👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Qatar Airways to fly charter flights to Muscat to take Omani Students home

«القطرية» تسيّر رحلات طيران خاصة إلى مسقط للعودة بالطلاب العُمانيين إلى بلادهم

 

QNA

Doha: Qatar Airways is operating special charter flights to Muscat to take Omani students home from their studies abroad.

With an increasing number of airlines ceasing operations due to entry restrictions and airport closures around the world, Qatar Airways is providing a vital lifeline to these Omani nationals, it said, adding that it will bring back home Omani students travelling from Australia, New Zealand, and the United States.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said, “We know there are many people who want to be with their families and loved ones during this difficult time, and our priority as an airline is to help get them home. We are thankful to the Omani authorities and the management and staff at Muscat International Airport for their support in making these charter flights to Muscat possible.”

“We continue to operate around 130 daily flights to more than 60 cities worldwide. Each day new entry restrictions are put in place that prevent us from operating our regular scheduled flights. However, we continue to work closely with governments around the world, and wherever possible we will reinstate or operate charter flights,” he said.

Qatar Airways has already helped to repatriate Pakistani, Filipino, Indian, Swiss, American, British, Canadian and French citizens as charters were organized by their respective governments so that their citizens can return home to their families at this difficult time.

The airline is also offering maximum flexibility to passengers in terms of managing their travel plans. Passengers that have booked are planning to book tickets for travel up to 30 September 2020 can alter their travel date free of charge, or exchange their ticket for a future travel voucher valid for one year, up to three days prior to departure. This includes award flights.

 

تسيّر الخطوط الجوية القطرية رحلات طيران خاصة إلى مسقط للعودة بالطلاب العُمانيين من الدول التي يتابعون فيها دراستهم في الخارج إلى بلادهم. وتسيَّر هذه الرحلات بين 30 مارس و1 أبريل 2020 على طائرات من طراز «أيرباص A321»، و«بوينج 777»، وستعمل على نقل الطلاب العُمانيين من أستراليا ونيوزيلندا والولايات المتحدة الأميركية إلى سلطنة عُمان.

وفي ظلّ ازدياد عدد شركات الطيران التي أوقفت رحلاتها بسبب قيود الدخول إلى البلدان وإغلاق المطارات حول العالم، توفّر الخطوط الجوية القطرية شريان حياة لهؤلاء المواطنين العُمانيين، الذين تقطّعت بهم السبُل في الخارج.

أولويّة قصوى

وقال سعادة السيد أكبر الباكر -الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية-: «ندرك أنه هنالك الكثير من الأشخاص الذين يريدون أن يكونوا مع عائلاتهم وأحبائهم في هذا الوقت العصيب، وأقصى أولويتنا في الخطوط الجوية القطرية هي مساعدتهم على العودة إلى أوطانهم، ونودّ أن نتوجّه بالشكر إلى السلطات العُمانية وإدارة مطار مسقط الدولي، وكل الموظفين فيه على الدعم الذي قدموه، ما مكننا من تشغيل هذه الرحلات».

وأضاف سعادة السيد أكبر الباكر قائلاً: «نواصل في الخطوط الجوية القطرية تشغيل 130 رحلة يومياً إلى أكثر من 60 مدينة حول العالم، وبينما يتمّ وضع قيود جديدة على دخول البلدان بشكل يوميّ تمنعنا من تشغيل رحلاتنا المجدوَلة بشكل منتظم، فإننا نستمر بالعمل بشكل وثيق مع السفارات والحكومات في مختلف أنحاء العالم، وسنعيد تشغيل رحلات خاصة، أو نزيد من عددها أينما أمكن لنا ذلك».

وكانت الخطوط الجوية القطرية قد ساعدت العديد من المواطنين من الباكستان والفليبين والهند وسويسرا وأميركا والمملكة المتحدة وكندا وفرنسا على العودة إلى بلادهم، حيث تمّ تنظيم رحلات طيران خاصة لهم بالتنسيق مع حكومات بلدانهم، لتمكينهم من العودة إلى عائلاتهم في هذه الأوقات العصيبة، إضافة إلى ذلك، تضمن هذه الرحلات للمستوردين إمكانية الحصول على المنتجات الطازجة والأدوية من خلال «القطرية» للشحن الجوي».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close