Health🦠Coronavirus

Hopes of getting rid of Coronavirus increase as results of study showing Summer is capable of “destroying it “

تزايد الآمال بالتخلص من كورونا مع ظهور نتائج دراسة عن قدرة الصيف على “تدميره”

Al-Watan – Agencies

The world’s people and governments’ hopes of getting rid of the new Coronavirus, which continues to spread across the world, have increased with the results of new experiments conducted by the U.S. Department of Homeland Security (DHS) that the new Coronavirus can be rapidly destroyed by sunlight or high humidity.

Research has confirmed that the sunlight simulation “killed the virus quickly, “while most viruses survived after 60 minutes without the sun,” according to the Daily Mail.

The study found that the risk of “transmitting from surfaces (contaminated with the virus) to the outside is lower during the day and under higher temperature and humidity,” the summary states: “Sunlight destroys the virus quickly.”

A Department of Homeland Security spokesman told The Daily Mail in an email that its efforts are currently focused on fighting the Coronavirus, and that the health and safety of the American people is a top priority, and does not comment on the documents allegedly leaked.

As the Coronavirus is still new to the world, experts have noted that there is not enough data to show how the virus behaves as the seasons change.

But previous studies confirm that many infectious diseases increase in the colder months and disappear as soon as summer comes, including influenza and measles, prompting experts to try to find out if this applies to the coronavirus.

However, a separate study looked at the virus infection cases in 100 Chinese cities last month and found that transmission rates decreased as the weather warmed or humidity increased.

source: al-watan

الوطن- وكالات

تزايدت آمال شعوب وحكومات العالم بالخلاص من فيروس كورونا المستجد، الذي يواصل انتشاره في مختلف دول العالم، مع ظهور نتائج تجارب جديدة أجرتها وزارة الأمن الداخلي الأميركية (DHS)، مفادها أن فيروس كورونا المستجد يمكن تدميره بسرعة من خلال أشعة الشمس أو الرطوبة العالية.

وأكدت الأبحاث أن محاكاة ضوء الشمس “قتلت الفيروس بسرعة”، بينما بقي أغلب الفيروسات على قيد الحياة بعد 60 دقيقة بدون الشمس، بحسب “ديلي ميل”.

ووجدت الدراسة أن خطر “الانتقال من الأسطح (الملوثة بالفيروس) إلى الخارج أقل خلال النهار وتحت درجة حرارة ورطوبة أعلى”، وجاء في الملخص: “ضوء الشمس يدمر الفيروس بسرعة”.

وقال متحدث باسم وزارة الأمن الوطني لصحيفة “ديلي ميل” البريطانية في رسالة عبر البريد الإلكتروني إن جهودها منصبة حاليا على محاربة فيروس كورونا، وإن صحة وسلامة الشعب الأميركي على رأس أولوياتها، وهي لا تعلق على الوثائق التي يزعم تسريبها.

ونظرا لأن فيروس كورونا لا يزال جديدا على العالم، فقد لاحظ الخبراء أنه لا توجد بيانات كافية لإظهار كيف يتصرف الفيروس مع تغير المواسم.

لكن الدراسات السابقة تؤكد أن العديد من الأمراض المعدية تزداد في الأشهر الباردة وتختفي بمجرد دخول الصيف بما في ذلك الأنفلونزا والحصبة، الأمر الذي دفع الخبراء إلى محاولة معرفة ما إذا كان هذا الأمر ينطبق على فيروس كورونا.

ومع ذلك، نظرت دراسة منفصلة في حالات إصابة بالفيروس في 100 مدينة صينية الشهر الماضي ووجدت أن معدلات الانتقال انخفضت مع ارتفاع درجة حرارة الطقس أو ارتفاع رطوبته.

المصدر: al-watan

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
34
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close