Quran’s pages through counting on many decorative schools, indicating that each volume depended on an artistic decorative school and dominated by Levantine school, then Turkish, Moroccan, and others, outlining that the copy of the Holy Qu’ran was edited and revised by official authorities.

In similar statements to QNA, Sheikh Muhammad Al Yaqoubi from Dar al-Ihsan for publishing and distribution in Iran said the publishing house showcases a set of rare Holy Qur’an versions with a history of more than 500 years at Doha International Book Fair.

قنا

الدوحة: يشهد معرض الدوحة الدولي للكتاب في دورته الثانية والثلاثين المقامة حاليا في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات عرض مجموعة من المصاحف النادرة على المستوى الفني في الكتابة والخطوط، إضافة إلى القيمة التاريخية.

ومن أبرز المصاحف المتميزة فنيا مصحف للفنان والخطاط السوري محمد ماهر حاضري مكتوب على القماش المخملي الأسود بطريقة خيوط كسوة الكعبة المشرفة.

وقال الخطاط محمد ماهر حاضري في تصريح لوكالة الأنباء القطرية /قنا/ ابتكرت طريقة جديدة في الكتابة، هي طريقة الكتابة بالخيط والإبرة، وهي طريقة جديدة غير معروفة عالميا في كتابة المصاحف، حيث أنجزت القرآن الكريم كاملا ليكون المصحف مكتوبا بالخيط والإبرة لأول مرة في العالم، مشيرا إلى أن المصحف كاملا يزن حوالي 200 كيلو جرام، وتبلغ أبعاده حوالي متر ارتفاع ونصف متر عرضا للصفحة الواحدة، وقد استغرق إنجازه اثني عشر عاما، ويضم كل مجلد جزأين ونصف الجزء من المصحف الشريف، وتضم الصفحة 15 عشر سطرا بحسب مصحف الحفاظ.

وأضاف أن المصحف مثل أغلب المصاحف كتب بخط النسخ العثماني، مؤكدا أن قيمة المصحف الفنية جعلته يشارك به في عدة معارض دولية للكتب، وأن قيمته المادية تقارب المئة ألف ريال قطري.. منوها باهتمامه بالزخارف الفنية لتزيين إطارات صفحات المصحف من خلال الاعتماد على عدة مدارس زخرفية مختلفة، حيث اعتمد كل مجلد على مدرسة فنية في الزخرفة وغلب عليها المدرسة الشامية ثم التركية والمغربية وغيرها، مشددا على أن المصحف تم تدقيقه ومراجعته من جهات رسمية.

وأوضح أنه كتب بنفس الطريقة الخيط والإبرة آيات قرآنية في لوحات فنية، كما تم إنجاز بعض الحكم وكتب أخرى أبرزها كتاب الأربعين النووية.

ومن المصاحف ذات القيمة التاريخية التي يشهدها معرض الدوحة للكتاب مجموعة مصاحف تقدمها دار إحسان من إيران حيث تعرض مجموعة من المصاحف المخطوطة والمميزة في أحجامها وتاريخ كتابتها.

وقال السيد ياسر يعقوبي من دار إحسان للنشر والتوزيع في إيران ، في تصريح مماثل لـ /قنا/ إن الدار تقدم في معرض الدوحة الدولي للكتاب مجموعة من المصاحف النادرة تاريخيا، حيث لها تاريخ يرجع إلى أكثر من 500 عام ، فكانت قيمتها الفنية والتاريخية، كما يرجع تاريخ بعض المصاحف إلى القرن الثالث الهجري، وهناك مصاحف كتبت بدون تنقيط ، مع تنوع الخط من كوفي وثلث وخط النستعليق وغيرها، لافتا إلى أن من أبرز المصاحف المعروضة النادرة بايسون ميرزا ، يرجع تاريخه إلى أكثر من 600 سنة كتب بحق المحقق وكتبه وبحجم 50 في 70 وغلافه من الجلد.

وأوضح أن القيمة المالية للمصاحف متفاوتة فهناك مصاحف تبلغ 15 ألف ريال، وهناك أسعار أقل، لافتا إلى أنهم يطبعون حاليا نسخا من المصاحف النادرة لإتاحتها للراغبين في نسخ من هذه النوادر.

جدير بالذكر أن معرض الدوحة الدولي للكتاب يقام في الفترة من 12 إلى 21 يونيو في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات ويشارك فيه أكثر من 500 ناشر من 37 دولة، وتحل المملكة العربية السعودية هذا العام ضيف شرف المعرض، ويقدم للقراء نحو 180 ألف عنوان، و750 ألف كتاب كما يتضمن برنامجا ثقافيا حافلا .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button