💉 Health🦠Coronavirus

MoPH reports 153 new confirmed cases of coronavirus (Covid-19) recovery

وزارة الصحة العامة تسجل ١٥٣ حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا (كوفيد-19)

 

The Peninsula Online

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) announced 153 new confirmed cases of Covid-19 as well as 28 more cases of recovery, taking the total number of recovered patients to 178.

Some new cases are related to travelers who came to Qatar from coronavirus-hit countries and others related to contacts, including citizens and residents. Some other new cases were reported among expatriate workers.

The new cases have been put in quarantine and are receiving the necessary medical care.

The total number of positive COVID-19 cases recorded in Qatar till now stands at 2210 and there are 2026 active cases are under treatment.

The MOPH continues to urge all members of society to take the necessary precautions and maintain social and physical distancing to reduce the chances of contracting the virus.​

 

الدوحة – قنا

أعلنت وزارة الصحة العامة، اليوم، عن تسجيل 153 حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا (كوفيد – 19)، وتسجيل 28 حالة شفاء من المرض ليصل إجمالي حالات الشفاء في دولة قطر إلى 178 حالة.

وأوضحت وزارة الصحة، في بيان لها، أن بعض حالات الإصابة الجديدة تعود إلى المسافرين العائدين من دول ينتشر فيها الوباء أو لمخالطين لهؤلاء المسافرين من مواطنين ومقيمين، إضافة إلى تسجيل حالات إصابة جديدة بين العمالة الوافدة.

وقد تم إدخال الحالات المصابة الجديدة تحت العزل الصحي التام، حيث يتلقون الرعاية الطبية اللازمة.

وكشفت الوزارة أنه مع تسجيل 28 حالة تماثلت للشفاء اليوم، يصل إجمالي حالات الشفاء من فيروس كورونا في دولة قطر إلى 178 حالة.

ودعت وزارة الصحة العامة جميع أفراد المجتمع إلى الحرص التام على تطبيق الإجراءات الوقائية والمحافظة على البعد الاجتماعي والمسافة الآمنة من الآخرين لتقليل فرص إصابتهم بالفيروس.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close