💉 Health🦠Coronavirus

MoPH reports two more deaths from Covid-19; 225 new cases

وزارة الصحة العامة تسجل حالتي وفاة بسبب كوفيد-١٩ و٢٢٥ حالة إصابة جديدة

 

The Ministry of Public Health Tuesday announced 225 new confirmed cases of coronavirus disease (Covid-19) and 19 recoveries in Qatar. With this total number of declared infections reaches 2027 and recoveries 150. The Ministry also confirmed Tuesday the death of two patients which brings the toll so far to 6.

Some new cases today are related to travelers who came to Qatar and others related to contacts including citizens and residents. The new cases have been put into quarantine and are receiving the necessary medical care.

MoPH said in the statement that one of the patients dead today is a 74-year-old resident who was suffering from chronic diseases. The deceased was admitted to intensive care upon his arrival to the hospital last Sunday because of his deteriorating health condition as a result of severe kidney failure. Further tests also showed that he was infected with the coronavirus (Covid-19), and despite being given the necessary treatment and care, his condition deteriorated, which led to his death this morning.

The second deceased patient is a 59 year old resident – who also was suffering from chronic diseases. He had been hospitalized while in an advanced state of the disease.

Ministry of Public Health extended its sincere condolences and great sympathy to the families of the deceased.

MoPH has conducted 3710 laboratory tests to detect the Coronavirus today, bringing the total number of tests so far conducted to 41818. A new laboratory technique implemented recently helps to conduct more tests per day.

The Ministry also urged all members of society to take all the necessary precautions to stay safe, including maintaining social and physical distancing to reduce the chances of contracting the virus.

 

الدوحة – قنا

أعلنت وزارة الصحة العامة، اليوم، عن تسجيل 225 حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا /كوفيد – 19/، وتسجيل 19 حالة شفاء ليصل إجمالي حالات الشفاء في دولة قطر إلى 150 حالة، بالإضافة إلى تسجيل حالتي وفاة.

وأوضحت وزارة الصحة في بيان لها، أن بعض حالات الإصابة الجديدة يعود إلى المسافرين العائدين من دول ينتشر فيها الوباء أو لمخالطين لهؤلاء المسافرين من مواطنين ومقيمين، إضافة إلى تسجيل حالات إصابة جديدة بين العمالة الوافدة.

وقد تم إدخال الحالات المصابة الجديدة تحت العزل الصحي التام، حيث يتلقون الرعاية الطبية اللازمة.

وأجرت وزارة الصحة العامة الفحص المخبري للكشف عن فيروس كورونا لنحو 3710 أشخاص اليوم، ليصل بذلك إجمالي عدد الفحوصات إلى 41818 حتى الآن، حيث إن استخدام التقنيات المخبرية الحديثة والتوسعة الجديدة في المختبرات المركزية لفحص فيروس كورونا، أسهما في زيادة القدرة على إجراء عدد أكبر من الفحوصات يوميا.

ولفتت الوزارة إلى أنه بتسجيل 19 حالة جديدة تماثلت للشفاء، يصل إجمالي عدد حالات الشفاء من فيروس كورونا في دولة قطر إلى 150 حالة.

وكشفت وزارة الصحة العامة، أن حالتي الوفاة، تعود الأولى منهما، لمقيم يبلغ من العمر 74 عاما حيث كان يعاني من عدة أمراض مزمنة، وتم توفير العناية الطبية المركزة له فور قدومه إلى المستشفى وذلك يوم الأحد الماضي بسبب تدهور حالته الصحية، حيث كان يعاني من فشل كلوي مزمن، مشيرة إلى أنه بعد إجراء المزيد من الفحوصات تبينت إصابته بفيروس كورونا أيضا، وتم إعطاؤه العلاج والرعاية اللازمين إلا أن حالته تدهورت مما أدى إلى وفاته صباح أمس.

أما حالة الوفاة الثانية فتعود لمقيم يبلغ من العمر 59 عاما، كان يعاني من أمراض مزمنة حيث قدم إلى المستشفى وهو في حالة متقدمة من المرض.

وتتقدم وزارة الصحة العامة، بخالص العزاء وعظيم المواساة لأسرتي الفقيدين، وتدعو الله أن يتغمدهما بواسع رحمته وأن يسكنهما فسيح جناته وأن يلهم أهلهما وذويهما الصبر والسلوان.

ودعت وزارة الصحة العامة، جميع أفراد المجتمع إلى الحرص التام على تطبيق الإجراءات الوقائية والمحافظة على البعد الاجتماعي والمسافة الآمنة من الآخرين لتقليل فرص إصابتهم بالفيروس.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close