💉 Health🦠Coronavirus

HMC expands home delivery services of medicines

حمد الطبية توسّع نطاق خدمات إيصال الأدوية للمنازل

 

QNA

Hamad Medical Corporation (HMC) has started providing home delivery services of medicines to all patients receiving treatment at the HMC.

Dr. Monza Al Hail, Executive Director of the Pharmacy Department at HMC, said that as part of the continuous efforts to ensure that all patients follow the rules of social separation, especially the groups most at risk of complications from the coronavirus, as of this week, the drug delivery service has been expanded and enhanced to include All patients of HMC.

This expansion of the service comes as a result of the ongoing partnership between HMC and Qatar Post which includes the delivery of new and refined medicines to all Hamad Medical patients who have a valid health card. Dr. Moza Al Hail said that in order to obtain the medicine delivery service prescribed by HMC, patients should call 16000 to request the service during working hours from 7am until 3pm, from Saturday to Thursday, where Qatar Post will deliver their medicines the following day of work.

She emphasised that all Qatar Post drivers who deliver medicines have the highest standards of hygiene, as they were specially trained to deal with medicines, including those that require refrigeration, and a special way to deal with them. This is part of the efforts to curb the spread of the coronavirus. She added that community members most at risk of severe symptoms of coronavirus are patients who suffer from conditions such as serious heart diseases, chronic kidney disease, liver disease, diabetes, high blood pressure, and people undergoing cancer treatment so it is important Extremely reduce the possibility of exposure to this virus

She called on patients who have questions about their medications, including how to take the drug or any concerns about drug interactions, to contact the Drug Information Center at Hamad Medical Corporation on 40260747 between 8 am and 8 pm from Sunday to Thursday or by email to Address DIChamad.qa.

 

قنا

بدأت مؤسسة حمد الطبية في تقديم خدمات إيصال الأدوية للمنازل لجميع المرضى الذين يتلقون العلاج بالمؤسسة على مستوى دولة قطر.

وقالت الدكتورة موزة الهيل المديرة التنفيذية لإدارة الصيدلة بمؤسسة حمد الطبية، إنه ضمن الجهود المستمرة لضمان اتباع جميع المرضى لقواعد التباعد الاجتماعي، وخاصة الفئات الأكثر عرضة لخطر مضاعفات وباء فيروس كورونا (كوفيد – 19)، تم اعتباراً من هذا الأسبوع توسيع وتعزيز خدمة إيصال الأدوية لتشمل جميع المرضى بمؤسسة حمد.

ويأتي هذا التوسع في الخدمة نتيجة للشراكة المستمرة بين مؤسسة حمد الطبية وبريد قطر، والتي تشمل إيصال الأدوية الجديدة والمكررة لجميع مرضى «حمد الطبية» الذين يحملون بطاقة صحية سارية المفعول.

وأشارت إلى أن للحصول على خدمة إيصال الأدوية الموصوفة من قبل المؤسسة يتوجب على المرضى الاتصال بالرقم 16000 لطلب الخدمة خلال ساعات العمل من 7 صباحاً حتى 3 بعد الظهر، وذلك من السبت إلى الخميس، حيث سيتولى بريد قطر تسليم أدويتهم في اليوم التالي للعمل.

وأكدت أن جميع سائقي بريد قطر الذين يقومون بتوصيل الأدوية يتمتعون بأعلى معايير النظافة، حيث تم تدريبهم خصيصاً للتعامل مع الأدوية بما في ذلك تلك التي تتطلب التبريد وطريقة خاصة للتعامل معها.

وذكرت أن تقديم هذه الخدمة يعد جزءاً من جهود المؤسسة المستمرة لوقف انتشار فيروس كورونا (كوفيد – 19) وحماية الأشخاص الأكثر ضعفاً.

وقالت: «لا ينبغي أن تكون عملية إحضار الأدوية الموصوفة أمراً مقلقاً للمرضى خلال هذه الفترة التي تعتبر فترة عصيبة للغاية بالنسبة للكثيرين، حيث نريد أن نتأكد من أن المرضى الذين يحتاجون إلى الأدوية يحصلون عليها دون الحاجة إلى دخول الصيدلية أو المستشفى».

وأضافت أن أفراد المجتمع الأكثر عرضة للإصابة بأعراض فيروس كورونا (كوفيد – 19) الحادة هم المرضى الذين يعانون من حالات مرضية مثل أمراض القلب الخطرة، وأمراض الكلى المزمنة، وأمراض الكبد، ومرض السكري، وارتفاع ضغط الدم، والأشخاص الذين يخضعون لعلاج السرطان، لذلك من المهم للغاية الحد من احتمال تعرضهم لهذا الفيروس.

ودعت المرضى الذين لديهم أسئلة حول الأدوية الخاصة بهم، بما في ذلك كيفية تناول الدواء أو أي مخاوف بشأن التفاعلات الدوائية، إلى الاتصال بمركز المعلومات الدوائية بمؤسسة حمد الطبية على الرقم 40260747 بين الساعة 8 صباحاً و8 مساء من الأحد إلى الخميس، أو عبر البريد الإلكتروني على العنوان DIC@hamad.qa.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format