Technology👮‍♂️ Government

Over 2 million transactions conducted through Metrash2

أكثر من مليون مستخدم لتطبيق خدمات مطراش 2

The Peninsula

Over two million transactions have been completed through Metrash2 since the beginning of this year (2020), the Ministry of Interior has said.

In a statement released yesterday, the Ministry said that the number of Metrash2 users exceeded one million since its launch, while the completed transactions since the beginning of the year 2020 has reached 2,375,218.

The total inquiries about the services provided in Metrash2 application reached 5 million.  

 Brigadier Abdo Al Rahman Ali Al Farahid Al Malki, Assistant Director General of the General Department of Information Systems said that the number of services provided through the application reached more than 200 services for the public and companies.

He also said that the statistics showed that the most used services for the current year are renewing vehicle licenses, registering a national address, renewing ID, extension of visas, and payment of traffic violations, adding that these services are very popular with the public.

 Al Malki noted that the new services in the Metrash2 app were replacing vehicle plates, criminal complaints, adding a baby to the national address, and a list of citizens’ travel notice.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب

أعلنت وزارة الداخلية أن عدد مستخدمي خدمات تطبيق «مطراش 2» تجاوز مليون مستخدم منذ إطلاقه، وذلك لما يمثله التطبيق من أهمية، حيث تشهد الخدمات المقدمة من خلاله إقبالاً من الجمهور لكونه يتضمن العديد من الخدمات المتنوعة التي تقدمها وزارة الداخلية عبر إداراتها المختلفة، بالإضافة إلى ما يوفره التطبيق من مميزات في إنجاز المعاملات في أقصر وقت ممكن دون الحاجة لمراجعة منافذ الخدمة جغرافياً. وذكرت الوزارة في بيان لها، أمس، أن عدد المعاملات المنجزة على التطبيق منذ بداية عام 2020 بلغت أكثر من مليونين وثلاثمائة ألف معاملة، فيما تجاوز إجمالي الاستعلامات عن الخدمات المقدمة في تطبيق «مطراش» 5 ملايين استعلام.

ومن جانبه قال العميد عبدالرحمن علي الفراهيد المالكي مساعد مدير عام الإدارة العامة لنظم المعلومات، إن عدد الخدمات المقدمة عن طريق التطبيق وصلت لأكثر من 200 خدمة للجمهور والشركات، حيث أظهرت الإحصائيات أن الخدمات الأكثر استخداماً للعام الحالي هي خدمات (تجديد رخص المركبات، وتسجيل العنوان الوطني، وتجديد الإقامات، وتمديد السمات، ودفع المخالفات المرورية)، مضيفاً أن هذه الخدمات تحظى بإقبال كبير من الجمهور (أفراداً، وشركات). وأشار إلى أن الخدمات الجديدة في التطبيق تمثلت في: (استبدال لوحات المركبات، وشطب المركبات، والشكاوى الجنائية في أقسام الشرطة، إضافة مولود جديد للعنوان الوطني، وقائمة إشعار السفر للمواطنين «إضافة، حذف، استعلام»)، والتي من شأنها مساعدة الجمهور في إنجاز تلك الخدمات دون الحاجة للمراجعة الشخصية.

وتدعو وزارة الداخلية جميع مراجعيها للاشتراك في تطبيق «مطراش2» لإنجاز خدماتهم ومعاملاتهم توفيراً للوقت والجهد، وتطبيقا للإجراءات الاحترازية التي أعلنتها الدولة للوقاية من فيروس كورونا.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close