💉 Health🦠Coronavirus

MoPH reports 929 new confirmed cases of coronavirus

وزارة الصحة العامة تسجل ٩٢٩ حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا

The Peninsula Online – Doha

Ministry of Public Health today announced that the total number of patients to have recovered from COVID-19 in Qatar has reached 1012. The Ministry also announced the registration of 929 new cases of the virus.

The Ministry stated that the total number of recovered cases reached 1012 after registering 83 new recovered cases in the last 24 hours. The Ministry of Public Health also recorded 929 new confirmed cases of COVID-19.

Most of the new cases registered are due to expatriate workers that work in different occupations who have been in contact with previously discovered cases, as well as recording new cases of COVID-19 among groups of workers from outside the industrial area who were identified through testing by the Ministry of Public Health. This has contributed to the early detection of new cases.

The remainder of new cases infected with the virus have come from citizens and residents who have contracted the virus from members of their families, who in turn had contracted the virus through their workplaces or other places where they had been to exposed to infected people. All the new infected cases have been quarantined where they are receiving the necessary medical care.

The Ministry of Public Health stated that the noticeable increase in the number of confirmed new cases of coronavirus is due to several reasons, including that the spread of the virus has begun to enter the peak stage where numbers are expected to continue to increase before they begin to gradually decline.

This is in addition to the fact that the Ministry has doubled its efforts in tracking coronavirus transmission chains and expanded the search for infected people by conducting extensive and proactive tests of groups of contacts with people who have been confirmed with the disease previously. This early detection of many cases of infection helps reduce the spread of the virus further.

The Ministry of Public Health calls on all members of society to stay at home and not go out except in cases of necessity and to take care to implement preventive measures and maintain social distancing from others, including in the workplace and public places. The Ministry reminds people to use a face mask and avoid social visits to reduce their risk of contracting the virus. The Ministry also recommends that you visit its website regularly to view the latest information and instructions related to COVID-19.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا

أعلنت وزارة الصحة العامة اليوم، عن وصول إجمالي عدد حالات الشفاء من مرض فيروس كورونا /كوفيد – 19/ في دولة قطر إلى 1012 حالة، وذلك بعد تسجيل 83 حالة جديدة تماثلت للشفاء في الأربع والعشرين ساعة الأخيرة.

كما أعلنت الوزارة في بيان لها عن تسجيل 929 حالة إصابة جديدة مؤكدة بالفيروس تعود معظمها لعدد من العمالة الوافدة التي تعمل في مهن مختلفة وكانت قد خالطت حالات سابقة مكتشفة، بالإضافة لتسجيل حالات إصابة جديدة بالفيروس بين مجموعات من العمالة من خارج المنطقة الصناعية وذلك بعد إجراء فحوصات استقصائية من قبل فرق البحث والتقصي التابعة لوزارة الصحة الأمر الذي أسهم في الكشف المبكر عن حالات جديدة.

أما باقي الحالات المؤكد إصابتها بالفيروس فتعود لعدد من المواطنين والمقيمين بعد مخالطتهم مصابين آخرين بالفيروس من أفراد أسرهم الذين أصيبوا بدورهم بفيروس /كوفيد – 19/ في أماكن عملهم أو أماكن أخرى بسبب تعرضهم للعدوى من أشخاص مصابين بالفيروس.

وتم إدخال الحالات المصابة الجديدة للعزل الصحي التام حيث يتلقون حاليا الرعاية الطبية اللازمة.

وأفادت وزارة الصحة العامة، أن الارتفاع في عدد حالات الإصابة الجديدة المؤكدة بفيروس كورونا في الفترة الأخيرة يعود لعدة أسباب أهمها دخول مرحلة انتشار الفيروس في دولة قطر مرحلة الذروة حيث من المتوقع أن تستمر الأعداد في الزيادة لفترة محددة، قبل أن تشهد انخفاضا تدريجيا.

كما يرجع سبب ارتفاع الأعداد إلى مضاعفة وزارة الصحة جهودها في تتبع السلاسل الانتقالية لفيروس كورونا وتوسيع دائرة البحث عن المصابين من خلال إجراء فحوصات مكثفة واستباقية لمجموعات من المخالطين للأشخاص الذين تم التأكد من إصابتهم بالمرض سابقا، الأمر الذي أسهم في الكشف المبكر عن العديد من حالات الإصابة والحد من تفشي الفيروس بشكل أكبر.

ودعت وزارة الصحة العامة، كافة أفراد المجتمع إلى الالتزام بالإجراءات والتدابير الوقائية المعلن عنها لحماية أنفسهم من عدوى فيروس /كوفيد – 19/ مع ضرورة البقاء في المنزل وعدم الخروج إلا للضرورة، والمحافظة على التباعد الاجتماعي والمسافة الآمنة من الآخرين، بما في ذلك مكان العمل والأماكن العامة واستخدام الكمام الطبي وتجنب الزيارات الاجتماعية للتقليل من احتمال الإصابة بالفيروس.

كما أوصت بزيارة صفحتها الإلكترونية بشكل منتظم للاطلاع على آخر المعلومات والإرشادات المتعلقة بالفيروس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close