💰 Business📱 Technology

Al Jazeera and Wondery launch “Business Wars”

شبكة الجزيرة ومنصة وندري تطلقان حروب الأعمال

The Peninsula – DOHA

Al Jazeera Media Network and Wondery are pleased to announce a strategic partnership to bring Wondery’s immersive audio storytelling to the Arab World.

With the Arabic podcast market rapidly growing, Al Jazeera came out strong and entered the market in 2019 with four leading Arabic shows including the Arab world’s first daily news podcast. This partnership brings Wondery’s flagship “Business Wars” show to Arabic-speaking markets.

Business Wars gives you the unauthorized, real story of what drives major companies and their leaders, inventors, investors and executives to new heights — or to ruin. Seasons include Pepsi versus Coca Cola and Facebook versus Snap.

“Al Jazeera is committed to leading the way in Arabic podcasting and I am proud to bring Wondery’s visionary content to the Arab World” said Dr. Yaser Bishr, Executive Director of Digital at Al Jazeera.

“Wondery is a leading podcast organization that brought us shows like Business Wars and Dr Death. We’re committed to serving our audience with informative content and we are therefore excited to be working with Wondery on growing the Arabic podcast market.”

Declan Moore, Wondery’s Head of International, remarked “We are honored to partner with Al Jazeera in expanding the global reach of our chart topping, critically acclaimed show, Business Wars. Business Wars examines the rivalries of well-known organizations and we are excited to share these stories with Arabic audiences.”

Business Wars in Arabic is now live on all podcasting apps. More information is available on their website.

source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب

أعلنت شبكة الجزيرة الإعلامية وشركة «وندري» الصوتية، شراكة استراتيجية في مجال البودكاست. وكانت الجزيرة قد أطلقت خدمة للبودكاست باللغة العربية العام الماضي، ضمت عدة برامج من بينها أول بودكاست إخباري يومي في المنطقة العربية. وبموجب هذه الشراكة تبث منصة «الجزيرة بودكاست» النسخة العربية من برنامج «حروب الأعمال» الذي أنتجته «وندري»، وهو برنامج يركز على قصص المنافسة والصراع بين الشركات الكبرى والمستثمرين والمديرين التنفيذيين، والتي تروي كيف قادهم هذا التنافس إلى نجاح هذه المشاريع أو فشلها الذريع. ومن بين القصص التي يتناولها البرنامج المنافسة التاريخية بين شركتي بيبسي وكوكا كولا، والتنافس بين منصة «فيس بوك» و»سناب شات»، وغيرها.

وقال الدكتور ياسر بشر، المدير التنفيذي للقطاع الرقمي بالشبكة، تعليقاً على هذه الشراكة: «تأتي هذه الخطوة ضمن التزام الجزيرة بالريادة في مختلف المجالات الإعلامية، خاصة في مجال البودكاست العربي، ونحن فخورون بإتاحة محتوى منصة «وندري» الرائدة للمستمعين العرب، ونأمل أن تساهم هذه الشراكة في إثراء المحتوى الإعلامي العربي، وتطوير خدمة البودكاست باللغة العربية».

من جانبه، قال ديكلان مور، مسؤول التسويق بشركة وندري: «يشرفنا أن نتعاون مع الجزيرة في توسيع نطاق حضورنا العالمي، من خلال بث النسخة العربية من سلسلة حروب الأعمال التي أشاد بها المتابعون والنقاد، ونتطلع لمعرفة انطباع الجمهور العربي عن هذه الحلقات».

ويمكن الاستماع لسلسلة «حروب الأعمال» باللغة العربية على جميع تطبيقات البث الصوتي. وعبر موقع الجزيرة بودكاست. Podcast.aljazeera.net

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format