💉 Health

Dental services at HMC limited to emergency care for adults

خدمات طب الأسنان في حمد الطبية تقتصر على الرعاية الطارئة للكبار

The Peninsula

In compliance with the directive of the Ministry of Public Health to reduce the spread of COVID-19, all routine appointments at Hamad Dental Center are cancelled. 

The services in the department are limited to urgent and emergency visits only during this period of the pandemic, said Hamad Medical Corporation (HMC), yesterday.  To be seen at a clinic in Hamad Dental Center, patient must have one or more of conditions including , severe toothache pain (not just a twinge), swelling of  gums, face, or neck, bleeding in  mouth that does not stop, infection or a substantial risk of it or trauma (such as a broken tooth).   A patient with the conditions are advised to call 16000 to arrange to be seen by a dentist. “If you feel sick before coming to the clinic (if you have symptoms of respiratory illness you must call the COVID-19 hotline #16000 first for advice on how to proceed,” HMC said. 

source: thepeninsulaqatar.com

ذا بينينسولا 

امتثالاً لتوجيهات وزارة الصحة العامة للحد من انتشار فيروس كورونا (كوفيد-19)، تم إلغاء جميع المواعيد الروتينية في مركز حمد للأسنان. 

وقالت مؤسسة حمد الطبية يوم أمس أن الخدمات في القسم تقتصر على المراجعات الفورية والطارئة فقط خلال هذه الفترة من تفشي الوباء

لكي يتمكن المريض من مراجعة إحدى العيادات في مركز حمد للأسنان لابد من توافر واحدة أو أكثر من الحالات التالية التي تتضمن، ألم حاد في الأسنان (ليس مجرد وخز)، تورم في اللثة، الوجه، أو الرقبة، نزيف لا يتوقف في الفم، التهاب أو احتمال كبير لوجوده أو إصابة (مثل كسر سن). 

ينصح المريض الذي يعاني من الحالات السابق ذكرها بالاتصال بالرقم 16000 ليتم حجز موعد عند طبيب الأسنان. قالت مؤسسة حمد الطبية “إن كنت تشعر بالمرض قبل القدوم إلى العيادة (إن كنت تعاني من أعراض مرض في الجهاز التنفسي فيجب عليك حينها الاتصال بالخط الساخن ل(كوفيد-19) 16000 أولاً لتلقي النصيحة حول كيفية المتابعة.”

المصدر: thepeninsulaqatar.com


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close