World

Everything you need to know about Trump’s decision to suspend immigration to America

كل ما تريد معرفته عن قرار ترامب بتعليق الهجرة لأمريكا

Doha – Al-Sharq

The media landscape was renewed after U.S. President Donald Trump announced on Tuesday evening his upcoming decision on a temporary suspension of immigration to the United States, noting that the suspension period is valid for 60 days.

According to the president’s remarks at a White House crisis cell press conference, he expects the resolution to be signed Wednesday, where Trump said it would be wrong and unfair for Americans who have been laid off because of the Coronavirus crisis to be replaced by new migrant workers from abroad “We must first take care of the American worker,” according to The American Free Channel.”

Who is included in this decision? 

The executive order “will only apply to immigrants seeking permanent residence in the United States,” the president said, referring to those wishing to obtain a green card, noting that the order “will not affect people entering on temporary visas,” noting that such visas are used by tourists, business travelers and foreign workers.

While the U.S. State Department issued nearly 462,000 immigrant visas in fiscal year 2019, Trump did not say what the executive order would mean for people with secured immigrant visas and jobs in the United States but have not yet moved to the United States.
 
Duration of the Decision 

The suspension will last 60 days, extendable. Trump said he would review U.S. economic conditions and decide whether to extend them, suggesting that future extensions could be longer than 60 days.

What about temporary visa holders?

A senior Trump administration official told Reuters about temporary visa holders that the White House is considering separate measures that could deal with skilled and experienced workers entering the country on H-1B visas and others affected by U.S. immigration policy.

The executive order, the official said, will exclude people involved in the fight against THE Coronavirus, including farm workers and those helping to secure U.S. food supplies.

Does Trump have powers to stop immigration?

Although the Supreme Court ruled in 2018 that Trump has the right to deny entry to certain foreigners from countries considered a security threat, an affirmation of the president’s authority to restrict legal immigration under federal law, some legal experts argue in the court’s ruling that it “does not allow a widespread ban on immigration to the United States” and expect to challenge any immigration order issued by the president.

source: al-sharq

الدوحة – الشرق

عادت قضية الهجرة إلى الولايات المتحدة لتتصدر مجددا المشهد الاعلامي بعدما أعلن الرئيس الأميركي، دونالد ترامب، مساء الثلاثاء، قراره المرتقب بشأن تعليق مؤقت للهجرة إلى الولايات المتحدة، مشيراً إلى أن مدة التعليق تسري لـ60 يوما.

ووفقا لتصريحات الرئيس الأمريكي في مؤتمر صحفي لخلية الأزمة بالبيت الأبيض فإنه يرتقب أن يتم التوقيع على القرار، اليوم الأربعاء،حيث قال ترامب إنه سيكون من الخطأ والظلم أن يتم استبدال الأميركيين الذين تم تسريحهم بسبب أزمة الفيروس بالعمال المهاجرين الجدد القادمين من الخارج “يجب علينا أولاً رعاية العامل الأميركي”  وفقا لقناة “الحرة الأمريكية.

من يشمل القرار؟

وأوضح الرئيس الأميركي، إن الأمر التنفيذي “لن ينطبق إلا على المهاجرين الذين يسعون للحصول على إقامة دائمة في الولايات المتحدة، إشارة إلى الراغبين في الحصول على البطاقة الخضراء، مشيرا إلى أن الأمر “لن يؤثر على الأشخاص الذين يدخلون بتأشيرات مؤقتة”، مشيرا إلى انه يتم استخدام هذه التأشيرات من قبل السياح والمسافرين من رجال الأعمال والعمال الأجانب.

وفي الوقت الذي أصدرت وزارة الخارجية الأميركية ما يقرب من 462000 تأشيرة هجرة في السنة المالية 2019، لم يذكرترامب ما سيعنيه الأمر التنفيذي للأشخاص الذين لديهم تأشيرات هجرة ووظائف مضمونة في الولايات المتحدة ولكنهم لم ينتقلوا بعد إلى الولايات المتحدة.

مدة القرار

سيستمر التعليق 60 يومًا، قابل للتمديد.  حيث قال ترامب إنه سيراجع الأوضاع الاقتصادية الأميركية ويقرر ما إذا كان ينبغي تمديدها، مشيرا إلى إن التمديدات المستقبلية قد تكون أطول من 60 يومًا.

ماذا عن أصحاب التأشيرات المؤقتة؟

من جهته قال مسؤول كبير في إدارة ترامب ردا على سؤال لرويترز عن أصحاب التأشيرات المؤقتة :  إن البيت الأبيض يدرس إجراءات منفصلة يمكن أن يتعامل مع العمال ذوي الكفاءات والخبرات، الذين يدخلون البلاد بتأشيرات H-1B وغيرهم ممن تأثروا بسياسة الهجرة الأميركية. 

وأضاف المسؤول إن الأمر التنفيذي المرتقب، سيستثني الأشخاص المشاركين في مكافحة فيروس كورونا، بما في ذلك عمال المزارع وأولئك الذين يساعدون في تأمين الإمدادات الغذائية الأميركية. 

هل يملك ترامب صلاحيات لإيقاف الهجرة؟

ورغم أن  المحكمة العليا قد قضت في عام 2018 ، بأن ترامب يحق له أن يمنع دخول بعض الأجانب من الدول التي تعتبر تهديدًا أمنيًا، وهو تأكيد على سلطة الرئيس في تقييد الهجرة القانونية بموجب القانون الفيدرالي “،  إلا أن بعض الخبراء القانونيين، يجادلون في حكم المحكمة، لكونه “لا يسمح بحظر واسع النطاق للهجرة إلى الولايات المتحدة”، ويتوقعون الطعن في أي أمر بشأن الهجرة يصدر عن الرئيس.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close