💰 Business🦠Coronavirus

Ezdan Real Estate and Municipality of Al Wakra team up for sanitisation drive

«إزدان العقارية» تتعاون مع بلدية الوكرة في حملة للتعقيم والتطهير

 

The Peninsula

As part of national cooperation among different entities, Ezdan Real Estate Company  has teamed up with the Municipality of Al Wakra to undertake a sanitisation drive at Al Wakra-based Ezdan Mall, Ezdan villages and residential compounds, as a preventive procedure against  coronavirus “COVID-19” outbreak. They participated in sanitising the roads, public, residential facilities, and the fences, in addition to Ezdan Mall Al Wakra  premises, its façade and the surroundings using equipment for spreading disinfection solutions.

A specialised team participated in the drive, and a large number of maintenance personnel at Ezdan Real Estate Company, as part of Ezdan’s social responsibility and commitment to collaborate in facing this current crisis. Ezdan has shown due care since the beginning, by enhancing an awareness campaign on its social media platforms  urging them to observe precautionary and preventive measures, and to apply home-quarantine, and keep social distancing  to contribute to ending the crisis of coronavirus pandemic, and the return of life to its regular nature.

For his part, Hani Dabash (pictured), the Director of the Property Management at Ezdan Real Estate, has stressed the necessity of cooperation to consolidate efforts in fighting the pandemic, and to break the chain of transmission between community members, so that the competent health authorities can restrict it and fight it effectively. This sanitisation drive will help reduce the spread of coronavirus, “COVID-19”, and it was carried out by a professional team that is very familiar with the precautionary procedures and how to deal with the materials and devices used correctly, he noted.

The drive covered the heavily-settled Al Wakra region, where the teams were provided with vehicles specialised in road and air sanitisation, as they were dressed up in special uniforms, and face shields that protect them against heavy exposure to chemicals.

“Ezdan Real Estate is keen to contribute with outright efforts to serve the community and provide a safe environment for all its members,” Dabash said, praising the efforts made in sterilising public facilities, and the tireless work in addressing the spread of this pandemic that threatens the health and safety of all people.

 “Ezdan Real Estate has initiated since the beginning of this crisis a set of measures to comply with precautionary instructions announced by the competent authorities in Qatar, and has been aware of the importance of cooperation in this crucial time against the threats, and contribute to all the available capabilities to mitigate the spread of this virus,” Dabash noted.

Dabash expressed his confidence in the ability of the State of Qatar to overpower the out-turns of this crisis and under the sagacious  leadership of the State of Qatar and the measures adopted to protect the people and society, calling upon all people of Qatar to adhere to all instructions of social distancing and home-quarantine.

 

ساهمت شركة إزدان العقارية بالتعاون مع بلدية الوكرة، في تنظيم حملة لتعقيم إزدان مول، ومجمعات إزدان وقراها السكنية في منطقة الوكرة، وذلك للحدّ من انتشار فيروس كورونا المستجد «كوفيد – 19»، من خلال المشاركة في جهود تطهير الطرق والمرافق العامة والسكنية، حيث اشتملت الحملة على تعقيم الطرق الداخلية لمجمعات إزدان والأسوار، إضافة إلى إزدان مول داخلياً وخارجياً باستخدام معدات لنشر الرذاذ المعقّم.

شارك في فعاليات الحملة فريق متخصّص، وعدد كبير من العاملين في إدارة الصيانة بشركة إزدان العقارية، انطلاقاً من استشعار الشركة لمسؤوليتها تجاه المجتمع، والوقوف إلى جانب جميع مكوناته من مواطنين ومقيمين للتغلب على هذه التحديات المستجدة، كما حرصت الشركة على تنظيم حملة توعوية على صفحات التواصل الاجتماعي تحث من خلالها جميع أفراد المجتمع على ضرورة اتباع الإجراءات الاحترازية والوقائية، والبقاء في المنازل للمساهمة في السيطرة على الفيروس في القريب العاجل، وعودة الحياة لطبيعتها، بإذن الله.

أهمية التعاون

من جانبه، أكد السيد هاني دبش مدير إدارة العقارات بشركة إزدان العقارية، أهمية تعاون الجميع في إنجاح الجهود الرامية للتغلب على هذا الوباء، وكسر سلسلة انتقال العدوى بين أفراد المجتمع، حتى تتمكن الجهات الصحية المختصة من حصره، مشيراً إلى أن حملة التطهير والتعقيم تأتي في صلب جهود الحدّ من انتشار فيروس كورونا المستجد «كوفيد – 19»، وقد قام بتنفيذها فريق على دراية كبيرة بالإجراءات الاحترازية وكيفية التعامل مع المواد والأجهزة المستخدمة بشكل صحيح، وقد تضمنت الحملة إزدان مول الوكرة باعتباره أحد أهم النقاط الحيوية التي يرتادها الجمهور، فضلاً عن تعقيم الشوارع داخل مجمعات إزدان السكنية، والتي تضم عدداً كبيراً من السكان، حيث تم تزويد فرق العمل بالسيارات المتخصصة في عمليات تعقيم الطرق والهواء، والملابس والكمامات التي تحميهم من الملوثات الكيماوية والفيروسات.

بيئة آمنة

وأضاف دبش: «إن الشركة تحرص على المساهمة في كل الجهود التي تخدم المجتمع وتوفر بيئة آمنة وسليمة لجميع أفراده»، مشيداً بالجهود المبذولة في تعقيم الأماكن والطرقات والمرافق العامة، والعمل الدؤوب في التصدي لانتشار هذه الجائحة، التي تهدد صحة وسلامة أفراد المجتمع كافة، موضحاً أن «إزدان العقارية» قد بادرت منذ بداية هذه الأزمة بجملة من الإجراءات التي تلتزم بالتعليمات والتوجيهات الاحترازية، التي أعلنت عنها الجهات المختصة في الدولة، إدراكاً منها لأهمية التعاون في هذه المرحلة الحساسة التي تهدد المجتمع، والمساهمة بكل الإمكانات المتاحة للتخفيف من حدة انتشار هذا الفيروس.

وعبرّ دبش عن ثقته في قدرة دولة قطر على تخطي تلك الأزمة -بتوفيق الله- وفي ظل القيادة الحكيمة لدولة قطر، والتدابير والإجراءات التي اتخذتها الدولة والتي تصبّ جميعها في خدمة المجتمع والحفاظ عليه، داعياً جميع القاطنين على أرض دولة قطر إلى الالتزام بجميع تعليمات الحكومة والبقاء في المنازل وعدم الخروج، حفاظاً على صحتنا جميعاً وصحة أبنائنا وآبائنا، للوصول إلى بر الأمان بإذن الله تعالى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close