💉 Health🦠Coronavirus

COVID-19 recoveries in Qatar ‘higher’ than official figure of 510

عدد المتعافين من (كوفيد-19) في قطر “أعلى” من الرقم الرسمي البالغ 510 

Tribune News Network – Doha

The COVID-19 recoveries in Qatar are likely to be “higher” than the official figure of 510, a top doctor has said, expressing optimism about the emerging plasma treatment in keeping the epidemic in check.

Dr Muna al Maslamani, the Medical Director at the Communicable Diseases Centre (CDC), said that out of the 5,008 people who have contracted the virus so far in Qatar, only 510 have officially recovered, but more are likely to convalesce soon.

“From the perspective of the medical staff, we are aware that the cases of recovery are much more than 510… We follow daily cases of patients and we know their health status in detail,” she noted.

The doctor said the plasma treatment, which uses virus-neutralising antibodies found in the blood of recovered people to treat infected patients, was showing encouraging results.

The plasma treatment was successful in improving the condition in 70 percent of coronavirus (COVID-19) patients in an experiment conducted in China’s Wuhan, Dr Muna said.

“A limited experiment was conducted in Wuhan on 10 patients who were severely infected and the average age of the patients was 53 years. They had chronic diseases and were placed on ventilators. However, within three days of plasma treatment, most patients showed signs of improvement. They were out of ventilators. There was an improvement in oxygen levels and lymphocytes, as well as a decrease in the levels of C-reactive protein,” Dr Muna told Qatar TV.

She said there was an improvement in chest X-ray images and the virus disappeared from the blood of some other patients.

Dr Muna expressed optimism about the results of plasma treatment during the coming period.

“We have started using plasma treatment at CDC. The donor can donate twice a week,” she said.

source: qatar-tribune


شبكة تريبيون الإخبارية – الدوحة

صرح طبيب مرموق أنه من المرجح أن يكون عدد المتعافين من فيروس (كوفيد-19) في قطر “أعلى” من الرقم المعلن عنه بشكل رسمي والبالغ 510، معبراً عن تفاؤل حول علاج البلازما الحديث وفعاليته في السيطرة على هذه الجائحة.

وقالت الدكتورة (منى المسلماني)، المديرة الطبية في مركز الأمراض السارية، إنه من بين 5008 أشخاص أصيبوا بالفيروس حتى الآن في قطر، لم يتعاف سوى 510 أشخاص رسمياً، ولكن من المرجح أن يتعافى المزيد قريباً.

قالت أيضاً “من وجهة نظر الطاقم الطبي، نحن ندرك أن حالات التعافي أكثر بكثير من 510… نحن نتابع الحالات اليومية للمرضى ونعرف حالتهم الصحية بالتفصيل”.

وقالت الطبيبة أن علاج البلازما الذي يستخدم أجساماً مضادة تقضي على الفيروس والموجودة في دم الاشخاص الذين تعافوا والمستخدم لعلاج المرضى المصابين يظهر نتائج مشجعة .

قالت الدكتورة (منى) أن علاج البلازما نجح في تحسين حالة 70 في المائة من مصابي فيروس كورونا (كوفيد-19) في تجربة أجريت في ووهان ،الصين. 

قالت الدكتورة (منى) لتلفزيون قطر “أجريت تجربة محدودة في ووهان على 10 مرضى كانوا يعانون من حالات حرجة وكان متوسط عمر المرضى 53 عاماً. 

حيث كانوا يعانون من أمراض مزمنة ووضعوا على أجهزة التنفس الصناعي. ومع ذلك ، في غضون ثلاثة أيام من علاج البلازما ، أظهر معظم المرضى علامات التحسن، وكان بإمكانهم التخلص من أجهزة التنفس الصناعي. كان هناك تحسن في مستويات الأكسجين والخلايا الليمفاوية، فضلاً عن انخفاض في مستويات البروتين التفاعلي سي. “

قالت أيضاً أن علامات التحسن ظهرت في صور الأشعة السينية للصدر وأن الفايروس قد اختفى من دم بعض المرضى الآخرين.

وأعربت الدكتورة (منى) عن تفاؤلها بنتائج علاج البلازما خلال الفترة المقبلة.

وقالت “لقد بدأنا باستخدام علاج البلازما في مركز الأمراض السارية والمعدية. يمكن للمتبرع التبرع مرتين في الأسبوع”.

المصدر: qatar-tribune


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close