💰 Business

CB SMART Payroll service makes digital remittances easier for employees

«سي. بي. سمارت لكشوف الرواتب» توفّر حلولاً رقمية لأجور العمال والتحويلات

 

Commercial Bank, Qatar’s first private bank, is once again pioneering the market with ‘CB SMART Payroll’ service, built for companies, to assist their employees in digitally sending funds overseas. This new service is online, efficient and by following a few simple steps ensures that all workers can access digital remittances, it was announced Friday.

Commenting on this launch, Joseph Abraham, Group Chief Executive Officer of Commercial Bank commented, “Our history of innovation continues as we bring to market a digital service that is much needed, to help us with greater financial inclusion across the country. Companies that bank with us or use us for their Workers’ Payrolls can now access this online solution. CB SMART Payroll enables companies to assist their workers in making international remittances in a safe and secure way.”

Amit Sah, EGM and Head of Retail Banking at Commercial Bank said: “Commercial Bank has a leadership position for digital payments in Qatar. Following the success of our international remittance service, where we send money in minutes directly to bank accounts in multiple countries, we see this service as a natural extension and complements how we help all customers transact digitally.”

This new service provides simple and seamless digital solutions that address the needs of all the various segments of the working population, which is mostly needed in the current situation that we are going through. Additionally, it enables any company banking or processing their worker payroll payments with Commercial Bank, to assist in setting up remittances for their employees and paycard holders following a few simple steps. The service is dedicated for companies and is delivered through a web-based smart form. This barcoded online process reduces errors in submission of funds transfer requests.

For more details, companies can visit the website www.cbq.qa, or speak to their relationship manager at Commercial Bank.

 

أطلق البنك التجاري، خدمة «سي بي سمارت لكشوف الرواتب» المصممة خصيصاً للشركات، لتمكينها من مساعدة موظفيها في إرسال الأموال إلى الخارج، هذه الخدمة الجديدة متاحة عبر الإنترنت وتتسم بالكفاءة، ومن خلال اتباع بعض الخطوات البسيطة، سيتمكن جميع الموظفين من الاستمتاع بخدمة الحوالات الرقمية.

وتعليقاً على هذا الطرح، قال جوزيف أبراهام الرئيس التنفيذي للمجموعة في البنك التجاري: «لا يزال تاريخ ابتكاراتنا مستمراً في العطاء، وذلك من خلال تقديم خدمة رقمية جديدة ومطلوبة بشدة في السوق المحلي، ما يساعدنا في تحقيق مزيد من الاندماج المالي في جميع أنحاء البلاد، إن الشركات التي تقوم بمعاملاتها المصرفية معنا أو تتعامل معنا فيما يختص بكشوف رواتب العمال لديها، أصبحت قادرة الآن على الاستمتاع بهذه الخدمة عبر الإنترنت، يمكّن نظام «سي بي سمارت لكشوف الرواتب» الشركات من مساعدة عمالها في إجراء التحويلات الدولية بطريقة آمنة».

وفي السياق ذاته، علق أميت ساه مدير عام تنفيذي، رئيس الخدمات المصرفية الاستهلاكية في البنك التجاري قائلاً: «إن البنك التجاري يعتبر بنكاً رائداً في مجال المدفوعات الرقمية في قطر، وإننا نستثمر باستمرار في التقنيات الحديثة لجعل المعاملات المصرفية تجربة بسيطة وآمنة لعملائنا، وبعد النجاح الذي حققته خدمة التحويلات الدولية التي نقدمها، حيث نقوم بإرسال الأموال خلال دقائق مباشرة إلى الحسابات المصرفية في بلدان متعددة، فإننا نرى في طرح هذه الخدمة امتداداً طبيعياً لها، كما أنها تثني على جهود البنك في مساعدة جميع العمال في إتمام التحويلات رقمياً».

توفر هذه الخدمة الجديدة حلولاً رقمية بسيطة وسلسة، تلبي احتياجات جميع الشرائح المختلفة من العمال، وهو الأمر الذي نحتاج إليه جميعاً في الوضع الحالي الذي نمر به، وبالإضافة إلى ذلك، تتيح هذه الخدمة لأي شركة تقوم بتعاملاتها المصرفية مع البنك التجاري، أو معالجة مدفوعات رواتب العمال لدى البنك التجاري، تقديم المساعدة في إتمام التحويلات المالية لموظفيها وحاملي بطاقات دفع رواتب العمال، باتباع بضع خطوات بسيطة فقط، إن هذه الخدمة مخصصة للشركات ويتم تقديمها من خلال نموذج ذكي متوفر على شبكة الإنترنت، تقلل هذه العملية المشفرة عبر الإنترنت من الأخطاء التي قد تحدث أثناء تقديم طلبات تحويل الأموال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close