😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Public visits to restaurants and shopping centres in Qatar fall by 51% as social distancing measures kick in

انخفاض الزيارات العامة إلى المطاعم ومراكز التسوق في قطر بنسبة 51٪ مع بدء إجراءات التباعد الاجتماعي

 

Tribune News Network

Doha

New data released by Google shows declines in the number of people visiting public places such as grocery stores and parks in Qatar, as restrictions aimed at reducing the transmission of coronavirus take hold.

Google’s community mobility reports, aimed at public health officials but accessible by everyone, could help authorities determine if social distancing introduced is being implemented effectively.

According to its Qatar report, mobility trends for places like restaurants, cafes, shopping centres, theme parks, museums, libraries, and movie theaters showed a decline of 51 percent.

Grocery and pharmacy visits by the public declined by 25 percent, while that to parks fell by 34 percent.Visits to transit stations decreased by 52 percent while that to workplaces declined by 31 percent. The only area in which there is an increase in mobility is residential. As people are urged to stay at home, residential mobility trend in Qatar jumped by 22 percent.

Read also: Google Maps helps health officials fight Covid-19

 

تظهر البيانات الجديدة الصادرة عن جوجل انخفاضات في عدد الأشخاص الذين يزورون الأماكن العامة مثل متاجر البقالة والمتنزهات في قطر ، حيث أن القيود التي تهدف إلى الحد من انتقال فيروس كورونا.

يمكن أن تساعد تقارير تنقل المجتمع الصادرة عن جوجل السلطات في تحديد ما إذا كان يتم تنفيذ التباعد الاجتماعي الذي تم تقديمه بشكل فعال. هذه التقارير موجهة إلى مسؤولي الصحة العامة ولكن يمكن للجميع الوصول إليها.

ووفقًا لتقرير قطر ، أظهرت اتجاهات التنقل لأماكن مثل المطاعم والمقاهي ومراكز التسوق والمتنزهات والمتاحف والمكتبات ودور السينما انخفاضًا بنسبة 51 بالمائة.

انخفضت زيارات البقالة والصيدلة من قبل الجمهور بنسبة 25 في المائة ، بينما انخفض ذلك إلى الحدائق بنسبة 34 في المائة ، وانخفضت الزيارات إلى محطات العبور بنسبة 52 في المائة ، بينما انخفضت زيارات أماكن العمل بنسبة 31 في المائة. المجال الوحيد الذي توجد فيه زيادة في التنقل هو السكني. مع حث الناس على البقاء في منازلهم ، قفز اتجاه التنقل السكني في قطر بنسبة 22 بالمائة.

إقرأ أيضاً: “جوجل مابس” يساعد مسؤولي الصحة على محاربة كوفيد-١٩

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close